Lapari 05.12.2004 19:56:27 | |
---|
Millä lailla täällä porukka on tehnyt logon soittimen lapaan? Olen kuullut jostain siirtokuva paperista.Entä maalaus tai jopa käsivaraisesti,esim maalitussilla tms? |
Juzzu 06.12.2004 11:17:00 | |
---|
Mä oon laserleikkauttanut 2mm hapokkaasta itselleni logoja. Piirsin .dxf:n ja laitoin eräässän paikalliseen virmaan. Myös tarraa olen käyttänyt. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
spyykko 07.12.2004 09:10:53 | |
---|
Millä lailla täällä porukka on tehnyt logon soittimen lapaan? Olen kuullut jostain siirtokuva paperista.Entä maalaus tai jopa käsivaraisesti,esim maalitussilla tms? Mä olen käyttänyt yhdistelmää Bare Metal Foilin siirtokuvapaperi (saa harrasteliikkeistä, siis niistä jotka myyvät koottavia muovirakennussarjoja) + värilaseri + autolakka. Ite olis taas tarvinnu tehdä |
Velli 09.12.2004 10:23:02 | |
---|
Mä oon laserleikkauttanut 2mm hapokkaasta itselleni logoja. Piirsin .dxf:n ja laitoin eräässän paikalliseen virmaan. Moi! Mitenkä tyyristä puuhaa toi oli ja mikä oli firman nimi ja sijainti? Myynnissä mm. Jackson RR1. |
Juzzu 09.12.2004 10:55:37 (muokattu 09.12.2004 10:56:28) | |
---|
Mitenkä tyyristä puuhaa toi oli ja mikä oli firman nimi ja sijainti? No hinnaksi tuli sellaiset joitakin euroja/logo mutta en tiedä miten vaikuttaa kun olen myös työasioissa tekemisissä ko. virman kanssa. Ja pajahan oli HT-laser, omani leikkautettiin ymmärtääkseni keuruulla. http://www.htlaser.fi/Tarjouspyynnönhän sitä voipi sitten noista tehdä. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
samueld 13.12.2004 17:08:57 | |
---|
Tuollaisten logojen ja tarrojen leikkuu on melko edullista puuhaa, jos on valmis vektorigrafiikkakuva antaa firmalle. Silloin ei tarvitse kuin leikata kuva irti ja hommassa menee pieni hetki. Mikäli he joutuvat skannaamaan sen ja/tai muuttamaan esim. jpegin vektoreiksi. Saattaa hommassa mennä jo jokunen tunti ja yllättäen sitten se maksaa. Kyseltiin tätä viimeksi yhdestä "mainosleikkaamosta". Yllätyin, miten halpaa se on jos on ne valmiit kuvat. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
herra47 14.12.2004 21:05:53 (muokattu 14.12.2004 21:11:04) | |
---|
Tmi Varve Esa Hokkanen Vasarakatu 17 40320 JYVÄSKYLÄ puh. (014) 677 488 0400 555 933 Siinä ukko joka myy sellasta siirtokalvoa, ite tilasin eilen, joten en oo vielä saanut kokeiltua, mutta homma menee kuulemma näin: -Tulostat tai piirrät tussilla kalvoon -Suihki lakkaa kalvon päälle -Lakan kuivuttua veteen likoomaan jolloin kalvo liukenee pois ja jäljelle jää lakkaliuska jossa logo. -Lakkaat lavan, liuska kiinni ja lakkaa päälle. Kolme euroo yks A4 arkki + postikulut. |
samueld 15.12.2004 08:16:03 | |
---|
-Tulostat tai piirrät tussilla kalvoon -Suihki lakkaa kalvon päälle -Lakan kuivuttua veteen likoomaan jolloin kalvo liukenee pois ja jäljelle jää lakkaliuska jossa logo. -Lakkaat lavan, liuska kiinni ja lakkaa päälle.
