Aihe: tunnelmaltaan ahdistavin biisi
1 2 3 4 5 6
jPekka
27.11.2004 11:49:25

Peter Gabrielin "Intruder" on kyllä jokseenkin ahdistava.

Olen joskus kääntänyt sen suomeksikin, näjemmä:

Tiedän, miten tiirikoilla ikkunoita aukaistaan
Tiedän, miten hiljaisesti huoneen halki astellaan
Tiedän, miten laatikoistas tavaroita poimitaan

Puhelinlangat
Puhelinlangat leikkurilla katkeaa
Hiljaisuus mua
Mua kiihottaa

Nautin, kun vaistoan sun tuloni aavistavan
Nautin tuntea sun hengitystäs salpaavan
Nautin koskettaa, sun vaatteidesi tuoksua

Kuin varas yötä rakastaa
Kuin varas yöllä
Kuin varas yöllä uhrinsa rengastaa
"Mitä turvallisuutta / toi nyt sit on / jos ei oo kun kaks katuu joil uskaltaa liikkuu?" (Dave Lindholm)
Exhausted
27.11.2004 11:53:33

Slipknotin fiilistelybisiit kuten Scissors, Iowa, Skin Ticket ja Virus of Life ovat jokseenkin ahdistavia. Samoin Toolin Third Eye ja Triad
Juntunen
27.11.2004 12:10:19

Kornin Daddy ahdisti joskus todella todella paljon. Enpä ole sitä sittemmin jaksanut kuunnellakkaan.
Dian - Dian tekee uutta demoa
zippiz
27.11.2004 12:24:14
Kerran kuulin radiosta jonkun ihme rapin vai mikä lie ollukkan niin MC koppakuorianen,siis vittu et se oli hirveetä...Menee suunnilleen näin " mc koppa koppakuoriaine koppakoppakoppakoppa kuoriainen..." Tota rallatetaan viis minsaa,ois tehny mieli hakata päätä seinään...
Ei oo mietoo..
zepeteus
27.11.2004 12:59:03
Eivät varmaan ahdistavimpia, mutta tarjotaanpa jotain erilaisistakin genreistä:

De Klootzakken - Dominee Dimitri
Viehkosti särön läpi karjuttu kutsuhuuto papille kuulosti aikoinaan jollain tapaa epämiellyttävältä. Tästäkin on näemmä väännetty vaikka mitä hömppäversiota vielä tänä vuonnakin, ei käy....

Holy Noise - Psycho
Vanhan liiton hardcorea, ei iske soundillaan yhtä ilkästi kuin seuraajansa, mutta tunnelma leffaviitteineen oli aikoinaan taattu biletunnelman kohottaja, hoho.
Rattata
27.11.2004 13:13:27
Kornin Daddy ahdisti joskus todella todella paljon. Enpä ole sitä sittemmin jaksanut kuunnellakkaan.

No tämä. Ja Slipknotilta löytyy jokunen aika ahistava kipale ja myöskin As I Lay Dyingin vanhemmalta levyltä.
Henko
27.11.2004 14:21:00

Kun Joy Division on jo pari kertaa mainittu ni mulle tulee Mana Mana seuraavaks mielen. Maria Magdalena, Mikä on sun taivas tai Elämä on murheen laakso.
If it's too loud, you're too old.
Jimi
27.11.2004 18:24:14

Slipknotin fiilistelybisiit kuten Scissors, Iowa, Skin Ticket ja Virus of Life ovat jokseenkin ahdistavia. Samoin Toolin Third Eye ja Triad

Hemmetti mun piti sanoa toi Toolin Third eye... Se on mielestäni "taide" biisi, erittäin ahdistava mutta myös sen takia mahtava pala musiikillista taidetta. Myös Staind:in break the circle (en välttämättä kirjoittanut tuota oikein) koko levy on hyvä. Ja tuosta Mars Voltasta vielä että Innertiatic ESP on kyllä mahtava ja ahdistava kappale, tekee mieli riehua kun kuuntelee jotain ahdistavaa... Myös Musen muutama biisi on ahdistavaa kuuneltavaa. Näin meilläpäin.
Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä?
sienimies
27.11.2004 18:38:10

Toolin Third Eye ja kolmikko Disposition-Reflection-The Triad.
I cut down trees. I wear high heels, Suspendies, and a bra. I wish I'd been a girlie, Just like my dear Papa...
Von Härskiburg
27.11.2004 18:45:18

Toolin Third Eye ja kolmikko Disposition-Reflection-The Triad.

Sí, sí!

Voisin mainita vielä Porcupine Treen The Creator Had A Mastertapen.
Minä olen posteljooni Jobin. Profeetta epämyönteisen ajattelun opin.
anttipi
27.11.2004 19:50:10

Osa Joy Divisionin biiseistä saa äänensä minultakin.

The Smithsin Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me on kyllä myös todella lohduton.
Nazareth
27.11.2004 19:58:02
Tapio Rautavaara - Sininen Uni
"M'oon luullu, että kiiski on lintu. :D" - Mark-Ken IMIK #27
paranoid android
27.11.2004 20:06:33
näitä voisi luetella vaikka kuinka paljon, mutta ensimmäisenä tulee mieleen Slintin Don, Aman.
Nahkaliivit paukkuu.
Punisher
27.11.2004 20:11:28

Burzum : "Det som en Gang Var" ja "Tomhet"
Mayhem : "De Mysteriis Dom Sathanas"

Siinä kaks pahinta / parasta...
"You fucking maggots! Don't crawl for me, I'm not your friend. Spare me your bullshit you animals with human eyes!" - The Haunted 1998
Pitkavirta
27.11.2004 20:30:16 (muokattu 27.11.2004 20:33:28)
Atrium Carceri - Cellblock (levy, joka kertoo matkasta hylätyn vankilan läpi. Taattua ambient-kamaa siis).

vaikuttaa mielenkiintoiselta! pitää ettiä.

edit: hei nimismies onks tossa muuta ku kolistelua? arvostelussa sanottiin et ei oo oikein "musiikkia" tuo lettu..? kiinnostaa silti
Velven kuunnelmat [Jos Voisin] [Siteet]
Sell me a tuner!
disarm
27.11.2004 20:57:07
Perfect Circle - Imagine
emptiness is loneliness
loneliness is cleanliness
cleanliness is godliness
and god is empty
just like me
Jani The Rock
27.11.2004 21:02:11

Sillain hyvässä mielessä ahdistava biisejä on Julee Cruisen Into the night ja I float alone.
The road never ends for me, kid.
Ola_90
27.11.2004 21:41:40
Slipknotin fiilistelybisiit

Prostethics. Joskus yöllä kuuntelin niin alko melkein pelottamaan.
"If something's hard to do, then it's not worth doing" -Homer Simpson
kassper
27.11.2004 22:20:39

Aphex Twin - Come To Daddy (vai onko se sen biisin nimi?). Jos ei ahdistava niin psykopaattinen.

Samaa mieltä. Musavideon ku kattoo yömyöhällä, niin kyllä repii...
Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa. Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)