Ukko 21.11.2004 13:33:46 | |
---|
Daniel Lanois! Herra kun tuotti afrikan kovinta jazz bändiä jossa soitti fonia afrikan kovin fonisti ( nimiä en muista ) ja Danielin mielestä fonistin suoritus oli alaarvoista. Niinpä tuottaja päätti korvata fonin syntikalla ja näin myös tehtiin. Eli ei se tuottajan panos välttämättä niin pieni ole. |
Marlowe 22.11.2004 16:38:15 | |
---|
Johnny Cash saanee kiittää viimeisten vuosien nosteestaan aika paljon tuottaja Rick Rubinia. Hienoja levyjä nuo American- sarjan pitkäsoitot. The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby) |
Sertzo S 23.11.2004 09:49:04 | |
---|
Sanoisin vielä... Aston Martin. Prööm.. Steve Martin...oliko se tämä humoristinäyttelijä ja jne? |
Travis Bickle 23.11.2004 09:54:51 | |
---|
Daniel Lanois! Suositeltavaa kuunneltavaa: Peter Gabriel - So Bob Dylan - Time out of mind Emmylou Harris - Wrecking ball Willie Nelson - Teatro Brian Blade - Brian Blade Fellowship Daniel Lanois - Shine -"- - For the beauty of Wynona Joo, ja ne kaksi suositeltavinta, eli U2:n Joshua Tree ja Achtung Baby (vaikkakin jälkimmäinen on ehkä enemmän Brian Eno:n soundimaailmalle tyypillistä). Seuraavaksi joku voisi tehdä listan kaikista Brian Eno-projekteista... |
Sliv 23.11.2004 10:09:07 | |
---|
Johnny Cash saanee kiittää viimeisten vuosien nosteestaan aika paljon tuottaja Rick Rubinia. Hienoja levyjä nuo American- sarjan pitkäsoitot. Ville Valo muistaakseni halusi/haaveili saavansa Rubinin tuottamaan seuraavaa HIMin levyä. mitä nyt ehdin Allmusicista herran (rubinin) uraa katsomaan niin monenlaisia bändejä on ainakin tuottanut. ilmeisesti herra tykkää haasteista :) |
2541 23.11.2004 22:15:33 | |
---|
Onhan Cheap Trickin "All shook up" ylivoimaisesti bändin parhaiten tuotettu levy. Voittaa ainakin kolme edellistä Tom Wermanin laimeasti tuottamaa levyä. Ekaan levyyn sai Jack Douglas loihdittua mainion rosoiset soundit Näiden kahden levyn ohella yksi suosikeistani soundimaailman puolesta on Todd Rundgrenin tuottama "Next Position Please". Harvoin olen kiinnostunut joistain levyistä pelkän tuottajan perusteella, Todd Rundgrenin tuottamat muodostavat poikkeuksen. Seuraavat levyt tuli hankittua nimenomaan tästä syystä: Hall & Oates: War Babies The Tubes: Remote Control Psychedelic Furs: Forever Now The Pursuit Of Happiness: Love Junk ja One Sided Story Hyviä ovat kaikki,. Miehen kuuluisimman tuotoksen, eli Meatloafin "Bat Out Of Hellin" jätän kyllä väliin!;) |
Artisti on tärkein juttu taviksille. Tuottaja voi tehdä taustalla vaikka mitä, mutta artisti on se joka näkyy kansalle. Se joutuu olemaan julkisuudessa ja sen nimi on levyn kannessa. Musabisnes on paljon enemmän kuin musiikkia. Niinhän se on vaikkapa leffoissakin, vaikka ohjaaja oikeesti tekee sen leffan, niin tähdet on niitä joita palvotaan. Eikä se ole itse asiassa ohjaajakaan, joka sen leffan tekee, vaan nimenomaan tuottaja. Se päättää mitä ohjaaja voi tehdä ja mitä ei. Mutta toki ideat, luomistyö, aivotyö ovat ohjaajan. Mutta sananvalta on tuottajalla. Ohjaajan avuttomuutta koneiston osasena kuvaa silmät avaavasti mm. Sidney Lumet kirjassaan Elokuvan tekeminen. Kaikkea sitä oppii kun lukee. Pieni, musta ja kiihottava. |
leka 24.11.2004 11:25:42 | |
---|
Daniel Lanois'n tuotannosta pidän minäkin. Gabrielin So ja U2 -levyt soundaavat tosi hienolta. JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
