Aihe: James Brown
1
poppamies
16.12.2004 23:40:54

Ensimmäisenä tulee mieleen "I Feel Good" ja"It's A Mans World"
"G-strings are for strippers"
sub zero
16.12.2004 23:58:17
Ensimmäisenä tulee mieleen "I Feel Good" ja"It's A Mans World"

Joo, siis nuo löytyvät mainitsemaltani JB40:lta. Listasin tuossa vain JB40:n kakkos CD:n sisällön (jossa on kai eroa painosten välillä). Ykkös CD:ltä löytyy nuo vanhimmat ihan keskeisimmät raidat (ykkös CD:llä on 60-lukua, kakkos CD:llä 70-lukua). Kysymys oli suunnattu ikään kuin James Brownista aika paljon tietäville, jotka kai usein tuntevat JB40:n, joka on Brownin käsittääkseni suosituin kokoelma (albumi-mieshän Brown ei oikeen ollut).
"Alussa hyvä alkuvoima loi valon, järjestyksen ja miehen ja paha alkuvoima loi pimeyden, kaaoksen ja naisen" -Pythagoras
blastoff
17.12.2004 00:44:28
Tuosta JB40-levystä taitaa olla olemassa myös joku laajennettu painos. Se saattoi peräti olla jonkinlainen 3-4 cd:n boksi.

Jos diggaat noista 70-luvun biiseistä, niin hyvä levy voisi olla Funk Power 1970: A Brand New Thang, joka on tosin sekin kokoelma, mutta siltä löytyy täyspitkät versiot mm. kappaleista Super Bad, Give it up or Turn it a Loose, Soul Power, Since You Been Gone...
"...and when I dropped the towel, there had been significant shrinkage." - George Costanza
poppamies
17.12.2004 07:20:09

"G-strings are for strippers"
sub zero
17.12.2004 10:16:24
Ai jaa...

kyllä mäkin osan googlettaa discografiat, mutta halusinkin nyt vastausta tuohon mitä kysyin
"Alussa hyvä alkuvoima loi valon, järjestyksen ja miehen ja paha alkuvoima loi pimeyden, kaaoksen ja naisen" -Pythagoras
baron
17.12.2004 11:10:11

Mulla on 1959 ilmestynyt "Please, please, please" älppäri joka on mun ehdoton suosikki.
Tuli ostettua silloin kun muut ei tienneet herrasta tai soulista yhtikäs mitään.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Karlsson
17.12.2004 14:28:54
Mulla on 1959 ilmestynyt "Please, please, please" älppäri joka on mun ehdoton suosikki.
Tuli ostettua silloin kun muut ei tienneet herrasta tai soulista yhtikäs mitään.

Baron - Pioneer!
"Mie e vaan ymmärrä koko stereoajattelua. Munsta se o tyhymää kun toisessa kanavasta kuuluu eri kuin toisesta." -KMT
dfloreno
22.12.2004 13:20:59

Brownilla on myös semmoinen killeri kokoeilma kuin " Star Times" siinä on aika pitkälle kaikki ne ygösjutut, mukana pari ihan uskomatonta live-rykäisyä.
Q: What do you call a "Redneck Hall of Fame"? A: "The best of Jerry Springer"
sub zero
22.12.2004 13:29:08
Brownilla on myös semmoinen killeri kokoeilma kuin " Star Times" siinä on aika pitkälle kaikki ne ygösjutut, mukana pari ihan uskomatonta live-rykäisyä.

joo, olen nähnyt tämän. tässä voisi tosiaan olla ne loputkin brownin must-have -raidat mitä JB40:lle ei mahtuneet. pitää varata kirjastosta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)