kurmo 20.11.2004 20:22:40 (muokattu 20.11.2004 20:27:08) | |
---|
Niin, Ei kellään ois tuommoiseen kytkäriä? Tai vastaavanlaista rakkinetta omistuksessaan? Mulla on tuommoinen, ja levariliitännältä lähtee 'sisäpuolella' piuha takaa katsoen oikeassa ylänurkassa olevalle itsetehdyn näköiselle snadille boksille, jossa on EF86-putki ja banaaniliittimet, joista menee piuha takalevyyn liitettyyn jakkiin. Kun radion laittaa Äänilevy-asennolle, humina on melkoinen, ja jos jakkiin liittää soittimen, ääni kuuluu kyllä, mutta vaimeanpuoleisesti hurinan alta. Kokeilin piruuttani myös ilman tuota EF86-putkea, tällöin ei kuulunut hurinaa mutta ei sen puoleen mitään muutakaan. Pitänee viritellä piuha, jolla basson saa suoraan äänirasian liitäntään kiinni ja testata siten... EDIT: testasin ylläolevan. hyvin soi, ei hurise, tosin gaini on vähän vähänlainen. Noi vanhat kideäänirasiat on kai antaneet aika kuumaa signaalia? Niin, tosiaan, itse asia.. kytkäri tuohon kiinnostais. Vaihtoehtoisesti myös sisäkuva tai edes tieto siitä, onko tuo boksi tosiaan 'myöhempi lisäys'. "En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy |
Kysy Petäjäveden radiomuseolta, sen niminen hemmo kuin Esa Sallden tietää. Soittaja selviää aina. |
kurmo 20.11.2004 22:29:02 | |
---|
Kysy Petäjäveden radiomuseolta, sen niminen hemmo kuin Esa Sallden tietää. Kiitosta, pitänee huomenissa soitella... tai maanantaina. "En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy |
E.Q 20.11.2004 22:44:34 | |
---|
K100#10 |
Tubeman 21.11.2004 14:16:51 | |
---|
Eroaakos tuo paljonkin Salora Riviera 58:sta ? http://koti.mbnet.fi/pentodi/documents/Salora_Riviera_58_sisus.html Mulla on 58-malliseen kytkis,voin skannata sen huomenna jos tarvit,,tuskin niissä on pahemmin eroja ollut,oliko tuo Riviera nyt se single-end päätteellä (1 EL84) vai se vuorovaihe pääte? laita e-mailis vaikka pikaviestinä.. Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
kurmo 22.11.2004 08:01:48 | |
---|
Mulla on 58-malliseen kytkis,voin skannata sen huomenna jos tarvit,,tuskin niissä on pahemmin eroja ollut,oliko tuo Riviera nyt se single-end päätteellä (1 EL84) vai se vuorovaihe pääte? laita e-mailis vaikka pikaviestinä.. Single-ended-rakkine... pikaviestin pistin. "En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy |
jPekka 22.11.2004 09:24:26 | |
---|
EDIT: testasin ylläolevan. hyvin soi, ei hurise, tosin gaini on vähän vähänlainen. Noi vanhat kideäänirasiat on kai antaneet aika kuumaa signaalia? Aivan ilmeisesti, joo. Itse olen saanut omasta Salora 819V:stä parhaat kitarasoundit pistämällä pikku etuvahvistimen ennen levysoitinliitäntää. "Mitä turvallisuutta / toi nyt sit on / jos ei oo kun kaks katuu joil uskaltaa liikkuu?"
(Dave Lindholm) |
kurmo 22.11.2004 09:29:51 | |
---|
Aivan ilmeisesti, joo. Itse olen saanut omasta Salora 819V:stä parhaat kitarasoundit pistämällä pikku etuvahvistimen ennen levysoitinliitäntää. Jeh. Tuo yllä kuvailtu "boksi", joka tuonne on rakennettu, lie jonkunsortin etuaste. En ole vain laiskuuttani saanut sitä vielä otettua irti, jotta tän vois todentaa. Sain kapineen naapurilta, joka kertoi faijansa rakentaneen tuon jakki-etuaste-hässäkän joskus '70-luvun alkupuolella. "En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy |