Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Landola J-855
1
Gaines
23.06.2004 22:05:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään tuli hankittua kyseinen metallikielinen akustinen; voin suositella kaikille jotka harkitsevat tämäntyyppisen soittimen hankintaa. Kyseessähän on Landolan lämpökäsitellystä koivusta tehty soitin ja itse ihastuin sen pehmeään mutta kuulaaseen sointiin. Jumbokoppa tuo sinällänsä potkua ala- ja keskiäänten sointiin ja materiaali tietyllä tavalla pehmentää ja sopivasti tiivistää kokonaisuutta.
 
Tuli vertailtua melkoinen määrä erilaisia vaihtoehtoja ja tässä soittimessa soinnin ja viimeistelyn lisäksi hintakin oli kilpailukykyinen. Meinaan monet tuplasti kalliimatkin soittimet eivät omaan korvaan antaneet mitään niin erikoista tai enempää, että välttämättä olisi lisäeuroja kannattanut pulittaa.
 
Landolan sivuilta löytyy mallisto ja sielä kertoillaan lisää lämpökäsittelyn vaikutuksesta sun muusta - ihan vain vinkiksi, että kannattaa tutkia heidänkin tarjontansa mikäli tämäntyyppistä soitinta on hankkimassa. Muilla kokemuksia näistä lämpökäsitellyistä soittopeleistä?
 
- Call me the Breeze -
mattim
24.11.2004 18:43:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä ei nyt suorastaan koske tuota J-855 mallia, vaan Landoloita yleensä. Olen kahden vaiheilla ostaisinko Landolan DC855 mallin varustettuna b-basen mikeillä. Olen saanut tarjouksen 800 €, Mitäa mieltä olette periaatteessa. En vielä päässyt jiuuri tuota mallia testaamaan.
 
Matti
 
Niskamies
24.11.2004 19:01:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän 800 euroa ole mikitetystä laatuakustisesta varsin hyvö hinta. Omien testien perusteella kaikki uudet Landolat ovat olleet hyviä.
 
Meitsi on meshissä.
C7
25.11.2004 14:37:08 (muokattu 25.11.2004 14:40:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kuitenkin jotain ongelmia kitarassa ilmenee, voin luvata, että Landolan huolto ym. asiat pelaavat etanan vauhdilla, tai sitten ei ollenkaan. Mulla oli JE-855, joka sinänsä oli ihan hyvä hyvä kitara, paitsi, että mikki simahti hyvin aikaisessa vaiheessa, jonka jälkeen sähköpuoli petti muuten vaan. Mikin dynamiikka oli heikko ja kitara resonoi milloin mistäkin, muuten hyvä :) ... Landolalla ei homma edennyt mihinkään suuntaan...lupauksia lupausten pääle, jonka jälkeen kiikutin sen Tolsalle Pikku-Huopalahteen...se huolto toimi. Ensin varmistin voinko niin takuu aikana tehdä. Kaula elää tolkuttomasti...jatkuvasti sai olla kaularautaa vääntämässä...puu elää, tiedän, mutta tuo oli jo liikaa....taas lupauksia ym. ym. Landolalta... mitään ei tapahtunut...soitin jälleen Pietarsaareen ja taas pyydeltiin anteeksi ja lupailtiin korjata asiat ensi tilassa...mitään ei tapahtunut ... kyllästyin, vaadin saada joka euron takaisin ja sain...vaihdoin Landolasta toiseen merkkiin ja huolet loppivat siihen. Tämä oli mun esimerkkini. Landola on kuuluisa siitä, että huolto ei pelaa alkuunkaan. Jälkeenpäin olen saannut kuulla, että tuollainen lupailu ja sanojen syönti on tuiki tavallista Landolalla ... Sama kohtelias ukkeli vastailee puhelimeen, korjailee kitaroita ja syö sanansa...Landolaan meni kyllä täysin usko....Hyvältähän se aluksi tuntui se JE-855, mutta jo kuukauden päästä alkoi ongelmat...ehkä huonoa tuuria...ehkä ei, mutta näin kävi minulle. Ihan vaan kokemuksen kerroin.
 
vanha, mutta edelleen elossa!
mattim
25.11.2004 17:59:37 (muokattu 25.11.2004 18:00:27)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pienen etsimisen jälkeen löysinkin käytetyn hyvältä tuntuvan J-855 kitaran. Kerron kokemuksia kunhan kitara on kotiutunut. Mikkiä tuossa ei ole valmiina, mutta näytti noiden b-basen mikkien asentamiset melko mutkattomilta hommilta.
 
Matti
 
Keke Urlaub
25.11.2004 18:22:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo puun lämpökäsittely, eikai kyseessä ole meikattu sana puun pikakuivaamiselle lämpimässä?
Tuntuu siltä, että jos puun kuivaa lämpimässä suhteellisen nopeasti, on lopputulos hieman sama kuin rutistaisi märän taulusienen, joka ei aivan kuivaksi tule. Ja jos puu saa kovin ankaran lämpökäsittelyn, se kyllä kuivuu täysin, mutta silloin se on kovin arka ilmankosteuden muutoksille imiessään sisäänsä kosteutta. Tämä on sitten spekulaatiota.
 
Shake before use.
mattim
25.11.2004 21:03:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oheisen linkin takaa loytyy "puolueetonta tietoa" lämpökäsitellystä puusta. Tuo käsittely on suomessa kehitetty menetelmä, jolla suomalaisen puun ominaisuuksia muokataan.
 
http://www.stellac.fi/lampokasittely.htm
 
Matti
 
mattim
27.11.2004 18:41:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain kitaran kotiini kitarapajalta ja äkkipäätään ole todellä tytyväinen 350 eurolla saamaani kitaraan. Hakkaa mennen tullen kaikki kokeilemani uudet kamppeet 500 euron hintaluokassa. Viimeistely on moitteeton, kitara tuntuu pitävän vireensä erinomaisesti ja intonaatiiostakaan ei ole pahaa sanottavaa. Kitaran loimukoivunen pinta on mielestäni todella kaunis ja sustainia riittää. Ainoa ongelmani on tällä hetkellä tatsin löytäminen akustisen soittamiseen. Kannattaa käydä ennakkoluulottomasti koettamassa.
 
Matti
 
mattim
15.07.2015 23:12:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitara on näemmä pitopeli. Pysyy vireessä vuodesta toiseen. Elixirin kielisettejä on mennyt 5-6. Suosittelen sekä kitaraa, että kieliä.
 
Matti
 
.
discominister
16.07.2015 14:06:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Kitara on näemmä pitopeli. Pysyy vireessä vuodesta toiseen. Elixirin kielisettejä on mennyt 5-6. Suosittelen sekä kitaraa, että kieliä.
 
Matti

 
Olen tässä hieman pohtinut kyseisen mallin hankkimista. Omistin vielä vuosi sitten J-85, joka oli kaikin puolin mainio kitara, mutta vähän oli sanomista. Kaulakannan ja bodyn väliin oli tullut paperin mentävä aukko ja joissain kohdin binding oli kärsinyt. Onko ollut samanlaisia ongelmia?
 
mattim
16.07.2015 20:21:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

discominister: Olen tässä hieman pohtinut kyseisen mallin hankkimista. Omistin vielä vuosi sitten J-85, joka oli kaikin puolin mainio kitara, mutta vähän oli sanomista. Kaulakannan ja bodyn väliin oli tullut paperin mentävä aukko ja joissain kohdin binding oli kärsinyt. Onko ollut samanlaisia ongelmia?
 
Ei minkäänlaista elämistä puissa, ei mitään ongelmia. Lämpökäsittelykö ?
 
.
discominister
17.07.2015 09:34:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Ei minkäänlaista elämistä puissa, ei mitään ongelmia. Lämpökäsittelykö ?
 
Olen ymmärtänyt, että ero J-85 ja J-855 malleilla on nimenomaan se, että jälkimmäinen on lämpökäsitelty ja edellinen ei.
 
mattim
13.09.2015 19:21:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

discominister: Olen ymmärtänyt, että ero J-85 ja J-855 malleilla on nimenomaan se, että jälkimmäinen on lämpökäsitelty ja edellinen ei.
 
Näinpä se on.
 
Right now I need a telecaster through a Kemper turned up to twelve..
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «