Aihe: V-amp2:sen ja muiden mallintajien omistajat neuvokaa tietämätönt
1
hanipai
18.02.2003 19:12:22 (muokattu 18.02.2003 19:25:57)
Millä höystätte oman musanne vai riittääkö pelkkä mallintaja. Erityisesti kiinnostaisi tietää V-amp2:sen omistajien mielipiteitä vampin efektien laadusta, vaikka aika samnlaisiahan noi kaikki mallintajat on. Itse olen ajatellut hommata Line6:sen DL4:sen tai jotain esim. Bossin "purkkeja" lisäksi, mutta en nyt vielä tiedä. Kertokaahan riittääkö mallintaja pelkästään? Suositelkaa mitä muuta hommaisin kuin vain Vamp-2:sen.

T:Hannu

Edit: Niin aattelisin, että joku pienempikin purkki riittäis korvaan jonkin Vampin efektin, sillä toi DL4 on aika kallis vekotin:)
Vilhelmus
18.02.2003 19:27:47

Käyttelen Vamppia vain opiskelijaboksisoitteluun ja osaan nauhottamisista, joten ensimmäiseen efektit riittävät ja toiseen maustetaan sitten softien plugareilla. Eli en tarvi muuta.
Ykkösellä läpi.
hanipai
19.02.2003 14:38:57
Minusta ainakin kaiut on V-ampissa oikein hyviä. Säröjä ja vaukkua olen sen kanssa käyttänyt. Joskus haluaisi useampia efektejä samaan aikaan, mikä onnistu.

Joo niin aaattelinkin , että toi särö vois olla erillinen ja wahi nyt on yleensäkin tollasissa laitteissa paska, aito pitää olla jos meinaa vaakuttaa.
Dumb
19.02.2003 15:01:18

Mulla on Line6 POD II:nen kotisoitossa ja olen todennut sen aivan riittäväksi kotisoittoon. Aivan viime aikoina lisäpedaalina on ollut Digitechin XP-100 Whammy/Wah kun ostin sen tuossa vähän aikaa sitten ja se ei ainakaan vielä ole löytänyt paikkaansa efektilaudassa. Eilen jätin senkin treenikämpälle. POD siis riittää mulle vallan mainiosti kotisoittoon, sillä muistipaikkojakin on sen verran, että erilaisia soundeja saa talteen aika läjän. Joskus ajattelin sijoittaa Floor Boardiin niin voisi noita muistipankkeja selailla jaloilla ja saisi kotiinkin sitten wahin. Ei vaan ole tilaa kotona Floor Boardille, joten FB4:sella on tultava toimeen (ja olen ihan hyvin tullutkin tähän asti).

Treenikämpällä on sitten Line6 POD Pro, jota vahvistaa Tube Worksin MosValve 2x80W transistoripääte ja Marshallin JCM900 4x12":n kaappi. Lisäksi käytössä on iso pedaalilauta, jossa on kiinni Line6:n MM4 (modulation) ja DL4 (delay) pedaalimallintajat, Line6 Exp. pedal (jolla saan DL4:seen kivaa lisäväriä) sekä Bossin digidelay ja Danelectron Cool Cat chorus. Lautaan on myös tulossa ehkä tuo aiemmin mainitsemani Digitechin XP-100 Whammy/Wah ja saattaa olla, että pikkupedaalit lähtevät pois, en ole varma. Tuota POD Prota ohjaan Line6 Floor Boardilla ja se hoitaa samalla wahin tarpeen (volumepedaali on teipattuna ala-asentoon). Suurin osa efekteistä tulee pedaalilaudan polkimista, ainoastaan yksi puhdas flanger-soundi on valmiina. On siellä muistissa muitakin valmiiksi efektoituja soundeja (särö+tremolo, puhdas+flanger+delay, puhdas+delay/swell, särö+delay, puhdas+chorus+delay), mutta niitä tulee käytettyä aika harvoin ja ovat aika kokeiluasteella vasta. Tuo flangerpuhdas on ollut käytössä alusta alkaen.

Yhteenvetona voisin sanoa, että kotona riittää kunhan saa puhtaan, särön ja ehkä päälle vielä efektejäkin ja ne voivat olla valmiiksi ohjelmoituina muistipaikkoihin, mutta bändisoitossa haluan valinnan vapautta ja painelen efektit mieluusti päälle/pois oman mielen mukaan. En ole koskaan jaksanut laskea, montako erilaista soundiyhdistelmää bändisetupillani saa, mutta paljon eri vaihtoehtoja löytyy kuitenkin.

Tässä siis vain minun tilanteeni ja ajatukseni. Jotkut toiset ajattelee toisin ja mhdollisuuksiahan on vaikka kuinka paljon. Kannattaa testailla kunnolla niitä V-ampin efektejä ja jollei ne riitä tai haluat esim. enemmän valinnan vapautta tms. niin ostat sitten erillisiä efektipurkkeja lisää. Delayn osalta en voi muuta kuin suositella tuota DL4:sta, on ihan lempipedaalejani.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)