Aihe: Warwick Ongelma..
1
Wanderlei
03.11.2004 00:02:14
Nyt olisi sellainen ongelma, että minun warwickini ei soi oikein. Se toistaa e-kielellä soitetut sävelet oikein niinkuin pitää, mutta a-,d-, ja g-kielillä äänet tulevat aivan liian hiljaa ja "munattomasti" jos ymmärrätte.Ilman vahvistinta sitä ei välttämättä huomaa mutta vahvistimien kautta kyllä. Siinäkään ei ole vika, sillä olen kokeillut n.5 eri vahvistimella. Myöskään vahvistimien kautta yritys equalisoida ääntä tasaisemmaksi ei onnistu. Bassoni ei PITÄISI olla mikään halpa paska-basso vaan Warwick Fortress one.4-kielinen. Kielinä .045-.105.
Missä vikä on? Mikit tai jotain? En ymmärrä..Nyt todella tarvittaisiin apuja. Warwick on kuitenkin ymmärtääkseni laatumerkki eikä sen minusta todellakaan tältä pitäisi kuulostaa..
Torstaina keikka nimittäin!!
absqua
03.11.2004 08:25:02 (muokattu 03.11.2004 08:27:40)
Nyt olisi sellainen ongelma, että minun warwickini ei soi oikein. Se toistaa e-kielellä soitetut sävelet oikein niinkuin pitää, mutta a-,d-, ja g-kielillä äänet tulevat aivan liian hiljaa ja "munattomasti" jos ymmärrätte.Ilman vahvistinta sitä ei välttämättä huomaa mutta vahvistimien kautta kyllä.

Vaikea kommentoida tarkemmin kun en ole itse kuullut kuinka paljon vaimeammin muut kielet soivat vahvistimen läpi, mutta ensimmäisenä ja oikeastaan ainoana vaihtoehtona taitaa olla se että mikit/elektroniikka on paskana/epäkunnossa/huonoissa säädöissä/laadultaan huono. Tämä siis siltä pohjalta kun sanomasi mukaan ne muut kielet kerran soivat akustisesti kunnolla.

Ihan alkuun kannattaa kokeilla ruuvata mikkien asentoa siten että lasket mikkejä e-kielen puolelta ja tutkit onko sillä vaikutusta asiaan. (no niin, tämä nerokas neuvo tuli jo edelliseltäkin vastaajalta. kertausta siis)

Voihan toisaalta olla että ongelma onkin liian voimakkaasti soiva e-kieli?
Yleensähän 4-kielisissä bassoissa paksummat kielet soivat voimakkaammin jo ihan pelkän fyysisen massansa takia.
Yksi optio on siis kokeilla ohuempaa e-kieltä josko sillä olisi positiivista vaikutusta asiaan.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
M.Hanski
03.11.2004 08:55:31 (muokattu 03.11.2004 08:56:00)
Yhdyn edellisiin kommentteihin mikkien säätämisestä ja kehottaisin myös vaihtamaan aktiivielektroniikan patterin varmuuden vuoksi.
Se pittee tietee!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)