Notatol 05.01.2005 16:28:46 | |
---|
Siis onko Esim. Lars Ulrichin ja Matt Sorumin käyttämät kapulat jotka ovat väriltään mustat jotain eri ainetta kuin puuta?.. Kestävätkö paremmin ja kuinka paljon maksavat? |
Herroilla on käytössä Ahead-merkkiset hiilikuitukapulat. Googleta aiheesta lisää. Pastilli? |
Simbe 05.01.2005 16:42:20 (muokattu 05.01.2005 16:45:07) | |
---|
Herroilla on käytössä Ahead-merkkiset hiilikuitukapulat. Googleta aiheesta lisää. Alumiinia, se on alumiinia. Päällä on vaihdettavat muovikuoret. Itse runko on lähes tuhoutumaton. Näistä on kirjoiteltu ennenkin täällä... Kärki on nylonia, se on kiinni kierteillä ja voi joskus ruuvautua irti. Kannattaa varmistaa kiinnipysyminen pikaliimalla. Kuoren vaihdossa sitten liimauksen irrottamiseen tarvitaan tongit. Hinta kapuloilla varmaan n.3 kertaa tavallisten laatukapuloiden. |
jussiohman 05.01.2005 17:00:21 | |
---|
Kuulmani mukaan painavat paljon ja saavat crash-pellit särkenemään. Meilläpäin teistä mustista ei tykätä |
porsas 05.01.2005 17:24:41 | |
---|
ja jos ei yhtään varo ni ei pellit kestä..edes tavallisia hiilikuitu kapuloita,kokemust puhuu |
Paas 05.01.2005 17:29:42 | |
---|
Hoho! Taas päästiin keskustelemaan näistä "hiilikuitukapuloista". Eikä porukat ikinä opi ettei ne ole hiilikuitua. Hoho! :) The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
porsas 05.01.2005 17:43:33 | |
---|
no jotain hemmetin muovia ne on jo on aivan suolesta |
Suleima 05.01.2005 18:13:12 | |
---|
Tää ainakin sai Slipknotin Joeyn signature aheadit 3kk:ssa paskaksi, siis ihan alumiinisisusta myöten. Suurimpana tekijänä varmaan rimshotit joita noi kapulat ei kestä pätkääkään. |
crEaTuRE 07.01.2005 14:30:29 (muokattu 07.01.2005 14:31:10) | |
---|
Tehdäänpä nyt selväksi ensin, että ne eivät ole hiilikuitua! Vaan sisällä on tosiaan tuo alumiini (?) runko, päässä nylon tippi ja rungon päällä muovi "sukka" joka uunissa sitten sulatetaan pysymään siinä rungon päällä. Näissä kapuloissahan on ideana, että ne kestävät. Ja että sen muovisukan puhki kuluttua on aika ostaa muutamalla eurolla uusi sukka, joka vaihdetaan vanhan kuluneen tilalle. Ja näitä saa siis muutamalla eurolla. Ja kun joku jo sanoi, että ei pellit kestä jos noilla soittaa, olet TAVALLAAN oikeassa. Ei varmaan kestäkkään, jos soittaa niin pitkään, että muovisukka on kulunut puhki ja sitä peltiä löydään lopulta sillä alumiinisella rungolla, ja sama pätee itse kapuloiden kestävyyteen. Muovisukka siis vaihtoon tarpeeksi ajoissa. Tämän kun yhdistää symbaalin soitto ohjeisiin, joita kehotan käydä lukemassa tuolta "Paisteen Peltien kestävyys" topicista, niin ei varmaan pellit enää hajoile. Sitten niitä kapuloiden hyviä puolia. Ne ovat painavat, tai ainakin painavemmat kuin perinteiset puukapulat, tetysti. Onko se sitten haitta vai hyöty, voi jokainen itse pohtia. Mielestäni painosta on hyötyä ainakin nopeissa tupla isku rolleissa, joissa muuten on vaikea saada iskuihin tarpeeksi voimaa jotta kuuluisivat. Ja jos on pitkään soittanut pelkästään noilla Aheadeilla niin varmasti alkaa perinteiset puukapulat nimenomaan keveytensä vuoksi tuntumaan ikäviltä kädessä. Huonoiksi puoliksi voisin sanoa tietysti sen hinnan. Mutta sekin on vain aluksi