Aihe: Around the sun
1
Minstrel
15.11.2004 19:05:14
Pari kertaa olen kuunnellut läpi netin kautta ilmaiskuuntelussa, ja ei oikein ole vakuuttanut. Okei, onhan levyllä muutama timantti, joista esimerkiksi Outsiders lopun hiphop-virikkeineen on varsin tuoreen ja virkistävän kuuloista tavaraa. Around The Sun tuntuu kuitenkin jämähtäneen samaan keskitempoon, joka alkaa loppua kohden puuduttaa väkisinkin. Levyä vaivaa myös sama juttu, joka vei parhaan terän New Adventuresista ja Revealista, eli biisejä on selvästi muutama liikaa.

Kyllähän tuo taustamusiikkina menee, mutta en täyttä hintaa kyllä levystä lähtisi maksamaan. Revealista vielä tykkäsin, mutta Around The Sun ei oikein jaksanut sytyttää ainakaan näin alkuun. Saas nähdä, kuinka nämä uudet biisit toimivat tammikuussa livenä.
Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa.
porcupine
16.11.2004 11:26:01
Jep, monet yöt olen miettinyt, että onko mulla oikeutta haukkua jätkiä pystyyn sitten, kunhan Suomeen tulevat tammikuussa. Että miksi te teette nykyään niin paskoja levyjä :) Kun kuitenkin saan hommattua backstagepassit... Vai pitäisköhän sittenkin soittaa etukäteen Stipelle, ettei päivän keikkafiilikset mene ihan tyystin, hah.

Levy on tosiaan tasapaksu. Kaikki tuotannolliset/sovitukselliset kikat on kuultu jo kahdella aiemmalla levyllä. Käviköhän siinä sittenkin niin, että Berryn kanssa lähti bändistä itsekritiikki? Niin ja tuottajakin vaihtui Uppiin (Upin jälkeen?).

Että taitaa sitä miljonääreillä olla liikaa aikaa, kun tuolla tavalla hinkkaavat levynsä kuoliaaksi ;P Sikäli harmittaa, kun R.E.M. on kuitenkin maailman paras bändi, eikä Automaticin ylittänyttä ole eikä tule.
Ei kukaan, tai kun kerran kaikki muutkin. -Tommi Liimatta
Minstrel
16.11.2004 14:38:58
R.E.M. on kuitenkin maailman paras bändi, eikä Automaticin ylittänyttä ole eikä tule.

Ovathan tyypit soittaneet viimeisimmällä keikoillaan aika hyvin myös 80-luvun matskua, biisejä kuten Begin The Begin, These Days ja Finest Worksong. Noita kun kuulisi tammikuussakin, niin olisin aivan taivaassa. Toivottavasti Euroopan-kiertueellakin yhdistellään uutta vanhaan eikä ainoastaan markkinoida uutta levyä ja veivata lopuksi Losing My Religion.
Zeni
21.11.2004 16:41:34
Itse en tajua tuota Automaticin ylistämistä, sitä on kaikkialla joten kai se sitten on paras ledy. Mielestäni Out Of Time ja New Adventures ovat molemmat huomattavasti parempia kuin Automatic.
anttipi
23.11.2004 09:08:30

Suuri pettymys oli Around the Sun. Olin 90-luvulla vuosikausia R.E.M.:in fan clubissakin, mutta kyllä Bill Berryn lähtö oli kuolinisku bändille nimenomaan BÄNDINÄ.

Outsiders on oikeastaan ainoa biisi, josta todella pidän. Tosi tasapaksua tempojen ja tunnelmien puolesta. Kaikki R.E.M.:in julkaisut löytyvät hyllystä ja tämä on huonoin. Arvioni: **/*****.

Suomen keikalle en ole menossa. Mulle riittää se, että olen nähnyt ne 1995 Roskildessa ja viime vuonna Oslossa 600 hengen kutsuvieraskeikalla. Tota Oslon reissua on pakko hehkuttaa: YleXillä järjestettiin R.E.M.-skaba ja päästiin kaverin kanssa viiden tähden hotelliin samaan kerrokseen remmiläisten kanssa sekä tietty tuonne privaattikeikalle. Kyllä oli elämä hetken verran ihanaa. Paitsi että meinasin joutua hankaluuksiin ängettyäni humalapäissäni samaan hissiin Mike Millsin kanssa (joka ei ollut tapauksesta mitenkään innoissaan). Hotellin respasta tultiin hätiin ja sain tyytyä rappusiin. :( tai :D, kuinka vaan.
MoFo
23.11.2004 09:58:47
Itse en tajua tuota Automaticin ylistämistä, sitä on kaikkialla joten kai se sitten on paras ledy. Mielestäni Out Of Time ja New Adventures ovat molemmat huomattavasti parempia kuin Automatic.

Olen muuten täsmälleen samaa mieltä. Document kuuluu vielä ehdottomiin suosikkeihini. Automatic on tylsä...
Love, it won´t last kissin´ time.
Minstrel
23.11.2004 20:08:47
Minusta Automatic on maineensa veroinen levy. Hidastempoisuus toimii eikä laahaa kuten Around The Sunilla. Aluksi yksinkertaisilta kuulostaneilta biiseistä on jopa lukemattomien kuuntelukertojen jälkeen löytynyt uusia, hienoja juttuja.

Oma R.E.M. -suosikkini vaihtelee akselilla Murmur-Document-Automatic. Ihan kaikkia levyjä en tosin ole kuullut. New Adventures olisi mestariteos, jos siltä olisi lyhennetty useammalla biisillä. Sen huippuhetket ovat niin hyviä, että siitä olisi voinut tulla bändin paras levy.
Zeni
24.11.2004 08:43:03
Oma R.E.M. -suosikkini vaihtelee akselilla Murmur-Document-Automatic. Ihan kaikkia levyjä en tosin ole kuullut. New Adventures olisi mestariteos, jos siltä olisi lyhennetty useammalla biisillä. Sen huippuhetket ovat niin hyviä, että siitä olisi voinut tulla bändin paras levy.

Ja mun mielestä siinä ei ollut yhtään biisi minkä olisi voinut ottaa pois, näin ne mielipiteet jakautuu :)
saturnzreturn
24.11.2004 15:21:46
jos joku muuten haluaa myydä lippunsa tuohon tammikuiseen konserttiin, niin laittaa viestiä
my wallet's fat and so is my head
saturnzreturn
15.01.2005 16:18:44
kannattaisikohan tuo kyseinen lätty ostaa nyt, kun on sinne keikallekkin liput. meinaa jos soittavat tuon koko levyn läpi, niin esiintymisestä saattaisi nauttia hieman enemmän jos on kuullut biisit ennakkoon.
my wallet's fat and so is my head
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)