heska 17.12.2004 15:17:54 | |
---|
Philips FP780 80-luvun alkupuolelta.. halpaa tekoa. Miellyttävää se, ettei nappeja ole. Musiikki on paras asia, jota voi tehdä ilman housuja. |
willie 17.12.2004 17:17:22 | |
---|
Sam Other : Willien mainitsema Hifidivari oli hieman hassuhkosta myyjäsedästä huolimatta aivan huippu paikka, sieltä on kannettu laatuhihviä halfalla kotiin useasti. Valitettavasti kyseistä puljua ei enää ole olemassa, snif. Sitä minäkin suren, nimi oli Stereodivari, Kurvissa. Basisti, melkein 50v. |
Lenco L75. |
Karlsson 18.12.2004 19:58:25 | |
---|
Sam Other :
Sitä minäkin suren, nimi oli Stereodivari, Kurvissa. Juu, samapaikka. Tai sijainti oli kyllä lähempänä Brahen kenttää, kyllä. "Mie e vaan ymmärrä koko stereoajattelua. Munsta se o tyhymää kun toisessa kanavasta kuuluu eri kuin toisesta." -KMT |
Hörpeli 18.12.2004 21:07:10 | |
---|
JVC AL-E31 |
Feggy 19.12.2004 11:54:41 | |
---|
Technics SL-D3 Less is more. |
takaesko 19.12.2004 12:44:40 | |
---|
Technics SL-BD21. |
HenkkaWH 19.12.2004 13:18:02 | |
---|
Technics SL-1200MK2, levareiden kuningas. Better recognize! The world is yours. |
Viceroy 19.12.2004 17:48:33 | |
---|
PE 2010 Länsi-Saksasta. Laatusoitin, mutta haluaisin kovasti kytkeä stereoihini (ei taida olla hevin mahdollista...). Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren! |
mattim 19.12.2004 19:11:51 | |
---|
Minulla on käytettynä 500 markalla hankittu Dual CS 505-3. Mielestäni erinomainen soitin hintaansa nähden. Matti |
Gandhi 19.12.2004 19:47:09 | |
---|
Numark TT1625, suoravetoinen, kaksi kappaletta. Sekä NADin vanhempi nauhavetoinen. Lopetan ennen kuin jatkan. |
-Spade- 19.12.2004 20:58:44 | |
---|
Toshiba SR-3648. Ostettu kymmenisen vuotta sitten 50 mk:lla. Mongo mogo! |
tuukkah 19.12.2004 21:32:08 | |
---|
Technics SL-1200MK2, levareiden kuningas. Better recognize! dj-käytössä ehdoton, se on vissi. pelkässä kotikuuntelussa dj-levarit eivät kuitenkaan ole välttämättä fiksuin veto. laadukkaalla "peruslevarilla" ja hyvällä neulalla lopputulos on yleensä parempi, kun hihnaveto vaimentaa moottorin murinoita ja äänirasia/neula on suunniteltu laadukkaaseen äänentoistoon keskittyen, eikä spinnaamiseen - skrätsäilystä puhumattakaan. tuleepa perushifilevari dj-pläjäystä halvemmaksikin. itse olen myös tyytyväinen oman pyörittimeni palautusautomatiikkaan. eipähän tarvitse aamulla herätä neulan suhinaan, vaan voi huoletta nukahtaa levyn soidessa. oma soittimeni on dualin cs 617 q, mainio värkki. ain't it funky now. |
DJ Lattialuukkukoira 19.12.2004 23:46:28 | |
---|
Tandbergin viahvistin/soitin-yhdistelmä vuodelta 1973. Soitin on Dualin, äänirasia Shure ja neula mikä lie. Ännen toistavat vuodelta 1973 olevat 65 W kaiutinkaapit. |
Leikari 20.12.2004 09:54:06 | |
---|
muutaman vuoden ikäinen dual cs 505-4 ... siis tämmöinen http://www.all-electronics.com/html/cs505-4.html Ääni rasia on joku Grado - en tähän hätää muista tarkemmin Kohtalaisen edullinen perussoitin. Tärkeätä oli myös, että nopeuden vaihto 33/45 käy helposti vivusta vääntämällä. Hihnavedon hitaaseen käynnistymiseen ja kelluvaan runkoon en vieläkään ole täysin tottunut (edellinen oli hinnakas kotikäyttöön tarkoitettu dualin suoraveto, jonka moottori simahti. Siinä Glantzin mfg 61-rasia, johon ei saa enää neuloja). |
jPekka 20.12.2004 10:30:42 | |
---|
B&O harrasti noita levareita jossain vaiheessa kovasti. Niissä oli kaksi äänivartta, toinen joka on siis se naulalla varustettu ja toinen jossa oli jonninmoinen silmä, joka lukee ilmeisesti levyn koon tai jotain juttua urista, esmes missä kohtaa levy loppuu tjs Siltä ne ainakin näyttivät, joo. Samantapaisia virityksiä oli muillakin valmistajalla. Pikkusiskolla on edelleenkin käytössä JVC:n malli, jossa tosin oli vain yksi äänivarsi. Itselläni on samanlainen Technics SL-D3 kuin Feggyllä. Ostin sen Kruunu-Radion käytettyjen puolella huimaavaan neljänsadan markan hintaan. Olin aikaisemmin käynyt aina edellisen levysoittimen hajottua ostamassa samasta paikasta uuden sadanviidenkympin hihnavetoisen ja käyttänyt sen loppuun. Kyllästyin ja sijoitin suoravetoiseen, joka onkin sitten pelannut moitteettomasti jo yli 15 vuotta. Moottorinäänetkin ovat vaimeammat kuin niissä hihnavetureissa. Äänirasia oli ehtinyt nähdä jo pari halpista ennen tätä Technicsiä, ja oli itse soitinta hintavampi: Ortofon Concorde Pro. "Mitä turvallisuutta / toi nyt sit on / jos ei oo kun kaks katuu joil uskaltaa liikkuu?"
