Aihe: Threadpoliisit
1 2 3 4
DeWilde
30.12.2004 12:12:13
edit: ja sitten huomasin että mun ihan asiallinen kommenttini jossain topicissa "beatles vai elvis" oli poistettu. Ilmeisesti sen tähden että se oli typerä gallup-luontoinen topic jossa sitten ei saisi mitään keskustelun tapaista olla..? Vähän kummallista...

Minunkin kirjoitukseni oli poistettu tuosta Beatles vs. Elvis -topicista. Onko suht asiallisessa keskustelussa jotain vikaa? Ainakin se on järkevämpää kuin pelkkä kysely, jossa perustelut oli jätetty pois.
ALL WORK AND NO PLAY MAKES JACK A DULL BOY.
Neuvostoliitto
30.12.2004 12:44:48
Mua oikeasti harmitti se "Dimebag Kuollut?" topicin lukitseminen! Dime on ollut niin kova vaikuttaja niin monelle ja asiatonta ei tainnut olla kuin erään... *köh*... "venäjän" trollaaminen viimeisellä sivulla. Tosin niinkuin Mode sanoi se olisi tosin saattanut olla jo seuraavalla sivulla pelkkää haistavittua.

Tosin lapsellista aloittaa topic jonkun yksittäisen tyypin kirjoitustavoista. Pistäkää pikaviestiä tai kommenttia tälle tyypille jos ei tyyli mielytä!

Snif, nyyh..

Vaikka kyseinen kroppa onkin joillekin kova vaikuttaja ei se sitä ole kaikille. Ja se mistä paska alkoi valumaan oli mun viaton kysymys: Kuka on kuollut? Halusin tietää kenen kuolema saa jotkut palstalaiset silmukan partaalle. Onko tässä jotain pahaa? On ilmeisesti koska ketju lukittiin. Esimerkillistä moderointia? Sen tietää modet itse.

Neukun kaltainen vitun idiootti ei kuuntele muuta kuin nyrkkiä tai kenties banaania. Sitä ei hankita porttikieltoon kertomalla kuinka mulkku vatussi se on vaan ampumalla se tai itkemällä ylläpidolle.

Silti sä täällä julkisesti teet itsestäsi apinan? Haluatko kenties banaanin? Laita toki privaa jos haluat sopia jatkotoimenpiteistä. Ai niin, sähän itket ylläpidolle...nyyh..
Moderaattori
30.12.2004 12:47:43 (muokattu 30.12.2004 12:51:44)
Minunkin kirjoitukseni oli poistettu tuosta Beatles vs. Elvis -topicista. Onko suht asiallisessa keskustelussa jotain vikaa? Ainakin se on järkevämpää kuin pelkkä kysely, jossa perustelut oli jätetty pois.

Kyseisessä keskustelussa oli viimeisimpien viestien seassa jo sen luokan juttua, että poistin ne ja päätin poistaa myöskin kaikki muut viestit joissa ei vastattu siihen mitä alussa kysyttiin. Keskustelu- threadin voi perustaa kuka tahansa uuden, tämä kyseinen threadi on äänestystä varten ja näyttää olevan parempi, että siinä ei aloitetakaan keskustelua kun se joidenkin osalta menee asiattomaksi inttämiseksi.

Nämä esittämänne kysymykset ovat ikuisuuskysymyksiä. Mikäli moderaattorien toiminta on asiatonta, puutteellista, tai siinä on muuten vaan valittamista, voitte ilmoittaa asiasta suoraan ylläpidolle.

Moderaattorien oikeuksista ja toiminnasta on edellä esitetty perusteet, minkä mukaan moderaattorit toimivat.

Vielä sen verran, että kenenkään ei tarvitse ottaa itseensä jos joku viesti poistetaan, se ei ole merkki siitä että banni olisi tulossa, vaan siitä että threadi pyritään pitämään siistinä ja aiheessa pysyvänä.

Suosittelen lukemaan säännöt kertaalleen, mikäli joltakin on unohtunut. Ylläpito on ainoa, joka voi muokata/sopia sääntöihin poikkeuksia, ja jos säännöistä on kysyttävää on ylläpito oikea osoite kysymyksille.
Moderaattori
30.12.2004 12:50:58

Vaikka kyseinen kroppa onkin joillekin kova vaikuttaja ei se sitä ole kaikille. Ja se mistä paska alkoi valumaan oli mun viaton kysymys: Kuka on kuollut? Halusin tietää kenen kuolema saa jotkut palstalaiset silmukan partaalle. Onko tässä jotain pahaa? On ilmeisesti koska ketju lukittiin. Esimerkillistä moderointia? Sen tietää modet itse.

