Aihe: tamburiinin äänitys help
1
mblues
12.11.2004 15:12:22
Heips kaikille tasapuolisesti.
Mulla on ongelma,pitäis saada tamburiinia äänitettyä
mut nauhalle jää vain pientä kolinaa. Eli miten sais sellaisen luonnollisen saundin joka erottuis mut ei hyppäis ihan silmillekkään.
SamPpaa
12.11.2004 15:25:18
Ite kysyin joskus samaa:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=56512

Ja nyt ku oon sitä äänitelly ni oon tehny niin että isokalvosella konkalla kaukaa(mulla tuli huoneen seinä vastaan kolmen metrin jälkeen). Ite laitoin vielä kovasti kaikuakin sekaan... Makuasia loppupeleissä.
Rock'n roll will never die!!! www.autopilot.tk
Broken Cradle
12.11.2004 17:01:19

Kuulostaa monimutkaselta... ite äänitettiin pari vuotta sitten demolle tamburiini Anttila-mikillä kitaraefektikonsolin (zoom gfx-4) kautta josta otettiin kaiku. Mikki oli siinä tamburiinin vieressä pöydän päällä.

Tässä ois se kipale. Tamburiini alkaa jostain 1.11 seudulta:

http://www.silentthrenody.com/mp3/rainwillcomedown.mp3
Minulla ei ole mielipiteitä, vaan kyky kertoa niin kuin asiat ovat
jPekka
13.11.2004 00:47:43

Kun itse viimeksi äänitin tamburiinia (sellainen malli, missä on vähän tummasointisemmat messinkiset... pellit? lautaset?), kokeilin äänittää jokseenkin vierestä livekäyttöön tarkoitetulla laulukonkalla (CAD 95). Pidin itse tamburiinia paikoillaan (pääosan aikaa) ja löin kädellä iskut soittimen kehykseen. Tamburiini oli pystyasennossa niin, että helinän jälkisointi oli mahdollisimman pitkä. Sitten biisin loppuun heiluin ympäri huonetta tamburiinia helistellen, mutta se onkin eri asia.

Joka tapauksessa jälki kuulosti varsin mainiolta. Teräviä, napakoita iskuja siellä missä pitikin.
"Minne tahansa menetkin, siellähän olet."
mblues
13.11.2004 18:40:33
Kiitokset hyvistä vinkeistä. Laitoin neumann tlm-170 4metriin ja milabin metriin tamburiinista. Sit vain milabiin reippaasti kompuraa ja keskenään annosteltuna soundi on juuri sellainen kuin halusin. Kiitokset vielä kerran.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)