Notefix 24.11.2004 11:27:19 (muokattu 24.11.2004 11:31:26) | |
---|
Eikä se ole itse asiassa ohjaajakaan, joka sen leffan tekee, vaan nimenomaan tuottaja. Se päättää mitä ohjaaja voi tehdä ja mitä ei. Mutta toki ideat, luomistyö, aivotyö ovat ohjaajan. Mutta sananvalta on tuottajalla. Jep, nykyään on menossa tuohon suuntaan. Mutta kyllä ohjaajalla elokuvassa on kuitenkin aika paljon valtaa, verrattuna esim. TV:seen joka on jo aivan tuottajien ja Networkkien tutkimusten, mainostajien ja katsojalukujen varassa. Mutta, joka tapauksessa, taustavoimat ovat hyvin usein suurelta yleisöltä näkymättömissä, huolimatta heidän panoksestaan. My name is Baron, Notefix Baron " |
Notefix 24.11.2004 11:32:56 | |
---|
Harvoin olen kiinnostunut joistain levyistä pelkän tuottajan perusteella, Todd Rundgrenin tuottamat muodostavat poikkeuksen. Hmmm, menee päinvastoin :) Mun mielestä Runtgren on helvetin hieno muusikko ja biisintekijä, mutta sen tuotannot ja soundit on mun mielestä ihan hirveitä. Mutta, siis yksi suosikeistani artistina. My name is Baron, Notefix Baron " |
jPekka 24.11.2004 17:13:05 | |
---|
Daniel Lanois'n tuotannosta pidän minäkin. Gabrielin So ja U2 -levyt soundaavat tosi hienolta. Yksi Daniel Lanois -fani täälläkin. Mutta miksei kukaan ole vielä maininnut sitä kaikkein hienointa DL-tuotantoa, eli Neville Brothersien "Yellow Moonia"? (Eikä se Robbie Robertsonin eka soololevykään ihan huono ole.) "Mitä turvallisuutta / toi nyt sit on / jos ei oo kun kaks katuu joil uskaltaa liikkuu?"
(Dave Lindholm) |
monotone 25.11.2004 18:58:49 | |
---|
Hmmm, menee päinvastoin :) Mun mielestä Runtgren on helvetin hieno muusikko ja biisintekijä, mutta sen tuotannot ja soundit on mun mielestä ihan hirveitä. Mutta, siis yksi suosikeistani artistina. No, onhan TR'llä nyt pari hyvänkin kuuloista levyä tehtynä... Nearly human ja se toinen Bourgeois Tagg'in levy, ainakin. Ja sitten se Tubesin levy. Ei vai muka? No,ehkäpä vahvuuksiansa on enemmän semmoinen "coach" tyyppinen tuotanto kun kerta on kuitenkin kysyttykin joskus ollut. Tai sitten se, että kuulemma tekee runsaasti preproduktio-työtä ja näin saa studioajat verrattain lyhyiksi. Itse vielä sitten engineeroi ja miksaa kaupan päällisiksi. "Bluusta Teksaksesta - siinä on tyyltä!" |
2541 25.11.2004 19:46:17 | |
---|
No,ehkäpä vahvuuksiansa on enemmän semmoinen "coach" tyyppinen tuotanto kun kerta on kuitenkin kysyttykin joskus ollut. Tai sitten se, että kuulemma tekee runsaasti preproduktio-työtä ja näin saa studioajat verrattain lyhyiksi. Itse vielä sitten engineeroi ja miksaa kaupan päällisiksi. XTC:n Andy Partridgella ja Runtilla meni sukset aika pahastikin ristiin "Skylarkingia" tehdessä. Rundgren ei kuulemma muita enää miksausvaiheessa kuuntele. Samaa tarinaa kertoi Cheap Trickin Rick Nielsen, vaikka heidän välillään ei tuollaista konfliktia syntynyt. Turhaan mielestäni Partridge mököttää, "Skylarking" on yksi parhaista XTC:n levyistä!:) Miehen omista levyistä olen tykännyt eniten "A Wizard, A True Starin" psykedeelisestä ja aika täyteenahdetusta soundimaailmasta. Onhan ne rummut esimerkiksi aika rujon kuuloiset, mutta toimii. Samanlaista maisemaa Todd teki Hall&Oatesin levylle "War Babies". Myönnän toki, että Rundgren on minulle sellainen hahmo, johon on vähän vaikea suhtautua objektiivisesti.:) |
monotone 25.11.2004 20:37:30 | |
---|
