Aihe: Kaksi 9 voltin paristoa
1
bize
05.12.2004 16:26:40
Eli miten aktiivielektroniikalla varustetun basson soundi muuttuu, jos lisään 9V pariston rinnalle toisen?
poppamies
05.12.2004 16:42:14 (muokattu 05.12.2004 16:44:42)

Eli miten aktiivielektroniikalla varustetun basson soundi muuttuu, jos lisään 9V pariston rinnalle toisen?

Jos lisäät patterin "rinnalle" niin kuin sanot et saa mitään muuta hyötyä kuin että kestää pitempää mutta jos ne kytketään sarjaan (18V) niin EMG'llä lupaavat tällaista...

"Can I use multiple batteries?

Yes. If you've got room for multiple batteries in your guitar, you can use two batteries wired in series to power your onboard circuitry at 18 volts. The output level will not appreciably increase, but you'll have increased headroom and crisper transients. This is especially useful for percussive/slap bass styles where you can generate enormous instantaneous power levels across the entire frequency spectrum.
You can also wire two batteries in parallel to provide a regular 9 volt supply but with much longer lifespan between battery changes.

Although most of our products are rated for 27 volts, we recommend a maximum of 18 volts. The additional benefits of 27 vs. 18 volts are negligible."
"G-strings are for strippers"
WT
06.12.2004 02:19:54
Jos oikein jaksaa koloja soittimeensa kaivaa niin voihan siihen pistää neljäkin, kaksi sarjaankytkettyä paria rinnan. Sillä voisi jo irrota potkua.

Minä taidan kyllä tyytyä kahteen sarjaankytkettyyn. Kunhan nyt saisin sen rakennusprojektini edes alulle.
"In the battle between you and the world, bet on the world."
Wil-J
06.12.2004 11:53:35
Muuten, oon kuullut huhuja että jenkeissä olisi puuha mennyt jo niin naurettavaksi että myynnissä olisi "vintage paristoja" joilla saisi paremman saundin efekteistä ja kitaroista! Liekö totta vai pelkkää tyhmää huhuilua...
balzary
06.12.2004 11:58:25

Muuten, oon kuullut huhuja että jenkeissä olisi puuha mennyt jo niin naurettavaksi että myynnissä olisi "vintage paristoja" joilla saisi paremman saundin efekteistä ja kitaroista! Liekö totta vai pelkkää tyhmää huhuilua...

danelectrolta löytyy ainakin tollanen:
9 Volt Vintage Batteries

Danelectro brings back the vintage batteries of yesteryear.

While modern batteries can kill your tone, you'll be amazed at the tonality you get with this old style zinc battery.

Our Price $Call CDN
Wil-J
06.12.2004 11:59:36
danelectrolta löytyy ainakin tollanen:
9 Volt Vintage Batteries

Danelectro brings back the vintage batteries of yesteryear.

While modern batteries can kill your tone, you'll be amazed at the tonality you get with this old style zinc battery.

Our Price $Call CDN

Siis aivan absurdia :D Miten sillä patterilla voisi olla muka merkitys saundiin. Varmaan lähtee Duracellista ihan samanlainen saundi.
Zarmo
06.12.2004 12:20:15

Siis aivan absurdia :D Miten sillä patterilla voisi olla muka merkitys saundiin. Varmaan lähtee Duracellista ihan samanlainen saundi.

no kyllähän se soundi muuttuu, kun patteri alkaa olla tyhjä...
Wil-J
06.12.2004 12:21:10
no kyllähän se soundi muuttuu, kun patteri alkaa olla tyhjä...

No se nyt on itsestään selvää, mutta ei täyden pariston rakenteella ole mitään väliä.
Wil-J
06.12.2004 13:48:29
Siis eikä kun "this old style zinc battery" eli jotain sinkki kamaa. Samanlaisia pattereita joita käytettiin 30+ vuotta sitten.
N_Bates
06.12.2004 14:03:08

Kyllähän sillä jännitelähteen käyttäytymisellä voi olla paljonkin vaikutusta piirin toimintaan, joten en mä tota pidä ollenkaan niin hulluna kuin vaikkapa sitä erikoisvirtajohtoa joka muka parantaa soundia. Se että siinä patterin kyljessä lukee +9V ei todellakaan tarkota sitä että se patteri antaa sulle sen yhdeksän volttia aina ja ikuisesti kaikissa olosuhteissa. Normaalissa käytössä on varmasti aivan se ja sama mikä patteri on sisällä, mutta kun nuo musalaiteväsäykset tuppaa olemaan vähän semmosia henkimaailman kikkakutosia ja laitteiden "väärinkäyttöön" perustuvia sovelluksia, niin kyllä se ihan teoriassa on mahdollista kuulla eroa pattereiden välillä.

En kyllä tiedä yhtään minkälaisia eroja noiden pattereiden käyttäytymisessä oikeasti on. En jaksa uskoa että itse kuulisin mitään eroa.
dumdidum dum dum
jPekka
06.12.2004 16:52:31

Jos ne sitten on valmiiksi melkein tyhjiä pattereita?

Olen ainakin ymmärtänyt, että nämä Danon patterit nimenomaan antavat lievää alijännitettä (kuin tyhjenemässä oleva patteri).
"Mitä turvallisuutta / toi nyt sit on / jos ei oo kun kaks katuu joil uskaltaa liikkuu?" (Dave Lindholm)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)