Jos sinun viestisi on jossain lukitussa ketjussa, alussa tai lopussa, se ei tarkoita välttämättä sitä, että lukitseminen on sinun syytäsi. Moderaattorit eivät yksittäisen viestin perusteella lukitse yhtään ketjua.
Ben_D
30.12.2004 12:52:57

Mä ihmettelen vaan sellasta tosiasiaa, että tää on ainut foorumi, jossa olen törmännyt näihin samoihin ongelmiin jatkuvasti. Pääasiassa käytän ulkomaisia palstoja eikä siellä tällästa toisilleen vittuilua, idioottimaiuutta ja itkemistä ole. Toisinsanoen tämä paikka on kun yläasteen tai amitsun oppitunti. Jatkuvasti saa olla kaitsemassa ja huomauttelemassa. En halua mitenkään olla ikärasisti tai kääntää osoittavaa sormea nuorempiin päin, mutta monesti nämä suurimmat "älynväläykset" tulevat nuorempien kirjoittajien sormista.
Neuvostoliitto
30.12.2004 13:07:04
Mä ihmettelen vaan sellasta tosiasiaa, että tää on ainut foorumi, jossa olen törmännyt näihin samoihin ongelmiin jatkuvasti. Pääasiassa käytän ulkomaisia palstoja eikä siellä tällästa toisilleen vittuilua, idioottimaiuutta ja itkemistä ole. Toisinsanoen tämä paikka on kun yläasteen tai amitsun oppitunti. Jatkuvasti saa olla kaitsemassa ja huomauttelemassa. En halua mitenkään olla ikärasisti tai kääntää osoittavaa sormea nuorempiin päin, mutta monesti nämä suurimmat "älynväläykset" tulevat nuorempien kirjoittajien sormista.

Nyt tulee mutu tekstiä. Suodattimet päälle.

Eikös tämä foorumi poikkea teknisesti suurimmasta osasta foorumeista siten ettei tätä ole rakennettu minkään foorumisoftan päälle? Yleisesti käytössä olevilla softilla ainakin pystyy poistamaan lukitut ketjut, turhat kommentit ja muutenkin moderointi vaikuttaisi olevan helpompaa. Onko tämä sitten kustannuskysymys että tämä foorumi pyörii ilmaisen(?) php:n(?) päällä eikä esim. vBulletin-softalla?
JCM
30.12.2004 13:13:06 (muokattu 30.12.2004 13:14:09)

Onko tämä sitten kustannuskysymys että tämä foorumi pyörii ilmaisen(?) php:n(?) päällä eikä esim. vBulletin-softalla?

Heh, vai ilmaisen. Serverin pyörittämiseen menee käsittääkseni ylläpidolla melkoisia summia ja omasta pussistaan ovat tämän alkuun pyöräyttäneet (yksi serverikeräys tosin on toteutettu, mihin käyttäjillä oli mahdollisuus osallistua), ja mitä tulee vBulletin yms. softiin, ovat ne valovuosia jäljessä Mnetin tekniikkaa jo päällepäin IMO, ja käyttäjämukavuus on Mnetin alustalla todella hyvä.

EDIT: Niin, ja Johtajahan on (käsittääkseni) käsin kirjoittanut joka ikisen rivin mitä tulee tämän sivuston koodaukseen...
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
Woodoo
30.12.2004 13:18:05 (muokattu 30.12.2004 13:22:13)

Käykää Rasmuksen vieraskirjassa! LOL! ihan järjetöntä tappelua ja kinastelua. On tätä muuallakin... Kaikissa Suomalaisissa foorumeissa missä olen käynyt on vähintään jonkin näköistä tappelua. Mut ehkä punkki kansa tuntuu olevan hiukan vielä kiivaampaa.
Sori, en sit pysynytkään poissa =/

Mutta tähän tekniikka kysymykseen vielä. Niin todellakin palvelin rauta maksaa hunajaa... Sekä tämä on todella mukava käyttää. Koko ajan kehittyy ja paranee. Se että on ilmaisen MySQLlän? päälle rakennettu ja PHPllä toteutettu niin ei tee tästä hiukkaakaan huonompaa. Loistavia tällaisen toteuttamiseen.
Työpäivän pelastus -muusikoiden.net-
Ben_D
30.12.2004 13:18:13 (muokattu 30.12.2004 13:21:51)

Heh, vai ilmaisen. Serverin pyörittämiseen menee käsittääkseni ylläpidolla melkoisia summia ja omasta pussistaan ovat tämän alkuun pyöräyttäneet (yksi serverikeräys tosin on toteutettu, mihin käyttäjillä oli mahdollisuus osallistua), ja mitä tulee vBulletin yms. softiin, ovat ne valovuosia jäljessä Mnetin tekniikkaa jo päällepäin IMO, ja käyttäjämukavuus on Mnetin alustalla todella hyvä.

EDIT: Niin, ja Johtajahan on (käsittääkseni) käsin kirjoittanut joka ikisen rivin mitä tulee tämän sivuston koodaukseen...

Eikä tässä tapauksessa ole kyse mistään teknisestä toteuttamisesta, vaan yksinkertaisesti ihmisistä, jotka tänne tekstiä suoltavat.

Käykää Rasmuksen vieraskirjassa! LOL! ihan järjetöntä tappelua ja kinastelua. On tätä muuallakin... Kaikissa Suomalaisissa foorumeissa missä olen käynyt on vähintään jonkin näköistä tappelua. Mut ehkä punkki kansa tuntuu olevan hiukan vielä kiivaampaa.
Sori, en sit pysynytkään poissa =/

Siksi en juurikan käytä suomalaisia foorumeja. Kuulun erääsen San Franciscossa majaansa pitävään metallifoorumiin, jonka jokainen käyttäjä on todella mukava. Ei mitään vittuilua, itkemistä eikä älyvapaata kirjoittelua. Olisiko sitten kuitenkin se ikä yksi tekijä? Tuolla mainitsemallani foorumilla se on lähempänä 30:ntä kuin 20:ntä.
Juzzu
30.12.2004 13:35:56
Olisiko sitten kuitenkin se ikä yksi tekijä?

Kaik ovat noiria jossakin vaiheessa.
Öhlöm Köhlöm
marke-
30.12.2004 14:06:58
Siksi en juurikan käytä suomalaisia foorumeja. Kuulun erääsen San Franciscossa majaansa pitävään metallifoorumiin, jonka jokainen käyttäjä on todella mukava. Ei mitään vittuilua, itkemistä eikä älyvapaata kirjoittelua. Olisiko sitten kuitenkin se ikä yksi tekijä? Tuolla mainitsemallani foorumilla se on lähempänä 30:ntä kuin 20:ntä.

Foorumin koko vaikuttaa lähes poikkeuksetta (Ikä myös.). Jos on todella pieni ja tiivis piiri, niin käytös säilyy hyvinkin asiallisena. Nyt kun sanoit "metallifoorumi" niin siinähän on jo sinänsä käyttäjäkunta hyvinkin rajattua. Täällä taasen pyörii jos jonkinlaista jamppaa jotka ovat kaikki hyvin eri tavalla tekemisissä musiikin kanssa. Tottakai täällä tapellaan.

Vähän huono vertauskuva, mutta jos tekis esim. Uskonto.fi nimisen foorumin ja siellä saisivat kaikki eri suuntauksien uskovaiset jutella keskenään, niin väkisinkin luterilaisuus palstalla kävis ortodoksilaisia avautumassa.

Kurin nosto ei sinänsä lisää kuin moderaattoreiden töitä. Uuden tunnuksen tekeminen on liiankin helppoa. Lisäksi sekin haittaa, ettei tarvitse laittaa henk. kohtaista infoa itsestään. Kynnys pelleillä on huomattavasti isompi jos kaikki käyttäjät saavat nähdä oikean henkilöllisyyden.
moi
Pelsi
30.12.2004 16:32:29
Kaik ovat noiria jossakin vaiheessa.

Henkinen ikä onkin se joka ratkaisee.
"Joka paikkansa nostaa, se perseensä menettää" -Vanha viidakon sanonta
DeWilde
30.12.2004 20:14:49
Henkinen ikä onkin se joka ratkaisee.

Näin. Varttuneemmatkin M.nettiläiset ovat saaneet aikaiseksi kiitettävän määrän asiattomuutta ja vittuilua.
ALL WORK AND NO PLAY MAKES JACK A DULL BOY.
VÄKIPÄÄ
30.12.2004 21:02:12
Snif, nyyh..

Sun viattomaan kysymykseen olisit saanut vastauksen lukemalla topicia, se kun selviää jo ensimmäisestä postauksesta. Osaatko muuten lukea? Kirjoittaa ainakin osaat, valitettavasti, sen kaikki ovat jo huomanneet.

Silti sä täällä julkisesti teet itsestäsi apinan? Haluatko kenties banaanin? Laita toki privaa jos haluat sopia jatkotoimenpiteistä. Ai niin, sähän itket ylläpidolle...nyyh..

uuuuuuu, M.netissä on uusi pahapoika! Kaikkia jännittää niin saatanasti!
Dimebag Darrell in memoriam. "I shake my fists at skies above Mad at God"
Neuvostoliitto
30.12.2004 21:32:04
uuuuuuu, M.netissä on uusi pahapoika! Kaikkia jännittää niin saatanasti!

Osaatko muuten lukea? Jos osaat niin lue kirjoitus johon viittaan. Äläkä suotta yleistä, tuskin kaikkia jännittää.
VÄKIPÄÄ
30.12.2004 21:36:33
Osaatko muuten lukea?

Kaikuuko täälä? Ihan kuin olisin itse juuri kysynyt sinulta samaa.
Super-Jari
30.12.2004 21:39:14
Voitteko lapsukaiset hoitaa esim pikaviestillä tai hiekkalaatikolla tuon kinastelun?
Jättääkö kukaan pyyhkimättä ikinä?
Tunnustan, että joskus muutama vuosi tuli unohdettua, sitten mietin, että miksi takapuoli oli kostea, housut oli hieman ulosteessa...
- KMT
VÄKIPÄÄ
30.12.2004 21:45:22
Voitteko lapsukaiset hoitaa esim pikaviestillä tai hiekkalaatikolla tuon kinastelun?

Sori, menin vanhaan!
Neuvostoliitto
30.12.2004 21:45:57
Kaikuuko täälä? Ihan kuin olisin itse juuri kysynyt sinulta samaa.

Aha. Turha vissiin tuhlata rautalankaa tämän enempää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)