Juhani Järvisalo 09.02.2003 13:00:34 | |
---|
Ostin muutama viikko sitten komeaäänisen baritonikitaran. Olen soitellut bassoa ( ja hiukan kitaraa ) muutaman vuoden, mutta tämän instrumentin ulottuvuuksien suhteen olen lähes täysi märkäkorva. Olisin kiitollinen kaikista vinkeistä tämän soittimen taitamiseen liittyen ( "nyrkkisääntöjä", viritysvaihtoehtoja yms.) |
KMT 09.02.2003 15:41:00 | |
---|
Mikä vire? Bassopalsta puuttuu muuten OK |
hemmo 09.02.2003 15:56:28 | |
---|
Ostin muutama viikko sitten komeaäänisen baritonikitaran. Olen soitellut bassoa ( ja hiukan kitaraa ) muutaman vuoden, mutta tämän instrumentin ulottuvuuksien suhteen olen lähes täysi märkäkorva. Olisin kiitollinen kaikista vinkeistä tämän soittimen taitamiseen liittyen ( "nyrkkisääntöjä", viritysvaihtoehtoja yms.) Oma Danelectro-baritonini on alunperin ollut BEADF#B-vireessä, mutta havaitsin ADGCEA-vireen sopivan paremmin tarkoituksiini. Kokeilin myös bassovirettä EADGBE, mutta siihen Danon lipstick-mikit eivät enää taipuneet. Tosin alkuperäisten pilipalivirittimien läpi ei mene yli 0.80 kielet. Soitan omaani Gallien-Kruegerin 1x12 bassocombon kautta. Välissä on tremolo, pari säröä, chorus ja analog delay. Varsinkin tremolo on ihan ässä peli baritonin kanssa. Testasin kerran baritonia Fendän Bassman-putkinupin ja 2x12-kaapin kautta, saundi oli tanakka. Kamalistani ei mahdu tähän. |
Juhani Järvisalo 09.02.2003 17:40:39 (muokattu 09.02.2003 17:41:46) | |
---|
Kiitosta vaan, Hemmo. Pitää kokeilla tuota BEADF#B -virettä. Auttaisi tietysti, jos osaisi soittaa kunnolla. Vaan hiljaa hyvä tulee. Bassovire olisi aika miehekäs, mutta olet kyllä oikeassa niiden mikkien suhteen; omani on myöskin dano, eikä se varsinaisesti jytise kämppiksen Tech 21:n läpi, jos virettä pudottaa paljon. Oman EBS -bassocomboni kanssa jyrähtää jo paremmin, mutta ilman efektejä lopputulos on silti aika köyhä. Arvostaisin kovasti kaikkia lisätietoja baritonikitaran soitosta. Palaan asiaan, vaikka en pääse vähään aikaan internetin ihmemaahan. |
hemmo 09.02.2003 18:15:07 | |
---|
Arvostaisin kovasti kaikkia lisätietoja baritonikitaran soitosta. Lisätietoja? Baritonia soitetaan...ööh, niinkuin kitaraa. Testaa vaikka barresointuja särön kanssa, niin eiköhän jyrähdä. Vaikka tottapuhuen baritoni on ehkä omimmillaan sellaisissa Twin Peaks-musa-tyyppisissä matalalta vedetyissä yksinkertaisissa melodialinjoissa. Ja tremolon tai choruksen kera. Uusimmalla Tuomari Nurmion & Korkein Oikeus lätyllä Tommi Viksten vetää baritonilla näemmä Fendän Bassman-kamoilla hirmu draivilla loistokuvioita. Kuunnelkaapa. Kamalistani ei mahdu tähän. |
Leevi! Hahaa... Onnistui tunnistamaan, kalpene Poirot. Kitaraa on melko vaikea soittaa hyvin. |
Juhani Järvisalo 11.02.2003 15:30:14 (muokattu 11.02.2003 15:35:18) | |
---|
Timosen nilkkikö se siellä? Mies on nuoresta iästään huolimatta kuin Ben Matlock. Vai olenko erehtynyt? |
Juhani Järvisalo 11.02.2003 15:34:50 | |
---|
Juu, tuo Nurmion kiekko on hakusessa. Nyt ei enää ole raha yhtä tiukassa kuin kuukausi sitten. Jonkin verran on tullut sitä kuunneltua ja ensivaikutelma oli erinomainen. |
Socialite 12.02.2003 14:57:29 | |
---|
Aivan niin, Watson Kitaraa on melko vaikea soittaa hyvin. |