kova. Loppupeleissä tulee kyllä halvemmaksi, varsinkin jos niitä kapuloita tuppaa menemään aika hyvää tahtia. Sen muovisukan vaihto on myös melko työläs homma jos sen haluaa hyvin tehdä, kun joutuu uunissa kuumentelemaan jne... Ja vielä lopuksi todettakoon, että näillä ei siis ole tarkoitus soittaa hiljaisia keikkoja, eikä välttämätä itsekseen harjoitellessa. Kepit on tarkoitettu, juuri niille joilla on hyvä saada siihen iskuun voimaa enemmän. Ja niille jotka hakevat kapulalta sitä kestävyyttä. |
hgr 07.01.2005 19:01:14 | |
---|
Hassu homma, rikoin juuri tänään Aquarianin hiilikuitukapulan. Vähän hämmästyin, mutta kyllähän noi kestivätkin jo päivää vaille 3 kk. Puukapuloilla ei voi unelmoidakaan soittavansa noin pitkiä aikoja. |
DimensionZ 08.01.2005 20:38:18 | |
---|
Hassu homma, rikoin juuri tänään Aquarianin hiilikuitukapulan. Vähän hämmästyin, mutta kyllähän noi kestivätkin jo päivää vaille 3 kk. Puukapuloilla ei voi unelmoidakaan soittavansa noin pitkiä aikoja. ???? ''He jumped right out of a building!!'' |
Youni 08.01.2005 21:17:32 | |
---|
Hassu homma, rikoin juuri tänään Aquarianin hiilikuitukapulan. Vähän hämmästyin, mutta kyllähän noi kestivätkin jo päivää vaille 3 kk. Puukapuloilla ei voi unelmoidakaan soittavansa noin pitkiä aikoja. Ihmettelen! Minulla on vieläkin ensimmäiset rumpukapulat soittokunnossa!! Yksiäkään en ole niin perusteellisesti rikkonut. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
hgr 08.01.2005 21:50:08 | |
---|
Njoo, voisihan noi kapulat kestää pitempäänkin. Mutta itse ainakin tykkään soitella rimshotteja aika paljon joka väistämättä syö kapuloita. |
savopie 09.01.2005 16:03:46 | |
---|
elikkä hinta noilla aheadin kapuloilla on joku 50 euroa! ja niihin voi ostaa uuden muovin siihen päälle. meillä on koulussä sähkörummuille hiilikuitukapulat, koska meijän ope luulee että niitä ei voi käyttää akustisissa rummuissa(heh). Ja mulla, vaikka kovaa soitankin niin on hyvin ihan tavalliset regal tip:in 5a kapulat kestäny jo melkein kaksi kuukautta. joten puukapulat on mun mielestä parempi, vaan mitenhän tuo lienee.. eipä tässä muuta ku YaaaR!!!..!!!
Pietu |
DimensionZ 09.01.2005 23:03:27 | |
---|
Ja mulla, vaikka kovaa soitankin niin on hyvin ihan tavalliset regal tip:in 5a kapulat kestäny jo melkein kaksi kuukautta. joten puukapulat on mun mielestä parempi, vaan mitenhän tuo lienee.. Minunkin mielestäni ehdottomasti on. Sanokaa mitä sanotte, mutta puukapuloissa on vaan yksinkertaisesti paras tuntuma verrattuna mihinkään muoviin tai hiilikuituun, ja kun minullakin ne kestävät pari-kolme kuukautta niin miksi ostaa huonommilta tuntuvia ja käsiä kipeäksi tekeviä hiilikuituja? Tekniikka vaan kuntoon ja laadukkaita puukapuloita ostamaan niin kyllä se siitä. ''He jumped right out of a building!!'' |
Youni 10.01.2005 18:54:38 | |
---|
Itse tein tosiaan tällaisen löydön: http://www.zildjian.com/EN-US/produ … 029&typeID=0&productID=1642 Loistokapulat! Kumipinnan ansiosta pysyvät hyvin kädessä ja tuntuma on mainio. Tuo ohennus auttaa myös kädessä pysymistä. Ei mitkään mättökapulat, mutta minulle juuri omiaan. Suosittelen! Kestävyyttä kommentoin parin kuukauden päästä. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |