VMM 17.11.2004 19:28:47 | |
---|
|
MattiAuer 17.11.2004 20:38:05 | |
---|
Mulla on tuo Presonus. Hyvin on toiminut laululle ja kitaralle, en osaa valittaa. En osaa kyllä myöskään sanoa, onko muut parempia vai nou. "Uniikki unikorni olikin korni koni"
DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään. |
mtanttar 17.11.2004 20:55:48 | |
---|
Nuo ovat kaikki spekseiltään ja hinnaltaan aika samaa tasoa, mikä siis kannattaisi ostaa? Hommasin viime keväänä Art TPS II:n, joka on tietääkseni lähes sama kun Tube MP Studio v3, mutta kaksikanavaisena. Päädyin tuohon arvosteluja luettuani, Presonuksen vastaavaa harkitsin mutta sitä oli jossain moitittu mm. kohinasta. Hyvin tuo on itselläni pelittänyt, ja on hiljainen, olen sillä äänittänyt mm. lauluja, rumpuja ja bassoa. Valmiita miksauksia olen myös ajanut laitteen läpi. Soundista en osaa sanoa mitään ilman vertailukohdetta, muuta kun että kyllä sen putken olemassaolon huomaa. Tuota V3-systeemiä en ole juuri käyttänyt, vaatisi perehtymistä. Mitään kovin hyvää putkisäröä ei tuolla kyllä saa aikaiseksi. Monet ovat vaihtaneet vehkeessä olevan Kiinalaisen 12AX7 -putken parempaan tai toiseen malliin, ja olen itsekin sitä harkinnut. Toimiva peli siis, hinta-laatu-suhde kohdallaan, voin suositella. Ostin laitteen muuten Suomesta, ja sain sen huomattavasti Thomannia edullisemmin... |
Juntunen 17.11.2004 21:06:11 | |
---|
Ostin pari päivää sitten ART Tube Mp Studion. Sain Suomesta halvemmalla kun Thomannilta. En ole vielä päässyt laululle kokeilemaan, mutta kitara ja basso soundaa oikeen hyvälle ihan suoraan tuon läpi tietsikkaan. Dian - Dian tekee uutta demoa |
MattiAuer 19.11.2004 13:18:51 | |
---|
Presonuksen vastaavaa harkitsin mutta sitä oli jossain moitittu mm. kohinasta. Jossain sitä on myös kehuttu hiljaisuudesta. Mm. Wilska Soundatalla oli tällä kannalla ja luotan miehen sanaan, vaikka laitetta myymässä olikin. Päädyin siis käyttäjäksi eikä ole kohina ainakaan kotiäänityksiä haitannut, vaikka käytänkin kompuraa ja säröä efektinä aika reippaalla kädellä. "Uniikki unikorni olikin korni koni"
DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään. |
varakeef 19.11.2004 16:30:09 | |
---|
Presonuksen vastaavaa harkitsin mutta sitä oli jossain moitittu mm. kohinasta. Soon Presonuksen Blue Tube (kaksikanavainen) jota on syytetty kohinasta - eikä aiheetta. Siis kohinaa/sihinää, jota ei tarvitse katsoa mittarista, pahvikorvakin huomaa. Putkilämpöä kerrakseen just joo. "Jos demo kuulostaa paremmalta kuin varsinainen äänitys, julkaistaan demo"
- Rick Rubin |
Aleksi Gaiss 19.11.2004 20:07:19 (muokattu 19.11.2004 20:19:54) | |
---|
|
jPekka 19.11.2004 20:08:30 | |
---|
Soon Presonuksen Blue Tube (kaksikanavainen) jota on syytetty kohinasta - eikä aiheetta. Omia kokemuksia laitteesta ei ole, mutta jonkun lukemani testin mukaan vehkeen transistoripuoli on suht hiljainen - kohina tulee mukaan vasta jos vääntää sekaan sitä ns. putkilämpöä. Sinänsä olen vähän sillä kannalla, että jos mikrofoni on ns. lämmin - kuten monet isokalvoiset konkat - niin tuollainen ns. lämmin putkietunen ei välttämättä ole hyvä idea - ellei sitten ole varaa niin hyvään ja kalliiseen putkietuseen, että siinä se ns. lämpö on jotakin muuta kuin vaimeaa diskanttia ja putkisäröä. Itse olen tykännyt kovasti tuosta M-Audion DMP-kolmosesta, joka on trankku(stereo)etunen, mutta tuntuu toimivan mainiosti Oktavan parina. "Mitä turvallisuutta / toi nyt sit on / jos ei oo kun kaks katuu joil uskaltaa liikkuu?"
(Dave Lindholm) |
Omia kokemuksia laitteesta ei ole, mutta jonkun lukemani testin mukaan vehkeen transistoripuoli on suht hiljainen - kohina tulee mukaan vasta jos vääntää sekaan sitä ns. putkilämpöä. Mulla oli 2 kpl Presonuksia viikon, parin kokeilun jälkeen lähti vaihtoon. Johkun rumpuihin tai kitaravaffareihin ehkä ihan jees, mutta ei todellakaan hiljaisiin akustisiin soittimiin tms. Oli lämpö aika kaukana. |
SoulMan 21.11.2004 22:04:06 | |
---|
Minds are like parachutes.
They only function when they are open. |
sami_sumea 21.11.2004 22:34:42 | |
---|
... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |