Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Daion kitarat
1 2 3
Jaristoteles
20.03.2003 16:28:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaa kaikki mitä tiedätte Daion-merkkisistä kitaroista. Kuinka harvinainen merkki tämä nyt sitten loppujen lopuksi on? Tämä Daions-online sivusto väittää ettei niitä paljoa ole, ja tämän hetkisten tietojen mukaan minä omistan ainoan Daion-merkkisen kitaran Suomessa.
 
Täytyy niitä muillakin olla. Kertokaa ihmeessä.
 
http://home.att.net/~daion/index.html
 
Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne.
Lilli
20.03.2003 17:16:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaa kaikki mitä tiedätte Daion-merkkisistä kitaroista. Kuinka harvinainen merkki tämä nyt sitten loppujen lopuksi on? Tämä Daions-online sivusto väittää ettei niitä paljoa ole, ja tämän hetkisten tietojen mukaan minä omistan ainoan Daion-merkkisen kitaran Suomessa.
 
Täytyy niitä muillakin olla. Kertokaa ihmeessä.
 
Mulla oli 1986 Ahosen Musiikista ostettu Daion-merkkinen akustinen kitara, olisiko ollut hinnaltaan jotain 2500 markkaa. Se on erittäin hyvä kitara, voimakas ja pitkään soiva, kaunis soundi. Möin kitaran ystävälleni Weksille, joka sitä rämpyttelee aherasti. Ja kummallista kyllä: talla on alusta lähtien ja runsaista kielenvaihdoista huolimatta vieläkin intonaatiollisessa mielessä oikealla paikalla, kumma juttu.
 
-Pitäkää varanne lehmät, sillä elämä on lyhyt !
hemmo
20.03.2003 19:47:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

, ja tämän hetkisten tietojen mukaan minä omistan ainoan Daion-merkkisen kitaran Suomessa.
 
No mulla on ollut tollainen burgundy 555 Headhunter model. siis puoliakustinen triple-cut-away string-trough-body flame-maple-top and -back. Myin kun ei se paska pysynyt vireessä. Jälkikäteen ole ymmärtänyt tehneeni virheen, sillä vika oli messinkisatulan liian ahtaissa raoissa. Hienon näköinen se oli seinällä. Kellähän se nyt on?
 
Sitten mulla oli punainen (!) dreadnough-teräskieliakustinen ovaalin muotoisella kaikuaukolla. Myin sen Pekka Poudalle.
 
Mulla on vielä natural Mark I dreadnough teräskieliakustinen paksulla kuusikannella ilman plekrasuojaa. Hiton hyvä peli. Maksoi 600 mk.
 
Olen kaupassa nähnyt Mark I- sähkiksen ja Strato-mallisen Daionin.
 
Yhtään bassoa ei ole vielä tullut eteen. Jostain vanhan musalehden myyntiosastosta sellaisen bongasin.
 
Jummijammi! Sait vuosia levossa olleen Daion-faniuteni taas virkoamaan. Mulle tänne monta ja heti!
 
Kamalistani ei mahdu tähän.
Jaristoteles
20.03.2003 20:51:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kaupassa nähnyt Mark I- sähkiksen ja Strato-mallisen Daionin.
 
Yhtään bassoa ei ole vielä tullut eteen. Jostain vanhan musalehden myyntiosastosta sellaisen bongasin.
 
Jummijammi! Sait vuosia levossa olleen Daion-faniuteni taas virkoamaan. Mulle tänne monta ja heti!

 
Ei niitä ole montaa eikä hetikään ;)
 
Se Strato-mallinen lieni Daion Savage. Just sellanen mulla on. Tosi hämärän näköinen peli.
 
Lisää vaan ilmoituksia Daioneista.
 
Onko kellään muulla Savage kitaraa tai bassoa?
 
Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne.
Kossu
21.03.2003 15:29:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

555 Headhunter on kyllä komea. Ihme ettei Baconin Electric Guitars edes mainitse Daionia.
 
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
pwallin
22.03.2003 15:54:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli iki-ihana Mark XX Tan. Siitä halkesi otelauta ylänauhojen kohdalta ja luovuin siitä. Olisi pitänyt vain korjauttaa se kun niin ikävä vieläkin...
 
