Funai 03.10.2004 17:17:36 | |
---|
Pitäisi vissiin tekniikkaa kehittää, vasemmassa ranteessa joku rasitusvamma (sattuu) ja oikeakin naksuu liikuteltaessa. Siihen ei sentään satu. Mites pitemmän ajan kanssa käy, jos alkaisi käyttää molemmissa käsissä rannetukia, jotka estäisivät ranteen liiallisen liikkeen? Voiko sormitekniikan opittuaan heittää rannetuet mäkeen? Ja mikä on tämä "oikea" tekniikka soittaa? |
Speedy 03.10.2004 17:31:15 | |
---|
Voi olla se nakse myös vaan sitä että on löysät nivelet.. Ittelläni naksuu vasen ranne jos sitä pyösittää isosti, mutta ei se vaarallista ole..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Piiloairo 03.10.2004 18:05:45 | |
---|
No ei se naksuminen tosiaan välttämättä soittamisesta johdu. Itellä ainaki on oikea ranne naksunu jo ennen ku edes alotin rumpujen soittamisen. |
Dr.Rubber 05.10.2004 10:41:22 | |
---|
Pitäisi vissiin tekniikkaa kehittää, vasemmassa ranteessa joku rasitusvamma (sattuu) ja oikeakin naksuu liikuteltaessa. Siihen ei sentään satu. Mites pitemmän ajan kanssa käy, jos alkaisi käyttää molemmissa käsissä rannetukia, jotka estäisivät ranteen liiallisen liikkeen? Voiko sormitekniikan opittuaan heittää rannetuet mäkeen? Ja mikä on tämä "oikea" tekniikka soittaa? Tendovaginitis Crepitans Kyttä on poliisi! |
Magetsu 15.10.2004 11:18:20 | |
---|
Joo tuota naksua ilmenee minullakin vasemmassa ranteessa, tosin tuo vasen lapanen on kyllä aikoinaan murtunu. Ite käytän noita rannehiskuttimia (miksi niitä nyt sanotaan), pitää mukavasti lämpimänä ja tukee vähän rannetta... |
wavelength 16.10.2004 12:36:38 | |
---|
Ite käytän noita rannehiskuttimia (miksi niitä nyt sanotaan), pitää mukavasti lämpimänä ja tukee vähän rannetta... Juu, ja ovat vielä trendikkäät, Luoja tietää miksi... Minulla naksuu oikea ranne, mutta sekin alkoi elämöidä kauan ennen rumpaloinnin aloittamista. Soitteluun se ei vaikuta, mutta punnerruksia on liki mahdoton tehdä muuten kuin Tosi Miesten(tm) tekniikalla, rystyset lattiassa. :) "Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we." - President George W. Bush. |
Magiz 18.10.2004 16:59:38 | |
---|
kannattaa kattoo, miten pitää kapuloita.. jos kapulat hakkaa kämmenpohjaan, eli siis.. no siis vaikee selittää, muta jos kapulat on löysästi kädessä, ni miljoona iskua tohon kämmenpohjaan säteilee ranteeseen, ja liikuttelee sitä.. todettu on.. ite olin tossa samassa jamassa noin vuos sitte.. pistät ranteisiis hikinauhat, ni seki auttaa jo vähän.. parempi ku ei mitään.. Siinä vierelläin oot, sun nukkuvan nään, olet kaunis, sua katsomaan jään, tän hetken haurautta tuskin voin ymmärtää, ensi hetkellä sä olet poissa.. |
Ruoste 12.12.2004 18:06:50 | |
---|
molemmat ranteet paukkuu ja rutisee mulla ikävästi... Jännetuppitulehdus? taitaa olla ammattitauti... soitan välillä tukisiteet ranteissa kovimman kivun aikana... tauko parantaa vähäks aikaa mut kuukauden jälkee paukkuu taas... olen amelionin runpali eli olen saletisti mölön-matin paras kamu |
Quadruple 12.12.2004 19:34:42 | |
---|
Minullakin on nappula nuo ranteet ruvennut paukkumaan huonon tekniikan takia.... tulehduksiakin on ollut. Ei kannatta ajatella että ne ovat osa rumpalin ammattia... kun eivät ne saisi olla. Kannattaa ottaa tunteja edes sen verran että saa tekniikan alku teilleen... vaikkei muuten tunnit kiinnostaisi. Annan itse tunteja.. jos on kiinnostusta... niin voin auttaa. |
WyW 12.12.2004 22:38:40 | |
---|
Ilmeisestikkään ranne ei saisi juurikaan kamalasti liikkua soitossa. Näin yksi 8 vuotta konsalla tunneilla käynyt tokaisi. Eli että tehdä työ sormilla ja antaa kapulan ja painovoiman hoitaa oma osansa. Itse oon nyt vähä treenaillu "jäykkisrannetta", silleen et kyynärpäästä kääntyy käsi, ni o naksuminen vähentyny huomattavasti. Toki nopeemmissa jutuissa rannettakin tulee hyödynnettyä. Itse ainakin olen päättänyt ottaa joltain ammattilaiselta parit tunnit ihan kapulaotteesta. Ja yks helvetin tärkee juttu on ilmeisesti kunnon lämmittely, live and learn :) Seksikäs kuin maksalaatikko. |
tthei 12.12.2004 22:55:34 (muokattu 12.12.2004 22:56:10) | |
---|
Ilmeisestikkään ranne ei saisi juurikaan kamalasti liikkua soitossa. Näin yksi 8 vuotta konsalla tunneilla käynyt tokaisi. Eli että tehdä työ sormilla ja antaa kapulan ja painovoiman hoitaa oma osansa. Itse oon nyt vähä treenaillu "jäykkisrannetta", silleen et kyynärpäästä kääntyy käsi, ni o naksuminen vähentyny huomattavasti. Toki nopeemmissa jutuissa rannettakin tulee hyödynnettyä. Itse ainakin olen päättänyt ottaa joltain ammattilaiselta parit tunnit ihan kapulaotteesta. Ja yks helvetin tärkee juttu on ilmeisesti kunnon lämmittely, live and learn :) On se kummalista kun mistään asiasta kaikki ei voi olla samaa mieltä. Jotkut sanoo että ranteella ja sormilla pelataan ja nyt sitten toiset on sitä mieltä että ei ranteella vaan sormilla ja kyynärpäällä :D No mutta hyvähän se on että on mielipiteitä. Ei sitä tiedä enää että ketä uskoa :D Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist |
ddrum54 12.12.2004 22:58:27 (muokattu 12.12.2004 23:00:16) | |
---|
Ilmeisestikkään ranne ei saisi juurikaan kamalasti liikkua soitossa. Näin yksi 8 vuotta konsalla tunneilla käynyt tokaisi. Eli että tehdä työ sormilla ja antaa kapulan ja painovoiman hoitaa oma osansa. Just näin, sormet peliin. Kapulat väärinpäin käteen ja paradiddlejä kyynärvarsiin. Huom. ranteet jäykkinä, pelkillä sormilla. Opettaa nopeasti sen, kuinka vähän ranteen tarvitsee heilua. EDIT: Vain harjoitus pelkillä sormilla. Soitossa ranteet on mukana. Tällä harjoituksella voi vähentää ranteen yliliikuntaa. 2`n 4 |
Meikäläisellä justiinsa todettiin jännetuppitulehdus vasemassa ranteessa, mukavaa. Tuntui pistoa ranteessa ja käännellessä kuului rutinaa, eli jos jotain tuollaista ilmenee, niin välittömästi lääkäriin! Itselläni kesti pahin vaihe pari viikkoa ja sitten rannetukien avulla helpotti. Nyt sitten soitan tukien kanssa ja olen parantanut tekniikkaani ihan pirusti, ettei vastaavanlaista enää satu. Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
hgr 13.12.2004 01:32:08 | |
---|
Ikäviä juttuja noi vammat. Mulla on vaan kerran monta vuotta sitten ollu pientä ohimenevää kipua toisessa ranteessa. Silloinkin tosin soitin varmaan tosi huonolla tekniikalla, kun olin vasta kunnolla aloittamassa soittoa. Kannattaa todella kiinnittää huomiota siihen tekniikkaan. |
Hippoman 13.12.2004 08:40:22 | |
---|
Kyllä tekniikkakin on aina syytä pitää mielessä. Tuli viikonloppuna keikalla innostuttua soittamaan vähän vähemmän teknisesti ja jo kolmannen biisin kohdalla tuntui, etten jaksa enää enempää. Piti rauhoittua ja kyllä se siitä. "Kuink' on mahdollist', ett' ihmisel' on vain yksi perse mut' kaksi pakaraa?" - Anonyymi CMX:n kysymyspalstalla 7.5.2001 |
mooch 13.12.2004 15:28:12 | |
---|
On se kummalista kun mistään asiasta kaikki ei voi olla samaa mieltä. Jotkut sanoo että ranteella ja sormilla pelataan ja nyt sitten toiset on sitä mieltä että ei ranteella vaan sormilla ja kyynärpäällä :D No mutta hyvähän se on että on mielipiteitä. Ei sitä tiedä enää että ketä uskoa :D Heh, tämä on todella hyvä pointti jonka itsekin olen huomannut.. Mutta itse alkuperäiseen kysymykseen; mulla ei rannevaivoja oo koskaan 4 (?) vuoden aikana ollut, vaikken kyllä teknikkaan olekkaan alkanut kiinnittää huomiota kuin vasta liian myöhään... No kuitenkin, ehdottaisin että alkaisitte harrastaa kunnon venyttelyä ennen soittoa, mikäli ette tuota jo tee. Ja hyviä ohjeita: www.vater.com ja sieltä se Health Beat. Kunnon venyttely auttaa ainakin mua ihan koko soittamisessa, tuntuu että kädet "aukeaa" kunnolla kun edes 5 minuuttiakin venyttelee. |
Tangled** 13.12.2004 21:07:11 | |
---|
Nyt kun on harjoitellut paljon pelkkää tekniikkkaa/nopeutta/tarkkuutta snareen (flameja trioleina sun muuta hassua), niin on kyllä ranteet ja nuo käden lihakset kipeinä. Tosin, johtunee varmaan siitä, että ei oo kädet tottuneet tuntia rummuttamaan ilman suurempia taukoja koko ajan snareen... Mutta ei kyllä kiinnostaisi 15 vuotiaana saada ranteita paskaks. Täytynee pitää huoli, ettei liikaa treenaa tuota yhtä ja samaa... Huominen on eilinen jo ylihuomenna. |
Bobana 16.12.2004 07:56:26 | |
---|
On se kummalista kun mistään asiasta kaikki ei voi olla samaa mieltä. Jotkut sanoo että ranteella ja sormilla pelataan ja nyt sitten toiset on sitä mieltä että ei ranteella vaan sormilla ja kyynärpäällä :D No mutta hyvähän se on että on mielipiteitä. Ei sitä tiedä enää että ketä uskoa :D Se on vähä silleen että oma tekniikka kehittyy ajan saatossa. Ite olen möykännyt jo kohta pari vuosikymmentä ja aina kun on vaivoja esiintynyt(olkapää, kyynärä, ranteet ym.) olen tekniikkaa muutellut ja tarkistellut ja aina on vaivat hävinny. Kuuntelee omaa itteensä ja antaa muitten jaella neuvoja. Tietenkin aloittelijoille on hyvä neuvoa kapulatekniikkaa ym. etteivät ihan sössi hommaansa. Ainahan meitä on joka junaan ja jos jokin tekniikka sopii toiselle niin muille se taasen on myrkkyä. Esim. kynnys saada jännetuppitulehdus on aivan erilainen. |
Woodoo 16.12.2004 09:47:05 | |
---|
Pitkään soitin aika hiljaa, enkä kovimmillanikaan soittaessa saanut kissaa pelästytettyä. Tekniikkani oli aika ranteen heilutusta Mutta on hiukan tuo soitto tyyli muuttunut ja viimeaikoina on tulehduksia ollut vähän väliä, rupesin soittamaan hiukan enemmän sormilla ja ehdottomasti parhaat ja käytännöllisimmät rannetuet on pitkät, aika kireet Metallica hikirannekkeet. Eipä ole sen koommin ongelmia ollut. |
Bacchus 16.12.2004 11:55:42 | |
---|
Meikäläisellä justiinsa todettiin jännetuppitulehdus vasemassa ranteessa, mukavaa. Tuntui pistoa ranteessa ja käännellessä kuului.. Perskele, kun luin kirjoitukses niin oon koko viikon treenatessa miettinyt räsähtääkö ranteet kohta... Naksuu nimittäin välillä hieman ilkeästi. Oon miettinyt miten tekniikkaa sais muutettua, mutta ei hajuakaan millä tavalla sitä pitäis muuttaa. En mielestäni edes vitkuta ranteita hirveästi. Ehkä pitäisi kuvata omaa soittoa, niin näkisi paremmin mikä mättää. - |