XTC:n Andy Partridgella ja Runtilla meni sukset aika pahastikin ristiin "Skylarkingia" tehdessä. Rundgren ei kuulemma muita enää miksausvaiheessa kuuntele. Samaa tarinaa kertoi Cheap Trickin Rick Nielsen, vaikka heidän välillään ei tuollaista konfliktia syntynyt. Turhaan mielestäni Partridge mököttää, "Skylarking" on yksi parhaista XTC:n levyistä!:) Juu, ja luinpa jostain myös Partridgen tämän myöntäneen näin vuosien tuomalla jälkiviisaudella. Ilmeisesti hierrinkivenä oli ollut myös liiallinen Colin Mouldingin biisien määrä... Eräs tarinahan Rundgrenin työskentelytavoista on Bat out of hell-levyn teosta, jonka aikana itse artistille tuli _idea_ ja tätä esittäessään sai TR'ltä tylyn komennon takaisin nurkkaan "häiritsemästä, kun me tehdään tätä sun levyä..." :-) Myönnän toki, että Rundgren on minulle sellainen hahmo, johon on vähän vaikea suhtautua objektiivisesti.:) No, samma här. "Bluusta Teksaksesta - siinä on tyyltä!" |
2541 25.11.2004 21:13:38 | |
---|
Eräs tarinahan Rundgrenin työskentelytavoista on Bat out of hell-levyn teosta, jonka aikana itse artistille tuli _idea_ ja tätä esittäessään sai TR'ltä tylyn komennon takaisin nurkkaan "häiritsemästä, kun me tehdään tätä sun levyä..." :-) Heh. Badfingerin pojille TR oli ollut myös tyly tyyliin "ettehän te edes osaa soittaa".:) Ja Levon Helm oli halunnut tappaa Toddin, kun tämä haukkui Garth Hudsonia vanhaksi mieheksi. Tapahtui Rundgrenin olleen äänittämässä The Bandin albumia "Stage Fright". |
monotone 25.11.2004 22:36:34 | |
---|
Ja Levon Helm oli halunnut tappaa Toddin, kun tämä haukkui Garth Hudsonia vanhaksi mieheksi. Tapahtui Rundgrenin olleen äänittämässä The Bandin albumia "Stage Fright". Samako Levon Helm joka onnistui ampumaan itseään perskannikkaan? :-) "Bluusta Teksaksesta - siinä on tyyltä!" |
Oudi 26.11.2004 14:46:56 | |
---|
Kyllä esim Hanoin Two steps from the move on muuhun orkesterin tuotantoon verrattuna aivan omaa luokkaansa. Bob Ezrin toimi tuottajana ja kyllä sen huomaa, että pro jampan kanssa ovat työskennelleet. "Oluesta tulee hyvä olo ja asiat tuntuu luistavan" -Matti Pellonpää |
kivi 26.11.2004 14:59:40 | |
---|
Kyllä esim Hanoin Two steps from the move on muuhun orkesterin tuotantoon verrattuna aivan omaa luokkaansa. Bob Ezrin toimi tuottajana ja kyllä sen huomaa, että pro jampan kanssa ovat työskennelleet. Mitä, onko CD-painos uudelleenmiksattu /masteroitu? Se alkuperäinen vinyyli ainakin oli muistin mukaan kuin patjan alta äänitetty... |
Teme007 26.11.2004 15:38:20 | |
---|
Fleming Rasmussen teki hyvää duunia Metallican kanssa, mitähän ukko nykyään puuhailee? On se ny jumalauta! |
Tapani L 26.11.2004 16:12:34 | |
---|
Eräs tarinahan Rundgrenin työskentelytavoista on Bat out of hell-levyn teosta, jonka aikana itse artistille tuli _idea_ ja tätä esittäessään sai TR'ltä tylyn komennon takaisin nurkkaan "häiritsemästä, kun me tehdään tätä sun levyä..." :-) Jos meininki on tämä, niin mikä saa artistin hyväksymään tällaisen? Onko niiden pakko pitää tuollainen tuottaja vai mikä siinä on? Jos minä menisin tekemään levyä, niin en kyllä hyväksyisi tuollaista. Vaikka levystä tulisikin parempi, niin miten se tekisi siitä yhtään enempää minun levyäni? Jos haluan soittaa toisten biisejä, yritän päästä studiomuusikoksi ja jos taas haluan tehdä oman levyn, niin siinä vaiheessa minulla pitää olla valta päättää siitä, minkälainen siitä levystä tulee. |