Uskomaton kaula ja runko istuva. Ainoa miinus oli lievä kaulapainoisuus johon en tottunut.
 
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
Jaristoteles
23.03.2003 19:08:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyyhän näitä jonkin verran. Kannattaa muuten ilmoittaa ne osoitteeseen.
 
http://home.att.net/~daion/index.html
 
Tässä lista, jonka sivujen ylläpitäjä taannoin lähetti.
 
Daion Numbers
 
Savages
 
Greg Wyard 10102 BBFL
(Toronto CAN)
 
Mike Callahan 10304 BB*
(AL, USA)
 
Glen McDonall 10734 BB
 
Ebay Auction 10748 BBFL
(CA, USA)
 
Andre Ouelette 10768 GY
(CAN)
 
Graham Burkin 10930 BY
(AUSTR)
 
Jarri Karre (Hoho!) 84097 GR
(FIN)
 
_______________________________________________
 
Mk.X
 
Scott Picarelli 792758 GR
(FL, USA)
 
Denny Loveridge 830374 BT
(OH, USA)
 
Andrew Perry ? BTFL
(GB)
 
_______________________________________________
 
Mk.XX
 
Tomas Andersson 803914 GT
(SWED)
 
Andre Ouelette 812150 GR
(CAN)
 
Trace Killough 813620 BT
(USA)
 
Bob Rosenbloom 813899 GR
(CA, USA)
 
Jeff Smith 820232 GG
(USA)
 
Peter Kerr 820783 B?
 
Jim Sain 820964 BTFL
(USA)
 
Marvin Stanley 821113 GT
(TX, USA)
 
Mike Callahan 821139 BGFL
(AL, USA)
 
Rico? 821227 GT
(GER)
 
? 821314 BT#
(NZ)
 
Matthias Kleinschmidt 821497 GB
(GER?)
 
Peggy Keefe 821500 BT
(USA)
 
Steve L? 830150 BR
(USA)
 
James Lea 830250 B?
(USA)
 
Mike Callahan 830360 BR
(AL, USA)
 
Tom Dallman 840091 GR
(USA)
 
Jerry Brandenberg 840168 GT
(USA)
 
Denny Loveridge 840180 G?
(OH, USA)
 
Scott/Judie Wilson 840204 GT
(TN, USA)
 
_______________________________________________
 
Notes:
 
* was stolen in 1992, whereabouts unknown
# Ebay auction, tried to contact owner, no response
 
First two digits apparently are year of production with remainder being actual production number.
 
First letter in third column indicates "G"uitar or "B"ass
 
Second letter in third column indicates color "B"lack, "R"ed, "Green", "T"an, "Bl"ue, "Y"ellow, "W"hite.
 
"FL" indicates fretless bass.
 
Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne.
Jaristoteles
26.03.2003 09:23:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, jos joku muistaa näitä keppejä aikanaan maahan tuoneen firman nimen, kertokoon sen.
 
Olen kiitollinen kaikista tiedoista.
 
Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne.
Veikko
07.04.2003 23:09:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Daionin basso mulla oli monta vuotta ihan kelpo peli muuten, mutta sähköt tuppasivat sprakailla. Pari vuotta sitten Ahosen musiikissa (Tampereella) oli Daionin kitaroita. Eiköhän niillä vieläkin niitä ole jossain varastossa.
 
Otan asiasta täydellisen poliittisen vastuun...
Jaristoteles
14.04.2003 19:23:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostan tämän jos löytyisi uusia havaintoja.
 
Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne.
hemmo
15.04.2003 17:43:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Yhtään bassoa ei ole vielä tullut eteen. Jostain vanhan musalehden myyntiosastosta sellaisen bongasin.
 
Jummijammi! Sait vuosia levossa olleen Daion-faniuteni taas virkoamaan. Mulle tänne monta ja heti!

