sub zero 16.12.2004 21:39:52 | |
---|
Semmoinen kysymys on ollut mielessäni James Browniin liittyen, että jos omistan jo JB40 -kokoelman, niin mitäs hyviä Brownin biisejä minulta puuttuu? JB40:n biisi lista Amazon.comissa oli erilainen kuin oman kappaleeni. Onkohan levystä eri versioita? (Minulla JB40:n kakkos seedee pitää sisällään: 1.Sex Machine 2.Super Bad 3.Soul Power 4.Hot Pants 5.Make It Funky 6.Talkin' Loud 7.King Heroin 8.Get on the Good Foot 9.The Boss 10.Doing It to the Death 11.The Payback 12.Papa Don't Take No Mess 13.My Thang 14.Funky President 15.Get up Offa that Thing 16.Bodyheat 17.It's too Funky in Here 18.Living in America) Tuossa on siis kaikki 70-luvun Brown-biisit JB40:lta. Tiedän, että siitä puuttuu ainakin (jostain ihmeen syystä) 'Think' 70-luvun versiona, joka on ihan keskeistä materiaalia. Mitäs muita hyviä Brownin biisejä JB40:lta puuttuu? Sanokaahan. Ja kertokaa myös, että mitä tuotannonjaksoa ne biisit edustaa. Brown on sentään sen verran hyvä artisti, että siltä pitäisi kuulla kaikki kuulemisen arvoinen materiaali.. "Alussa hyvä alkuvoima loi valon, järjestyksen ja miehen ja paha alkuvoima loi pimeyden, kaaoksen ja naisen" -Pythagoras |
poppamies 16.12.2004 23:40:54 | |
---|
Ensimmäisenä tulee mieleen "I Feel Good" ja"It's A Mans World" "G-strings are for strippers" |
sub zero 16.12.2004 23:58:17 | |
---|
Ensimmäisenä tulee mieleen "I Feel Good" ja"It's A Mans World" Joo, siis nuo löytyvät mainitsemaltani JB40:lta. Listasin tuossa vain JB40:n kakkos CD:n sisällön (jossa on kai eroa painosten välillä). Ykkös CD:ltä löytyy nuo vanhimmat ihan keskeisimmät raidat (ykkös CD:llä on 60-lukua, kakkos CD:llä 70-lukua). Kysymys oli suunnattu ikään kuin James Brownista aika paljon tietäville, jotka kai usein tuntevat JB40:n, joka on Brownin käsittääkseni suosituin kokoelma (albumi-mieshän Brown ei oikeen ollut). "Alussa hyvä alkuvoima loi valon, järjestyksen ja miehen ja paha alkuvoima loi pimeyden, kaaoksen ja naisen" -Pythagoras |
Tuosta JB40-levystä taitaa olla olemassa myös joku laajennettu painos. Se saattoi peräti olla jonkinlainen 3-4 cd:n boksi. Jos diggaat noista 70-luvun biiseistä, niin hyvä levy voisi olla Funk Power 1970: A Brand New Thang, joka on tosin sekin kokoelma, mutta siltä löytyy täyspitkät versiot mm. kappaleista Super Bad, Give it up or Turn it a Loose, Soul Power, Since You Been Gone... "...and when I dropped the towel, there had been significant shrinkage." - George Costanza |
poppamies 17.12.2004 07:20:09 | |
---|
"G-strings are for strippers" |
sub zero 17.12.2004 10:16:24 | |
---|
Ai jaa... kyllä mäkin osan googlettaa discografiat, mutta halusinkin nyt vastausta tuohon mitä kysyin "Alussa hyvä alkuvoima loi valon, järjestyksen ja miehen ja paha alkuvoima loi pimeyden, kaaoksen ja naisen" -Pythagoras |
baron 17.12.2004 11:10:11 | |
---|
Mulla on 1959 ilmestynyt "Please, please, please" älppäri joka on mun ehdoton suosikki. Tuli ostettua silloin kun muut ei tienneet herrasta tai soulista yhtikäs mitään. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Karlsson 17.12.2004 14:28:54 | |
---|
Mulla on 1959 ilmestynyt "Please, please, please" älppäri joka on mun ehdoton suosikki. Tuli ostettua silloin kun muut ei tienneet herrasta tai soulista yhtikäs mitään. Baron - Pioneer! "Mie e vaan ymmärrä koko stereoajattelua. Munsta se o tyhymää kun toisessa kanavasta kuuluu eri kuin toisesta." -KMT |
dfloreno 22.12.2004 13:20:59 | |
---|
Brownilla on myös semmoinen killeri kokoeilma kuin " Star Times" siinä on aika pitkälle kaikki ne ygösjutut, mukana pari ihan uskomatonta live-rykäisyä. Q: What do you call a "Redneck Hall of Fame"? A: "The best of Jerry Springer" |
sub zero 22.12.2004 13:29:08 | |
---|
Brownilla on myös semmoinen killeri kokoeilma kuin " Star Times" siinä on aika pitkälle kaikki ne ygösjutut, mukana pari ihan uskomatonta live-rykäisyä. joo, olen nähnyt tämän. tässä voisi tosiaan olla ne loputkin brownin must-have -raidat mitä JB40:lle ei mahtuneet. pitää varata kirjastosta. "Alussa hyvä alkuvoima loi valon, järjestyksen ja miehen ja paha alkuvoima loi pimeyden, kaaoksen ja naisen" -Pythagoras |