Aihe: Missä stratoissa ohut kaula..?
1
juhakki
16.11.2004 06:42:22 (muokattu 16.11.2004 08:28:18)
Olen tässä taas miettinyt tuota oman kitaran soitettavuutta (japsi-strato), ja miettinyt, että josko tuntuma paranisi kaulan vaihtamalla. Soitin tuossa yksi ilta jollakin Squierin stratolla, ja sen kaula tuntui paljon paremmalta soittaa, oli ohuempi, ja olisiko ollut kapeampikin..? ei tullut tarkemmin kyseltyä siitä kitarasta, koska olin vahvistinta testaamassa. Eli minkälaisia stratoja / straton kauloja kannattaisi testata, vai olisiko joitakin muita vaihtoehtoja, esim. telen kaula? Minulla kun ei todellakaan ole mitkään soittajan sormet, vain tälläiset lyhyet nakit. :)

EDIT: Vai olisiko järkevämpää vaihtaa koko kitara..?
Mä pyydän taivaan valoa, ja tuopin pöytään saan -Juliet Jonesin Sydän
NoCo
16.11.2004 10:29:21
Kaulan vaihto merkistä toiseen on aika riski. Tai yleensäkkin vaihto -nimittäin jos haluaa tiukan sovitteen kaulan ja bodyn välille. Joo pystyyhän sitä kaulaa kaventaa, mutta mites toistepäin. Fyllinkiä väliin? eijjei.

Ei kaulaoissa leveyseroja ole. Alle millin jos on. Ysinauhalla noin 48-49mm.

Esp:llä suht ohutta kaulaa on, mutta jumbo nauhat tuo siihen lisää "paksuutta". Tuo vain yksi esimerkki.

Kaulan profiilia kandee katsoa, minkä muotonen on. Ehkä se siitä sitten selviää.
N.C.
p130
16.11.2004 10:47:19

Soitinrakentaja osaa muotoilla kaulan uudelleen. Tai tehdä uuden jos alkuperäisestä ei saa haluttua (tosin silloin ei enää kovin pienellä rahalla pääse). Oma strato ja malli mukaan ja rakentaja kyllä kertoo mitä pitäisi tehdä sekä hinta-arvion.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)