Aihe: Kellopronssinen(?) snare
1 2
jms
22.01.2003 12:09:26
Nonii.. miettikää ja kinatkaa nyt sitte tästäkin:

Katoin sanakirjasta: messinki=brass, pronssi=bronze, brass.

Ja kaikkihan tiedämme, että messinki on pääosin sinkin ja kuparin seos. Pronssi taas pääosin tinan ja kuparin.

Jatkakaa.

Mutta kellopronssi on eri asia kun messinki tai pronssi...
Se on vissiin joku pronssi messinki seos en tiä, mutta kuitenki bellbrass on suomennettuna kellopronssi
Kulkunen
22.01.2003 15:01:01

Se on vissiin joku pronssi messinki seos en tiä, mutta kuitenki bellbrass on suomennettuna kellopronssi

Lisää sekoittaakseni, tyhmyyteni osoittaakseni ja itse itseäni tehostaen (aargh!), nuo bellbrass -virpelit näyttävät kyllä ihan messinki virveleiltä, eli vaikka brass tarkoittaa pronssia ja/tai messinkiä ja vaikka bellbrass suomennettaisiinkin kellopronssi, sanoisin että kyseessä on messinkivirpi.

Ja messinki virmelivermelitinttantaamateriaalina on lähimpänä puuta kaikista metalliseoksista. Tai ainakin yleisesti käytetyistä (teräs, alumiini, kupari jne.). Ilmeisesti todella monipuolinen ja mairea soundi. Mutta tosiaan yleensä pitää vähintään viedä naapuri kanikonttoriin, ennenkuin tuommoset rahat saa kasaan.
"I was just down in the SPC kickin' it with some G's on the westsideeh"
jms
22.01.2003 23:25:20

Lisää sekoittaakseni, tyhmyyteni osoittaakseni ja itse itseäni tehostaen (aargh!), nuo bellbrass -virpelit näyttävät kyllä ihan messinki virveleiltä, eli vaikka brass tarkoittaa pronssia ja/tai messinkiä ja vaikka bellbrass suomennettaisiinkin kellopronssi, sanoisin että kyseessä on messinkivirpi.

mutta ne on ainakin aika paljon painavempia kun muut metalli virvelit, käy vaikka kokeilemassa...
AC
24.01.2003 00:45:52

Bellbrass, eli kellopronssi on seos jota on käytetty kelloissa. Esim. niissä jota ne quasiboncot soitteli silloin joskus jossaa notre damessa. Siitä tuo nimi. Ilmeisesti jollain tapaa erilainen pronssi-seos kuin kuin tavallisesti?
We are blind to the worlds within us, waiting to be born.
WyW
24.01.2003 10:43:46

Se tarkoittaa sitä että aloittelija ei tee huippusoittimella mitään. Huippusoittaja taas tarvitsee tasoisensa soittovermeen.

Nyt sä muutit sanontatapasi. Kyllähän se on soittaja sekin joka menee ekaa kertaa rumpusetin taakse, ainakin sen hetken, kun paukuttaa rumpuja.

Mutta kyllä on välimerkin rakastelu kivaa, vai mitä?

Mäkin oon soittaja... mulle kelpaa vaikka perämoottorin merkkiset rummut. Taitaapi sullakin olla ton Sonor-ihastuksen takana se, että kun profiilista katsoin, niin etukalvossa luki jotain... hähähähähä

Kyllä noilla muilla rummuillakin VOI soittaa.
Pööp.
Jami
24.01.2003 18:49:39

Kyllä noilla muilla rummuillakin VOI soittaa.

Koitin vähän toisin sanoin selittää mitä tarkoitin kun et halunnut sanontaani ymmärtää. Ehkä puhumme vähän eri kieltä.

Pidän Sonoreista niiden musikaalisuuden takia, en siksi että mulla sellaiset on. Siinä on vissi ero. Toki virveli on Ludwikin, pellit Paisteen ja pedaalit DW:n. Ja tykkään niistäkin.

Kyllä se perämoottorimerkkikin tekee ihan kelpo soittimia. Teknisesti ne on oikeinkin hyviä. Hintaluokassaan tosi kilpailukykyisiä. Meilläkin on yks sen merkkinen soitin. Huilu.

Ankarasti mä kyllä ettin jotain parempaa merkkiä mutta tuohon tuhannen euron hintaan ei ollu oikein muita tarjokkaita. Kovasti teki mieli ranskalaista käsintehtyä täyshopeista mutta kun se maksoi triplasti niin tyydyttiin tuohon perämoottorimerkkiseen. Eihän se niin täyteläisesti soi eikä siinä ole sen ranskalaisen dynamiikkaa eikä notkeutta mutta ostakoon tytär sitten aikuisena itse paremman.

Tämä on taas sitä keskustelua koneet/aidot soittimet, putki/transistori, soittaja päättää soundista/miksaaja tekee soundin jne. Toivon mukaan joku ajattelee että onkohan tuon vanhan jästipään puheis jotain perää ja yrittää omilla korvilla kuunnella. Jos näin pääsis käymään niin tietäisin että en turhaan asiasta ole yrittänyt kertoa.

Ja voihan niillä muillakin soittaa. Mutta ei tuo mun Ludwikikaan pärjää alkuunkaan sille Sonorin pronssiselle. Ja mun tekniikalla sai varmaankin vasta murto-osan irti siitä. Kuinka se toimiikaan oikein soittajan käsissä. Eli se se on soittajan verme se.
Suamalaanen ei usko ennenku näköö mutta Härmälääsen
pitää päästä koittamahan!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)