Aihe: Vihjeitä baritonikitaratreeneihin?
1
Juhani Järvisalo
09.02.2003 13:00:34
Ostin muutama viikko sitten komeaäänisen baritonikitaran. Olen soitellut bassoa ( ja hiukan kitaraa ) muutaman vuoden, mutta tämän instrumentin ulottuvuuksien suhteen olen lähes täysi märkäkorva. Olisin kiitollinen kaikista vinkeistä tämän soittimen taitamiseen liittyen ( "nyrkkisääntöjä", viritysvaihtoehtoja yms.)
KMT
09.02.2003 15:41:00

Mikä vire?
Bassopalsta puuttuu muuten OK
hemmo
09.02.2003 15:56:28

Ostin muutama viikko sitten komeaäänisen baritonikitaran. Olen soitellut bassoa ( ja hiukan kitaraa ) muutaman vuoden, mutta tämän instrumentin ulottuvuuksien suhteen olen lähes täysi märkäkorva. Olisin kiitollinen kaikista vinkeistä tämän soittimen taitamiseen liittyen ( "nyrkkisääntöjä", viritysvaihtoehtoja yms.)

Oma Danelectro-baritonini on alunperin ollut BEADF#B-vireessä, mutta havaitsin ADGCEA-vireen sopivan paremmin tarkoituksiini. Kokeilin myös bassovirettä EADGBE, mutta siihen Danon lipstick-mikit eivät enää taipuneet. Tosin alkuperäisten pilipalivirittimien läpi ei mene yli 0.80 kielet.

Soitan omaani Gallien-Kruegerin 1x12 bassocombon kautta. Välissä on tremolo, pari säröä, chorus ja analog delay. Varsinkin tremolo on ihan ässä peli baritonin kanssa.

Testasin kerran baritonia Fendän Bassman-putkinupin ja 2x12-kaapin kautta, saundi oli tanakka.
Kamalistani ei mahdu tähän.
hemmo
09.02.2003 18:15:07

Arvostaisin kovasti kaikkia lisätietoja baritonikitaran soitosta.

Lisätietoja?

Baritonia soitetaan...ööh, niinkuin kitaraa. Testaa vaikka barresointuja särön kanssa, niin eiköhän jyrähdä.

Vaikka tottapuhuen baritoni on ehkä omimmillaan sellaisissa Twin Peaks-musa-tyyppisissä matalalta vedetyissä yksinkertaisissa melodialinjoissa. Ja tremolon tai choruksen kera.

Uusimmalla Tuomari Nurmion & Korkein Oikeus lätyllä Tommi Viksten vetää baritonilla näemmä Fendän Bassman-kamoilla hirmu draivilla loistokuvioita. Kuunnelkaapa.
Kamalistani ei mahdu tähän.
Socialite
10.02.2003 10:28:12
Leevi! Hahaa... Onnistui tunnistamaan, kalpene Poirot.
Kitaraa on melko vaikea soittaa hyvin.
Juhani Järvisalo
11.02.2003 15:30:14 (muokattu 11.02.2003 15:35:18)
Timosen nilkkikö se siellä? Mies on nuoresta iästään huolimatta kuin Ben Matlock. Vai olenko erehtynyt?
Juhani Järvisalo
11.02.2003 15:34:50
Juu, tuo Nurmion kiekko on hakusessa. Nyt ei enää ole raha yhtä tiukassa kuin kuukausi sitten. Jonkin verran on tullut sitä kuunneltua ja ensivaikutelma oli erinomainen.
Socialite
12.02.2003 14:57:29
Aivan niin, Watson
Kitaraa on melko vaikea soittaa hyvin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)