(Dave Lindholm) |
Stein 21.12.2004 02:21:32 | |
---|
Lenco L75. Lenco on kova vehje. En muista onko kyseessä sama malli, mutta isä-ukollani on Lencon levari. Joskus 90-luvulla jokin hifi-liike mainosti uutta hienoa ja mullistavan hyvää levysoitinta (en muista merkkiä, sori). Mainos sanoi jotakin tyyliin "tuo vanha levysoittimesi vertailuun meidän uuden hienon soittimen kanssa". Idea tietysti oli, että vanha soitin (samalla omistaja) häpeää ja tulee tarve ostaa juuri tuo mainostettu levari. Isäni vei jo tuolloin about 20 vuotta vanhan levarin testipenkkiin ja kuinka ollakaan myyjäkin joutui sanomaan, että "sulla on kuule pirun hyvä soitin..." Että tällaista ;) Ja yhä palvelee sama uskollinen Lenco, vaikkakin ikä alkaa jo pikkuhiljaa sitäkin painaa. Niin ja itselläni vinyylilevyjä soittaa tuo disko-teknari. Vain olennainen on tärkeää!!! |
shagriml 21.12.2004 09:36:07 (muokattu 21.12.2004 09:37:39) | |
---|
mistäpäin helsinkiä sais muuten ostettuu sellasen loopin/suurennoslasin/mikroskoopin halvalla jolla näkis neulan kulumisen ? välillä tulee vähä mistreadattuu tota neulaa, osuu levymattoon yms ja muutenki kuuntelen välistä aamusta iltaan ni ois kiva jollai todeta milloin se kaipaa vaihtamista. kyllähän sen viimeistään äänenlaadussa huomaa mut ois muutenki kiva tutkii neulan kulumista ja monta muuta mikroskooppista asiaa.... manuska suosittelee 300 tunnin välein vaihtoa, toi on jo musta vähä overkilliä opiskelijabudjetilla. levykaupan ukoltaki kysäsin joskus ni hän vaihtaa itte 900 tunnin välein. jotku 600...... itte oon vaihtanu yksinkertasesti sillo ku rupee äänenlaatu kärsii.... samantien voisitte sanoa että mistä saisin ostettua slipmatin tjsp ? nyt tuossa on huopamatto. tsiisus niitä saundeja ku neula osuu tuohon. sit toi jää AINA levyyn kii ku nostat levyn pois... ja toivottavasti ei menny liian offtopiciks, en jaksanu uutta topiccii tehä... |
Leikari 21.12.2004 09:49:53 | |
---|
manuska suosittelee 300 tunnin välein vaihtoa, toi on jo musta vähä overkilliä opiskelijabudjetilla. levykaupan ukoltaki kysäsin joskus ni hän vaihtaa itte 900 tunnin välein. jotku 600...... itte oon vaihtanu yksinkertasesti sillo ku rupee äänenlaatu kärsii..... olen suosinut tuota 600 h vaihtoväliä - budjetti pysyy kohdallaan eikä neulan kunto aiheuta riskejä varsinkin erikoishiotut neulat menettävät parhaan soittokykynsä hifi-mielessä jo aiemminkin - aiemmin minulla oli rasia, jonka neula oli van der Hul -hiottu: stereomikroskoopilla havaitsi kulumisen, mutta lähelle 900 tuntiakin (1,25g neulapainolla) pystyi soittamaan niin, että timantin kapeat "olakkeet" olivat vielä jäljellä. Elliptinen neula kyllä on maksimissaan mielummin 600 tuntia - "olkapinta" alkaa kasvaa kulumisen myötä siten ,että särön lisäksi lisääntyy levyn kuluminen huonontuneen seurantakyvyn vuoksi. tavallisella lupilla ei neulan kuntoa voi tarkistaa. Jossain hifi-liikkeessä olen asiallisen mikroskoopin nähnytkin. Itse tsekkasin aina opiskelupaikan labroissa ;-) |
piccolo 21.12.2004 15:02:35 | |
---|
Linn axis, jollain akito-äänivarrella ja audio technican äänirasialla. Pääasia että yhdistelmä ei tuhoa levyjä. Soittimia saa uusia (neuloja) mutta levyjen metsästys saattaa olla hankalaa. Onneksi on tullut tärkeimmät kopsattua cd.lle. Silti ainakin jouluna pitää lattaa vinyyliltä Sinatraa, putkivahvistimen kautta luonnollisesti , ja lämmintä piisaa :-) Nakit ja Muusikoiden.net |