Toi toimii hyvin ja jälki on "ammattimaista". Noita voi saada paikallisilta soitinrakentajiltakin. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
jromp 18.12.2004 11:44:35 | |
---|
|
spyykko 19.12.2004 10:08:35 | |
---|
Tähän liittyen kerjään taas kerran: eikö kukaan m.nettiläinen tosiaan omista, tai pääse esim. töissä käyttämään ALPS-printteriä? Olisin valmis ostamaan tulostuspalvelua siirtokuvapohjalle moisella laitteella, se kun osaa tulostaa mm. kultaa, hopeaa ja valkoista. Ite olis taas tarvinnu tehdä |
Kannattaa tsekata, oisko tuosta apua: http://www.projectguitar.com/tut/logo.htm Minä en ainakaan onnistunut tuolla konstilla. En tiedä sitten, onko noita kalvoja kuinka ohuena, mutta minulla se kalvo näkyi liian hyvin lakkakerrosten alta. Tuolta Jyväskylästä hommasin tuota tarrapaperia, ja sen on kohtuullisen helppokäyttöinen. Jykki |
samueld 20.12.2004 16:05:43 | |
---|
Tuolla liimapaperilla mulle tuli ainakin hyvä logo. ei näy reunat tms. Paperissahan on vaan liima päällä, jonka jälkeen siihen printataan. sitten lakataan päälle ja tästä lakasta saadaan se kalvo, jossa on kuva. Kuulemma, jos kuvan sitten liimaa himmeän, puolihimmeän, tms. lakan päälle, näkyvät reunat paremmin. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
sartzan 29.01.2005 02:26:43 | |
---|
-Tulostat tai piirrät tussilla kalvoon Pakko palata vanhempaan aiheeseen täsmennyksen tarpeen takia: millaisella tulostimella olette kokeilleet tulostaa ko. kalvoon? Onnistuuko laser-tulostimella, vai vain mustesuikkarilla? Laserille olisi pääsy opinahjossa, mutta ajattelin kysäistä ennenkuin käyn mahdollisesti sulattamassa tommosen kalvon sinne sisälle... |
jarmos 29.01.2005 10:14:39 | |
---|
Olen käyttänyt vedellä irroitettavaa siirtokalvoa CTM 30. "Copyfantasy CTM30 on tarkoitettu useimmille keskilämpöisille värikopiokoneille ja mustavalko kopiokoneille." (lainaus ohjetekstistä) Ei ollut muistaakseni kovin kallistakaan arkeittain. En tiedä onko kaverin putiikkia enää olemassa, mutta täsä tietoja, kandee kysellä. RC&C Juhani Ruuska 014-573 070, 040-518 0081 Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
samueld 01.02.2005 09:51:22 | |
---|
Pakko palata vanhempaan aiheeseen täsmennyksen tarpeen takia: millaisella tulostimella olette kokeilleet tulostaa ko. kalvoon? Onnistuuko laser-tulostimella, vai vain mustesuikkarilla? Laserille olisi pääsy opinahjossa, mutta ajattelin kysäistä ennenkuin käyn mahdollisesti sulattamassa tommosen kalvon sinne sisälle... Tuohon Esa Hokkasen liimapaperiin onnistui kyllä laserillakin, vaikka suihkaria suositeltiin. Tosin muistaakseni paperia piti vähän kaventaa. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
sartzan 15.02.2007 10:40:04 (muokattu 15.02.2007 10:43:18) | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 744 päivää vanhaan ketjuun! Sou bän mii. Asia nousi näemmä taas esille, joskin kitarapalstalla josta sitten heitettiin linkki tähän keskusteluun. Eli semmosta tiedonpäivitystä tämän ketjun ostopaikkoihin halusin vain pistää, että noita hommaan sopivia kalvoja on nykyisin myös sp-elektroniikassa. Löytyy versiota laser-tulostimille ja mustesuikkareille, sekä näemmä jotain hankaamalla kiinnitettävää, josta itselläni ei ole kokemuksia. Aiheeseen liittyen voisinkin kysyä, olisiko joku kokeillut tuota hangattavaa kalvoa? dit: itse olen käyttänyt tuota ketjussa mainittua Hokkasen paperia, ja kelpo jälkeä tuli sillä kunhan vain malttoi itse lopettaa röytämisen.:) Sp:n papruista ei ole kokemuksia, mutta samaa tavaraa kuvauksen perusteella vaikuttaisivat olevan. "Oh my dog...
Oh Long John...
Oh Long Johnson...
Oh Don Piano...
Why I eyes ya...
All the live long day." -kissa |
erkko 15.02.2007 15:46:54 | |
---|
Tällainen asia tuli eteen: Olen siirtynyt maalaamaan ja lakkaamaan kitarat Stewmacin vesiohenteisilla lakoilla. Olen aikaisemmin käyttänyt hyvällä menestyksellä tuota Hokkasen siirtokuvapaperia, mutta vesiohenteisella lakalla se ei toimikaan, vaan lakan seassa oleva vesi liuottaa kalvolla olevan liiman. Mahtaakohan vesiohenteisille maaleille löytyä vastaavaa kalvoa? Ajattelin vielä kokeilla lakata kalvon esim. spraylakalla ja koittaa että reagoiko Stewmacin lakka siihen että lakkakerrosten välissä on spraylakkaa. |
Deranged 22.02.2007 10:28:27 (muokattu 22.02.2007 10:29:01) | |
---|
Millä lailla täällä porukka on tehnyt logon soittimen lapaan? Dremel + tarkkuusveitsi työkaluina logon urat. Simpukkalevystä saksilla leikellen sopivat suikaleet uriin, pikaliimaa saumakohdan päälle ja kevyesti lastalla tasaiseksi. Annetaan kuivua ja suihkitaan lakat päälle. |