Aihe: Klikin tahtiin
1 2
Rock Candy
16.11.2004 22:37:16

Kuinka moni treenaa vakituisesti metronomin kanssa?
Soittaako joku mahdollisesti bänditreenitkin klikin kanssa?

Minä pyrin aina treenaamaan metronomin tahdissa. (tietysti soitan paljon myös ilman)
Mutta bänditreeneissä suosittelen klikkiä käyttämään! Voi ainakin syyttää muita jos taimi kusee! No ei.. Oppivat kuuntelemaan, että mitä se rumpali tekee.
wavelength
17.11.2004 09:14:30

Mun periaatteena on treenailla aina itsekseni klikin kanssa, mutta bänditilanteissa ilman. Minusta se kehittää päättäväistä temmon ylläpitämistä tehokkaammin, koska mukana ei ole ylimääräistä apulaitetta, joka pitää homman koossa. Tasaisen biitin pitää lähteä rumpalista itsestään.
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we." - President George W. Bush.
DimensionZ
17.11.2004 10:52:19

Itse koitan treenata klikin kanssa aina kun mahdollista. Toisaalta joskus vaan tulee soiteltua ihan mitä sattuu, ja silloin ei välttämättä klikkiä jaksa pistää päälle. Bändin kanssa soittaessa en yleensä käytä klikkiä, koska suuri osa bändisoitostani perustuu työhön jossa ei käytetä minkäänlaisia kuulosuojaimia (soitetaan hiljaa), joten siinä tulee helposti soitettua kovempaa kuin muut jos pistää jotain monitoria tai jotain mistä se klikki sitten tulee. En myöskään omista oikeata metronomia, vaan olen käyttänyt Yamahan sähkörumpumoduulia jossa on monipuolinen klikki, ja se on sen verran iso ettei jaksa kannella mukana.

Mutta sanottakoon nyt tähän loppuun että siitä asti kun rupesin treenaamaan metronomin kanssa niin time on parantunut huimaavasti kaikin tavoin. Suosittelen!
''He jumped right out of a building!!''
jussiohman
17.11.2004 11:33:17
Yksin soittaessa on klikki koko ajan korvassa. Bändin kanssa ei. Tosin taimi on vieläkin tosi huono, vaikka yli vuoden ajan soittanu klikin kanssa.
Lihava sinkku hakee kontaktia
kampela
17.11.2004 11:41:50

Meitsi soittaa sekä-että, en oikein osaa nykyään soittaa ilman.
Awesome lefthand break.
Olli
17.11.2004 12:43:45

Vuosi sitten kesällä hankin sähkörummut. Niiden kanssa soitellessa on klikki päällä. muuten njot.
Roce nrol!!!!
eleeton
17.11.2004 14:35:36
Ite treenatessa ja omissa biiseissä (yksin rumpujen takana) klikki opettelun alla, bändissä ei.
Rock Candy
17.11.2004 14:40:10

Tuosta metronomisysteemistä vielä.
Eli tietokoneen kuulokeliitännästä signaali tulee tuollaisiin 9€ arvoisiin "kajareihin" :D jotka olen kiinnittänyt kuulosuojaimien sisään. 25€
Tuli todella hyvä paketti ja halpa! jos kolvi pysyy kädessä niin kaikki vaan itse värkkäämään!
Kuulosuojaimien vaimennusarvoja en ulkoa muista mutta jossain 20-24dB:n välissä lienee oli. eli ei hirveästi bassoja korosta.

Jos meinaa tämän tehdä niin ostakaa kaupasta kunnon suojaimet mahdollisimman tasaisella vaimennusarvolla!
ei mitään keltaisia peltoreita! :)
Paas
17.11.2004 17:28:54
Liian vähän tulee käytettyä klikkiä treenatessa. Täytyy yrittää lisätä käyttöä. Hyvä että tuli taas muistutus tämän topicin myötä. ;)
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Tsumppi
17.11.2004 17:34:56
En tiiä onko tästä ollut ennen puhetta, mutta onko olemassa jonkinlaisia "metronomi-ohjelmia" tietokoneelle? Itse kun en metronomia omista.
Niq
17.11.2004 18:11:51

En tiiä onko tästä ollut ennen puhetta, mutta onko olemassa jonkinlaisia "metronomi-ohjelmia" tietokoneelle?

On olemassa, mutta minun koneellani ei ainakaan yksikään löytämäni metronomi pysynyt tahdissa. Ensin luulin että itse en vaan pysy, mutta sitten kun olin hiljaa ja samalla naputin samaa tahtia sormella pöytään, niin huomasi kun noiden naksausten väli muuttui silloin tällöin. Ja huojuminen oli siis aika huomattavaa. Ei ollut taustalla mitään ohjelmia ajossa jne. Voi olla että johtui äänikortista, joka on integroitu kökkö.
Rock Candy
17.11.2004 18:37:22 (muokattu 17.11.2004 18:38:12)

On olemassa, mutta minun koneellani ei ainakaan yksikään löytämäni metronomi pysynyt tahdissa. Ensin luulin että itse en vaan pysy, mutta sitten kun olin hiljaa ja samalla naputin samaa tahtia sormella pöytään, niin huomasi kun noiden naksausten väli muuttui silloin tällöin. Ja huojuminen oli siis aika huomattavaa. Ei ollut taustalla mitään ohjelmia ajossa jne. Voi olla että johtui äänikortista, joka on integroitu kökkö.

No mullakin tulee integroidun äänikortin kautta. Ei kyllä mitään erimielisyyksiä ole tullut cubasen klikin kanssa.
Löytyy varmaan erillisiäkin klikkiohjelmia, mutta laadusta en mene takuuseen.

Eikös ns. rumpumetronomeissa ole liitäntää kuulokkeille?
Tsumppi
17.11.2004 19:11:01
Tiedättekö kenties jotain tiettyjä ohjelmia? Voisin ainakin testata.
Dr. Funkenstein
17.11.2004 19:12:28
Täällä samoin yksin soittaessa klikki on varsin usein päällä, bändin kanssa ei.
Terok
17.11.2004 19:16:40

Semmonen ohjelma kuin Kristal Audio Engine toimii hyvin, eli ilmainen raituri ohjelma mutta toimii helposti klikkinäkin. Itsellä nuo midipohjaiset (käyttää äänikortin soundeja kuten rim clikkejä ja lehmänkelloja) on myös tökkinyt ärsyttävästi mutta Kristal pelannut hyvin.
Maardi
17.11.2004 20:02:29
Olen tässä miettinyt josko pitäisi hankkia tuollainen kapistus. Ja kun en pahemmin näistä tiedä, niin kertokaa joku fiksumpi että millainen olisi suht hyvä, ei-niin-kallis ja josta kaikki perusominaisuudet löytyvät. Ehdotuksia otetaan vastaan
Rock Candy
17.11.2004 20:27:56

Olen tässä miettinyt josko pitäisi hankkia tuollainen kapistus. Ja kun en pahemmin näistä tiedä, niin kertokaa joku fiksumpi että millainen olisi suht hyvä, ei-niin-kallis ja josta kaikki perusominaisuudet löytyvät. Ehdotuksia otetaan vastaan

Korg MA-30 29,00€

Boss BD-60 60,00€

Toi boss olis ihan asiallinen.
Itse meinasin sellaisen hankkia, kun on tuo tietokone aika iso metronomi....(ja painava)
Tsumppi
17.11.2004 22:17:34 (muokattu 17.11.2004 22:19:13)
Kertokaas nyt mitä ominaisuuksia metronomissa kannattaisi olla. Olisiko esim. http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … p;pid=5636&mgid=40&sgid=133 hyvä?

Tai esim. http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … p;pid=2401&mgid=40&sgid=133 ?
Magetsu
18.11.2004 11:27:42
Pädiä treenaan klikin kanssa.
Settiä en pääse treenaamaan ja bändin kanssa ei käytetä klikkiä treenatessa, mutta parit treenit ennen studiosessiota vedetään klikin kanssa ja studiossa tietty klikki päällä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)