Aihe: Akustisen kitaran mikittäminen??
1
Geetar
09.02.2003 12:23:21
Olen ajatellut mikittää akustisen kitarani, sillä maaliskuussa olisi unplugged keikka, joten mieleeni heräsi pari kysymystä!!

1. Mikä on paras vaihtoehto.. Kaikuaukkoon asetettava mikki(varmaan yleisin) vai tallan viereen asennetava mikki??

2. Miten asennus tapahtuu.. pitääkö porailla yms?? siis lähinnä kiinnostaa miten mikit toimivat.. kun kitara ei ole valmiiksi mikitetty(eli kitarapiuhaa ei voi tuikata minnekään??=) ELI miten homma toimii ruohonjuuritasolla??

tässä pari juttua, mitkä askaruttavat mieltäni!!

kiitos etukäteen
Sateentekijä/Jani
10.02.2003 12:18:31

Itse olen käyttänyt muutamia eri hintaluokan ääniaukkoon sujautettavia mikkejä. (halvin->täysin susi, halvempi->susi, kalliimpi->hyvä, kallis->hyvähyvä).

Eli halvat viritykset (150mk - 400 mk akselilla) on aina jonkin ajan kuluttua hajonnut käsiin + niiden soundi on ollut kapea ja äänien taso vaihdellut soitettavasta kielestä riippuen runsaasti.

Dean Markleyn mikit olen todennut hyviksi. Ensin käytin dean markleyn plus pro mag mikkiä, mutta vuoden käytön jälkeen johtoon tuli pahemman luokan kontaktihäiriö, joten vaihdoin samanmerkkiseen hieman eri malliin (Dean Markley grand pro-mag). Soundi on loistava, häiriöääniä tai mitään surinoita ei ole. Miinuspuolina hinta (n. 900 mk) + että esivahvistus on paikallaan, koska mikki antaa suhteellisen alhaisen ulostulon.

Minulle suositeltiin niitä kiinteästi asennettavia mikkejä, mutta päädyin tähän, koska tässä pääsee kuitenkin halvemmalla. Lisäksi seuraavan kerran jos tulee eteen mikin ostaminen akustiseen kitaraan, ostan sähköisen 12-kielisen (rahaa on uponnut pelkästään noihin mikkeihin jo yhden kunnon sähkiksen verran)
"Jos jokin sanomamme voidaan tulkita kahdella tavalla, ja toinen niistä tekee sinut vihaiseksi tai surulliseksi, tarkoitimme sitä toista."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)