Mrezzye 13.12.2004 11:05:16 | |
---|
Oli niin edullinen, että ajattelin käyttää tilaisuuden hyväksi. Saa nähdä millainen keppi sieltä matkahuollon kautta tulee, kun ihan näkemättä uskalsin mennä kaupat tekemään. Ei tuntunut myyjä kovin paljon ymmärtävän soittimen päälle, kun poikansa kitaran möi (tosin ihan pojan suostumuksella). Voi tulla laatua tai sitten ei. Onko jollain kokemusta noista Fernandesin RR-malleista? Onkohan niitä muitakin kuin Steeler? Hirveästi en ole Fernandeseista haukkuja kuullut, joten toivottavasti ei menneet rahat kankkulan kaivoon. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Ben_D 13.12.2004 11:15:41 | |
---|
Luultavasti tätä ei enään valmisteta kun en löytänyt pikaisella katselulla Fernandesin sivuilta kuvia kepistä. Onko neck-thru? Mitä materiaalia? Mitkä mikit? Minkä värinen? |
Mrezzye 13.12.2004 11:26:06 | |
---|
Luultavasti tätä ei enään valmisteta kun en löytänyt pikaisella katselulla Fernandesin sivuilta kuvia kepistä. Onko neck-thru? Mitä materiaalia? Mitkä mikit? Minkä värinen? Musta neck-thru, muista optioista en edes tiedä, kun ei se myyjänä ollut äijänkäppänäkään tiennyt siitä oikein mitään. Soittokunnossa se kuulemma on. Päätin kuitenkin riskeerata, kun hinta oli todella edullinen. Sen verran myyjä tiesi sanoa, että tallaa (joku lisenssifloikka kai) pitää laittaa kun ei pidä kunnolla virettä (liekö kulunut, tai sitten ihan hanurilleen säädetty), mutta siihenhän voi täräyttää vaikka originaalin Floikan tai kiinteän tallan. Mikitkin saattaa mennä vaihtoon, mutta noidenkin operaatioiden jälkeen hinta on enemmän kuin kohtuullinen. Tuolla huuto.netissä oli Steeler myynnissä ja lähtö oli 400€. Ei ollenkaan pahannäköinen soitin sekään. Tämä jää paljon alle tuon hinnan. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Ben_D 13.12.2004 11:28:52 | |
---|
Musta neck-thru, muista optioista en edes tiedä, kun ei se myyjänä ollut äijänkäppänäkään tiennyt siitä oikein mitään. Soittokunnossa se kuulemma on. Päätin kuitenkin riskeerata, kun hinta oli todella edullinen. Sen verran myyjä tiesi sanoa, että tallaa (joku lisenssifloikka kai) pitää laittaa kun ei pidä kunnolla virettä (liekö kulunut, tai sitten ihan hanurilleen säädetty), mutta siihenhän voi täräyttää vaikka originaalin Floikan tai kiinteän tallan. Mikitkin saattaa mennä vaihtoon, mutta noidenkin operaatioiden jälkeen hinta on enemmän kuin kohtuullinen. Tuolla huuto.netissä oli Steeler myynnissä ja lähtö oli 400€. Ei ollenkaan pahannäköinen soitin sekään. Tämä jää paljon alle tuon hinnan. Kuulostaa ihan lupaavalta. Eikä niitä tarvi välttämättä kaikkia kerralla uusia. Pikkuhiljaa. Pitäis laittaa Saksanmaalta Dean Vee kanssa tilaukseen... |
Mrezzye 13.12.2004 11:32:31 | |
---|
Kuulostaa ihan lupaavalta. Eikä niitä tarvi välttämättä kaikkia kerralla uusia. Pikkuhiljaa. Pitäis laittaa Saksanmaalta Dean Vee kanssa tilaukseen... Toivotaan, että tämä on ns. huippulöytö ;) Meikkis haaveilee Deanin ML:stä. Mikäköhän johdatus sekin oli, kun pari kuukautta sitten iski hirveä ML-kuume, sen jälkeen suuri "oppi-isäni" Dime meni heti takaisin Deanille ja nyt se ammuttiin. Sattumaako? Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Crossroad 13.12.2004 12:27:22 | |
---|
hinta/laatu-suhde varmasti kohdallaan.ainakin vanhemmat fernandesit on tosi hyvin tehtyjä ja tuo neck thru on huippuratkaisu..mulla on charvel mod6 ja jackson soloist ,molemmissa neckthru-rakenne ja mielestäni se tuo ihan oman soundin kitaraan.. |
Velli 13.12.2004 12:35:49 | |
---|
mulla on charvel mod6 ja jackson soloist ,molemmissa neckthru-rakenne ja mielestäni se tuo ihan oman soundin kitaraan.. Niinhän se tuo kun bodysta on Neck thru:n seurauksena n. 1/3 vaahteraa... Myynnissä mm. Jackson RR1. |
Mrezzye 13.12.2004 14:12:53 | |
---|
Niinhän se tuo kun bodysta on Neck thru:n seurauksena n. 1/3 vaahteraa... Eikä välttämättä ollenkaan huono asia... Tosin ei ne kaulat aina ole vaahteraa. Neck thru -kitaraa olen jo kauan kaipaillut kokoelmiin. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Velli 13.12.2004 14:40:47 | |
---|
Eikä välttämättä ollenkaan huono asia... Tosin ei ne kaulat aina ole vaahteraa. Neck thru -kitaraa olen jo kauan kaipaillut kokoelmiin. No eihän se välttämättä olekaan, mutta ei se kyllä mikään tie onnenkaan ole. Nimim. Neck thru-kitaran omistaja. Myynnissä mm. Jackson RR1. |
Ben_D 13.12.2004 14:43:29 | |
---|
No eihän se välttämättä olekaan, mutta ei se kyllä mikään tie onnenkaan ole. Nimim. Neck thru-kitaran omistaja. RR ja King-V mallisissa kitaroissa pitää mun mielestä olla ehdottomasti neck-thru tai set-neck. Parantaa soitettavuutta ja soundia. |
Hohhoijaa 13.12.2004 15:39:21 | |
---|
Kuvaa, kits! hard=heavy=unprogressive=good |
Mrezzye 13.12.2004 16:10:58 | |
---|
Kuvaa, kits! No kunhan kitara ensin tulee, niin yritän järjestää. Saapa nähdä, joko on huomenna täällä. Joku Föönandezz Steeler on tosiaan huuto.netissä, jos haluaa tiirailla: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=11840711 Että, jos on mulle tuleva lähellekään vastaava, niin luulen, että tein aika hyvät kaupat. Jännityksessä pitää... On noista pulttikaula ja set neck -kitaroista myös kokemusta, mutta tuollaiseen tilukeppiin (hehe, nyt minä sanoin sen;) neck-thru on hyvä ratkaisu. Yleensäkin taitaa olla noista kolmesta se kaikkein kallein tapa valmistaa. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Crossroad 13.12.2004 20:30:33 | |
---|
mulla on itseasiassa kaikissa kitaroissa joko set neck tai neck thru nykyään..mutta se ainakin noissa soloisteissa neckthru on kyllä todella hyvä..ja aula on muotoiltu vielä niin että ala-E:n 24 nauhallekkin yltää helposti..tuohan on les paulien painajainen..nuo ylänauhat.. |
trih 13.12.2004 21:08:24 (muokattu 13.12.2004 21:09:28) | |
---|
Steeler Neck/maple with rosewood fingerboard Body/ soft maple Pickups/ 2 hot humbucking VH-2 Siinäpä tärkeimmät. Eli suoraan "suht vanhasta" Fernandesin esitteestä, tuli joskus kerättyä kaikenmaailman vihkosia. EDIT: Lukihan se tuossa, 1990 vuodelta. |
moottorisaha 13.12.2004 22:09:19 | |
---|
RR ja King-V mallisissa kitaroissa pitää mun mielestä olla ehdottomasti neck-thru tai set-neck. Parantaa soitettavuutta ja soundia. No jos vetelee hevisäröillä niin en kyllä usko että sillä on soundiin mitään vaikutusta. Puhtailla voi ehkä olla jonkun verran sustainia enemmän, jos sekuntikellolla rupeaa mittailemaan. Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. Thank you for your beautiful music |
Ben_D 13.12.2004 22:23:22 | |
---|
No jos vetelee hevisäröillä niin en kyllä usko että sillä on soundiin mitään vaikutusta. Puhtailla voi ehkä olla jonkun verran sustainia enemmän, jos sekuntikellolla rupeaa mittailemaan. Jaa. |
Da Make 13.12.2004 22:35:58 | |
---|
No jos vetelee hevisäröillä niin en kyllä usko että sillä on soundiin mitään vaikutusta. Puhtailla voi ehkä olla jonkun verran sustainia enemmän, jos sekuntikellolla rupeaa mittailemaan. Sounds Bollocks to me. Tämä on täysin roska puhetta että sähkökitaran puut/rakenteet eivät vaikuta mihinkään. Se on käytänössä todettu ja monesti myös soittajan ruumis vaikuttaa lopputulokseen. |
moottorisaha 13.12.2004 23:47:39 (muokattu 13.12.2004 23:48:42) | |
---|
Sounds Bollocks to me. Tämä on täysin roska puhetta että sähkökitaran puut/rakenteet eivät vaikuta mihinkään. Se on käytänössä todettu ja monesti myös soittajan ruumis vaikuttaa lopputulokseen. Tarkoitin että jos vetelet kunnon hi-gain soundeilla, niin siinä kyllä eri puiden/rakenteiden väliset nyanssit "tuhoutuvat" totaalisesti, ja TÄMÄ on käytännössä todettu. ;) Ja tuossa sekuntikellojutussa oli ideana se, että puhtaillakaan soundeilla ei set-neck- ja neck-thru-kitaroiden (joissa oli samat mikit) välillä ollut kovinkaan merkittävää eroa. Neck-thrussa oli vain hieman parempi sustaini. Mutta tuntumasta kun puhutaan, niin neck-thru parantaa sitä helvetisti ylänauhojen osalta. Itsekin haluaisin keppiin sellaisen. Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. Thank you for your beautiful music |
Tarkoitin että jos vetelet kunnon hi-gain soundeilla, niin siinä kyllä eri puiden/rakenteiden väliset nyanssit "tuhoutuvat" totaalisesti, ja TÄMÄ on käytännössä todettu. ;) Ee-e-e-ei... Kova puu soi paljon terävämmin, diskanttia junou. Mulla on kaksi neckthru-kitaraa joissa molemmissa floikka. Toisen body on mahonkia ja toisen leppää tai vastaavaa, aika erilaista soundia pukkaa. Ja tosiaan EMG:n aktiivit molemmissa. Andrey Bolshakov - Master of Shred |
moottorisaha 13.12.2004 23:55:16 | |
---|
Ee-e-e-ei... Kova puu soi paljon terävämmin, diskanttia junou. Mulla on kaksi neckthru-kitaraa joissa molemmissa floikka. Toisen body on mahonkia ja toisen leppää tai vastaavaa, aika erilaista soundia pukkaa. Ja tosiaan EMG:n aktiivit molemmissa. Mulla on tossa kitara jonka runko on jotain vaneria, ja joka painaa aivan vitusti (varmaan 2x painavampi kuin yksikään testaamani LP) ja ihan perinteikkään hyvältä kuulostaa kunnon säröillä. Puhtailla taas basso korostuu jotenkin helvetisti ja on suht huono sustain. Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. Thank you for your beautiful music |