 
No niinhän siinä tietysti kävi, että heti löytyi halavalla se Daion Power Mark XX-B-basso kotelon kera:
- väri natural, runko vaahtera-pähkinäpuu-vaahtera-sandwich
- otelauta ruusupuuta, kaula liimattu 4:stä vaahtera ja 1:stä ruusupuusiivusta
- kaula läpi rungon ja kielet läpi rungon
- P- ja J-mikit, volume ja tone kullakin
- skaala 34 tuumaa
- virittimet, satula ja talla kullanväristä messinkiä
- muotoiltu vihreä (!) kotelo
- painaa kuin synti ja on niinko ruman kaunis
 
Kamalistani ei mahdu tähän.
Aki
25.04.2003 04:05:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hii, mulla on Daion Power Mark XX! Vielä odottelee nauharemppaa, mutta aivan loistava kitara!
 
http://www.hut.fi/~arintama/guitar/p/omat/Daion_-_Power_Mark_XX.jpg
 
Tommonen, joskin kuva eri yksilöstä.
 
Helsingissä Bass Centerissä on saman sarjan basso ollut hetken aikaa. Ellei sitten ole ehtinyt jo mennä.
 
-Aki.
 
hemmo
25.04.2003 09:13:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helsingissä Bass Centerissä on saman sarjan basso ollut hetken aikaa. Ellei sitten ole ehtinyt jo mennä.
 
No just senhän mä ostin. Loistopeli.
 
Lisää säröä, pyydän!
Pirkule
17.11.2004 10:28:31 (muokattu 17.11.2004 10:29:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään muulla Savage kitaraa tai bassoa?
 
Mulla on Savage mallinen kitara. Ei tahdo oikiein vireessä pysyä ja muutenkaan säädöt ei oo oikein kohdallaan, kun en pahemmin tuota kitaran säätämistä hallitse..
 
Minkähän arvonen tuommonen kitara on nykyään? Kohtuu hyvässä kunnossa se on kuitenki.
 
Dinorocker
17.11.2004 10:57:23 (muokattu 17.11.2004 11:00:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa linkki myös....tosin saman tahon linkki kun aijemmat...
 
http://home.att.net/~daion/electrics.html
 
Outrider
konehes
17.11.2004 12:56:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverillani on Daion. Tässä näkyy jotain:
 
http://irc-galleria.net/view.php?ni … k=_Mazi_&image_id=4453169&navi=true
 
pira
17.11.2004 16:54:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli viime keväänän hetken aikaa Dayon-merkkinen kitara. Ei siis Daion vaan Dayon. Siinä oli kolme singlecoilia sekä fender-tyyppinen mikinvalitsin. Eipä näyttänyt muotoilu muutenkaan tuon Daion-saitin kitaroitten näköiseltä. No, sinnepäin..
Voisko Daionista olla liikkeellä kopioita?
 
jPekka
17.11.2004 17:45:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistelen 80-luvulla nähneeni useampiakin Daioneja myynnissä siinä musiikkiliikkeessä, joka siihen aikaan sijaitsi Helsinginkadulla. Ei se haitarikauppa, vaan toinen ja lyhytaikaisempi, jonka nimi ei ole jäänyt mieleen. Power-sarjan lankkujen ohella muistelen nähneeni siellä tuollaisen HH-555 -puoliakustisen, burgundinruskean. Namu.
 
Muistelen myös hämärästi, että Jukka Tolosella olisi jossakin vaiheessa ollut tuollainen Power-sarjan Mark XX/GR.
 
"Mitä turvallisuutta / toi nyt sit on / jos ei oo kun kaks katuu joil uskaltaa liikkuu?" (Dave Lindholm)
J_Mantyla
17.11.2004 23:30:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Daionin basso mulla oli monta vuotta ihan kelpo peli muuten, mutta sähköt tuppasivat sprakailla. Pari vuotta sitten Ahosen musiikissa (Tampereella) oli Daionin kitaroita. Eiköhän niillä vieläkin niitä ole jossain varastossa.
 
Möin Ahosen Musiikin kautta nelisen vuotta sitten Daion Mark XX-basson ja vieläkin kaduttaa ...
 
Saman aikaan lafkassa oli myynnissä kaksikin skittaa. Natural neck through jäi kaivelemaan mieltä mutta viimeksi putiikissa poiketessani se oli jo myyty.
 
J_Mantyla
17.11.2004 23:32:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistelen myös hämärästi, että Jukka Tolosella olisi jossakin vaiheessa ollut tuollainen Power-sarjan Mark XX/GR.
 
Joo, Tolonen soitti joskus Daionilla, samoin muistaakseni toinen Sladen kitaristeista.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «