Paas 08.12.2004 12:10:59 | |
---|
Olen tässä nyt itse hankkimassa tuollaiset valetut tulpat ja ajattelin vielä herättää hieman keskustelua noista tulpista. Käytin hakua mutta enpä bongannut sitten mitään ihmeempää. Joten, mitäs eroa noilla elacineilla ja finfoniceilla nyt sitten loppupeleissä on? Ainoastaan valmistusmaa? Finfoniceilla käsittääkseni hieman nopeampi toimitusaika ja korkeampi hinta. Vaimennusaste on myös pienoinen ongelma enkä ole täysin varma olisiko vaimennus -15db vai -25db. Ahdistaa sitten jos joutuukin toteamaan että tuli valittua vaimennus hieman väärin. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Muovinen 08.12.2004 12:26:07 | |
---|
Suosittelen rumpalille ehdottomasti -25dB:n vaimennusta. Itsellä Elacinit ja hyvin ovat toimineet/kestäneet, en tiedä tuosta toisesta merkistä mitään. "Its´s like I´d been in a coma and I´m just waking up" -Lester Burnham |
Paas 08.12.2004 12:28:18 (muokattu 08.12.2004 12:30:17) | |
---|
Suosittelen rumpalille ehdottomasti -25dB:n vaimennusta. Itsellä Elacinit ja hyvin ovat toimineet/kestäneet, en tiedä tuosta toisesta merkistä mitään. Ja sulla on siis -25db? Tuntuuko siltä että vaimentaisivat hieman liikaa jos soittaa hieman hiljempaa vai onko silti ok? Soitatko itse pääosin kovaa vai hiljaa? The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
wavelength 08.12.2004 13:12:34 | |
---|
Minulla on Elacinin tulpat 25 dB:n vaimennuksella. Soundi on niin kirkas, että hiljaisetkin lyönnit kuuluvat erittäin selkeästi. Vaimennus ei ole lainkaan liian kova rummunsoittoon, paitsi jos on jo huonontanut kuulonsa soittamalla ilman suojausta. Pastilli? |
Muovinen 08.12.2004 13:45:19 | |
---|
Olen kovakätinen rumpali eli volyymi on yleensä aika kova, jolloin tuo -25dB on kovinkin tarpeen. Elacinit ovat kuitenkin sen verran laadukkaat suodin osaltaan etteivät pienimmätkään nyanssit jää kuulumatta. Sopivat siis myös ns. hissutteluun. Ei mulla oo ollu mitään valittamista koska vaimennusta on tarpeeksi ja soundi on kirkas ja neutraali. "Its´s like I´d been in a coma and I´m just waking up" -Lester Burnham |
Dr. Funkenstein 08.12.2004 14:59:58 | |
---|
Itselläni on Elacinit ja ovat kyllä olleet aivan loistava sijoitus. 25db:t sopivat ehdottomasti myös hissutteluun, tästä on omakohtaista kokemusta. |
Speedy 08.12.2004 17:22:45 | |
---|
Miulla on kanssa 25db:n tulpat, merkkiä ne tosin muista, tais olla jotkut Danavox tai sinne päin.. Soitan hiljaa ja kovasti, mutta silti tuo 25db tuntuu riittävän ihan hyvin. Ja jos oikein hiljaa täytyy soittaa, niin sitten niitä voi vähä vetästä pois, että eivät oo niin syvällä.. Vaikka toisaalta jos niin hiljaa täytyy soittaa niin tartteeko tulppia ollenkaan.. Itse en kyllä osaa soittaa ilman tulppia edes hiljaa, mutta kummiskin..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
tito 08.12.2004 20:00:01 | |
---|
Jos massia riittää niin hanki sekä 15 että 25 dB filtterit. Oon käyttäny Elacineja kolmisen vuotta 25 dB vaimennuksella. 25 dB toimii paremmin pienessä treenihuoneessa, mutta keikoille olen aina lainannut kaverin 15 dB filttereitä kun on ollut mahdollista. 25 dB vaimennus leikkaa liikaa fiilistä (fillistä) keikkatilanteessa. Saman oon huomannu kun kuuntelee livemusaa Elacinit korvissa. Parhaat vedot on ollu niitä 15 dB vaimennuksella kuunneltuja :) taas on tänään |
jazzmies 08.12.2004 20:14:16 | |
---|
Minullakin on Elacin 25 dB filttereillä. 15 dB ei yksinkertaisesti riitä jos rockia vedetään. Itse asiassa minulla on jo toinen pari menossa. Ensimmäiset olivat OK neljä vuotta, kunnes ne alkoivat valskaamaan ja päästämään mölyä läpi. Ei se ole paha sijoitus 10 senttiä päivässä omasta kuulosta ja hyvästä soundista. |
Paas 08.12.2004 23:51:31 | |
---|
Kovasti on porukat -25:sen puolelle kallistuneet joten kai se on sitten uskottava että se on se paras ratkaisu. Reipasta rokkia kun tullaan vetämään. ;) Ei näytä olevan kovinkaan paljon finfonicin käyttäjiä kun kaikilla tuntuu olevan noita elacinin tuotteita. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
-samuli- 09.12.2004 00:03:09 | |
---|
osta molemmat, sekä 25 & 15 dB. ylimääräiset elacineja saa siis täältä: www.ml-suojainpalvelut.fielacinit valmistetaan mun muistaakseni hollannissa, joten hinta valetuissa tulpissa on halvin tällä hetkellä. myös danalink valmistaa tulppia, hinta on hieman kalliimpi kun he tekevät tulpat täällä suomessa omassa labrassaan. lafka sijaitsee helsingissä. www.danalink.fi itselläni on kahdet danalinkin teettämät tulpat ja kahdet filtterit, toimivat loistavasti. kannattaa tehdä hintavertailua noista, ja kun käyt ottamassa tulpista valokset, käy edellisenä päivänä lääkärillä puhdistuttamassa korvakäytävät perusteellisesti vaikusta (onnistuu harvoin kotikonstein hyvin). samana päivänä ei kannata lääkärillä käydä, kun korvakäytävät turpoavat hieman siitä kun niitä ronkitaan, jolloin valoksista saattaa tulla vääränlaiset. |
DimensionZ 09.12.2004 12:24:21 | |
---|
Saakos noita Elacinejä silleen että niissä olis kaijuttimet, in-ear monitoreina? Vois soittaa klikin kanssa ja käyttää keikalla monitoreina. Olen ajatellut tuon tyyppistä systeemiä hommata, muttakun esim Shuren E2set maksavat kuitenkin sen 100€ jo, sehän on jo noin puolet elacinien hinnasta, ja eikös nuo ole kuitenkin laadukkaammat aika reilusti? ''He jumped right out of a building!!'' |
Simbe 09.12.2004 13:26:11 (muokattu 09.12.2004 18:31:00) | |
---|
|
boogieman 09.12.2004 15:27:24 | |
---|
FinFonicin! Tod. hyvät käytössä. FinFonicit on pehmeät, eikös noi Elacinit oo kovat akryylitulpat?!? mulla on 25dB vaimennusta reeneissä ja 15dB keikoilla, samoin kun käy itse katsomassa bändejä niin 15dB toimii parhaiten. itse vedän rock/fuusio/blues-linjaa eli vaihtevalla volyymillä mennään. |
FinFonicit on pehmeät, eikös noi Elacinit oo kovat akryylitulpat?!? Ainakin minun E-tulpat vaikuttavat ihan tarpeeksi pehmeiltä näin tuoreeltaan. Tiedä sitten, miten materiaali ikääntyy... Pastilli? |
Wiitala 10.12.2004 02:37:27 | |
---|
FinFonicit on pehmeät, eikös noi Elacinit oo kovat akryylitulpat?!? Laulajille tämä on hyvä, sillä tulppa joustaa hieman kun leukaluut liikkuvat. Suojaa hyvin eikä tunnu ikävältä. Samantasoisiahan nuo Elacinit/FinFonicit muuten about on... makuasia. Elämälläkin on viimeinen käyttöpäivä. |
Dr. Funkenstein 10.12.2004 10:28:42 (muokattu 10.12.2004 10:29:17) | |
---|
Elacinit eivät ole kovaa materiaalia. Omat tulppani ovat jo noin kolmisen vuotta olleet käytössä, eikä niitä pahalta tunnu korvaan laittaa. |
-samuli- 10.12.2004 23:22:42 | |
---|
elacinit, danalinkin vehkeet yms. on silikonia, materiaali ei ole mitään kivikovaa. kannattaa kysyä noista tulppien lakkakerroksen uusimisesta vaik soittamalla danalinkiin tai ml-suojainpalveluun suoraan, et tekeekö niitä kukaan muu suomessa. ja noihin valettuihin tulppiin on siis monitorimahdollisuus (mun käsitykseni mukaan), niistäkin kannattaa valmistajilta kysellä! tulppaa vaan korviin niin perhanasti ja sit komppi käyntiin! |
Paas 11.12.2004 00:08:10 | |
---|
Nonnii. Huomenna menen ottamaan ne "mallit" korvista. Täytyy samalla tiedustella jos saisi nuo shuren e3 korvamonitorit jotenkin kiinnitettyä niihin. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
HCW 11.12.2004 14:27:11 | |
---|
Ilmeisesti suoraan ei Shuret passaa. Tiedustelin tätä asiaa valosta ottaessa kun itselläkin on nuo Elacinit. Itsellä on noissa tuo 15 db vaimennus ja hyvin on piisannut. 25 tuntuu pikkasen liian jytyltä. Mutta kyllä se autuus tuli kun ekat treenit soitin valetut päässä. Sitä ennen olin soittanut aina ne Earin joulukuuset päässä. Hyvä sijoitus vaikka maksaakin. http://www.strangefruitband.net |