Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marsu sitten otti ja kärähti.
1 2
SiwamieS
22.01.2003 21:50:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin sitten tuossa treeniksellä ja napsaisin marsun (JCM800) standbylle. Odottelin siinä sitten joitakin aikoja (5min tms.) .. Sitten naksautin niinku vahvarin päälle (eli pois standbylta) ja kesti hetken niin valo päätti sammua ja nuppi rupesi tuoksumaan palaneelta. Mikähän sille tuli? Sulake posahti? Hmm..
Jester
22.01.2003 22:11:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos pelkkä sulake palaa, niin ei siitä palaneen hajua tule. Sulla kärähti jotain muuta.
 
SiwamieS
22.01.2003 22:17:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos pelkkä sulake palaa, niin ei siitä palaneen hajua tule. Sulla kärähti jotain muuta.
 
No ööh tota joo... =) Hmm. no voi olla. tai sit vitutuksissani kuvittelin koko palaneen käryn. hehe. pitää tarkastella tota jahka kämpille meen seur.kerran. nyt en viitsinyt ruveta sitä tonkimaan ku otti päästä =P
SiwamieS
23.01.2003 20:32:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blåh. Tilannetietoutta. Olin äsken kämpillä ja reset-nappulaa (automaattisulake vai? tms.) painettuani heräsi pönttö ainaki hetkeksi eloon ollakseen standbylla ihan normaali, mutta kun standbyn nappasi pois kuului *UU* ja naks - poikki virrat. Että semmosta? Huoltoon tuon vien mutta mikähän vittu sitä vaivaa..?
Dumb
23.01.2003 20:37:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän sitä stand by -nappulaa tarvitse pois kytkeä kun powerin laittaa päälle...?
 
Tompsi
23.01.2003 20:43:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän sitä stand by -nappulaa tarvitse pois kytkeä kun powerin laittaa päälle...?
 
Saako sitä edes kytkeä pois päältä? Jospa tuo on juuri aiheuttanut hallaa sille vahvistimelle?
 
kivi
23.01.2003 20:45:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vie äkkiä huoltoon, ennen kuin menee kallis päätemuuntaja.
 
Veikkaukseni on, että putken piikit on lyöneet valokaaren, joka on hajottanut putken kannan, siis sen mihin putki laitetaan. Omista on käynyt noin parillekin vahvistimelle, eikä välttämättä oo kallis korjattava - mutta ilman ammattilaisen asiaan puuttumista ei toimi. Pääteputkien vaihto lienee myös edessä.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
SiwamieS
23.01.2003 20:46:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän sitä stand by -nappulaa tarvitse pois kytkeä kun powerin laittaa päälle...?
 
Ööh nyt en oikein ymmärtänyt... Ei niin mutta eihän sieltä mitään kuullu jos se on siinä "putkien lämmitystilassa"...? Via mitä häh... minen nyt oikein kässää. Oon ehkä hiukkasen tyhmä =)
SiwamieS
23.01.2003 20:48:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vie äkkiä huoltoon, ennen kuin menee kallis päätemuuntaja.
 
Veikkaukseni on, että putken piikit on lyöneet valokaaren, joka on hajottanut putken kannan, siis sen mihin putki laitetaan. Omista on käynyt noin parillekin vahvistimelle, eikä välttämättä oo kallis korjattava - mutta ilman ammattilaisen asiaan puuttumista ei toimi. Pääteputkien vaihto lienee myös edessä.

 
Joojoo, huoltoon se on menossa. En minä sille uskalla mitään tehdä. Perhana. vai on vaihto edessä? Ja eikä oo kovin kauaa kun just ostin uudet... Hmph. No joo, katsellaan mitä huoltosetä sanoo.
kivi
23.01.2003 21:02:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Ja eikä oo kovin kauaa kun just ostin uudet... Hmph.

 
Pidä kuitti tallessa. Itselläkin tuli vaihdettua vialliset Sovtekit yhteen peliin - 10 keikkaa meni mutinoitta, yhdennellätoista iski kirkas valo tornista. Jos olis kuitti, vois kauppias lähettää tehtaalle ja saada uudet vaihdossa...
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Imper
23.01.2003 22:29:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli Jubilee combossa vähän sama juttu vuosi sitten. Tai no aluksi vahvistin alkoi 50w:lla (high-output) "rätisemään", joka varsinkin puhtaalla soundilla kuulosti kauheelta, mutta loppui kun vaihtoi 25w:lle (low-output). Sitten meni jonkin aikaa niin rätinä alkoi low-outputillakin ja hetken päästä kävi juuri noin että vahvistin pätkäisi virrat.
No ajattelin kanssa että sulakkeet vaan poksahti, ja automaattisulakkeen resetointi auttoikin (hetkeksi) asiaa, ja pystyi taas vähän aikaa soitteleen kunnes taas pätkäs virrat. No en tiedä, mutta arvasin vian olevan pääputkissa ja vaihdoin ne hetimiten, ja vika korjaantui täydellisesti ja rätinät loppui.
Nyt on vahvistin hyvin pelittänyt vuoden verran.. Joten epäilen että pääputket siihen ainakin joutuu vaihtamaan. Entäpä, voiko samanlaisia oireita ilmetä jos etuasteputket ovat samassa jamassa?
 
Everyone is a per-son
phiit
24.01.2003 13:05:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saattaa olla myös että ohm säädin ollut väärässä asennossa..??
 
Jusstus
24.01.2003 13:11:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saattaa olla myös että ohm säädin ollut väärässä asennossa..??
 
Ohmeista puheen ollen. Pikakertaus siitä, mitä tapahtuu, jos esim. 8ohm-asennossa olevalla nupilla soitetaan 16ohm kaappia?
 
Saundi ei oo optimaalinen ja putket kuluu, koska vahvistinta joudutaan hönkäämään isommalla... Mutta onko itse nupille haitta tällaisesta menettelystä? Kärsiikö nuppi muuten kuin putkien osalta tästä? Ja mikä on putkien kulumisen suhde normaaliin vastukseen verrattuna?
 
"These go to eleven.."
Tiommi
24.01.2003 14:53:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä onko tästä puhuttu täällä paljon, mutta mistä tietää että on putkien vaihdon aika vahvistimeen?
 
"Se mikä laulaen tulee, se nuuskien menee!" Sam Yaffa
SiwamieS
24.01.2003 21:58:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aluksi vahvistin alkoi 50w:lla (high-output) "rätisemään", joka varsinkin puhtaalla soundilla kuulosti kauheelta, mutta loppui kun vaihtoi 25w:lle (low-output). Sitten meni jonkin aikaa niin rätinä alkoi low-outputillakin ja hetken päästä kävi juuri noin että vahvistin pätkäisi virrat.
 
Joops... Mutta kun se ei mulla niinku esittäny mitään merkkejä, ei rätinöitä, ihan kybällä rokkas ja sitten ihan yhtäkkiä vaan poks. Siis ei kesken soiton vaan kun pistin sen päälle reenien alussa... Hmm.
SiwamieS
25.01.2003 11:58:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joops. Nuppi on huollossa. Kattoopa koska saan takas. Jebajeba.
ReBeat
09.01.2010 15:36:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joko oot saanu?
 
SiwamieS
09.01.2010 15:38:19 (muokattu 09.01.2010 15:50:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Joko oot saanu?
 
No totta mooses. Hyvin toimii. 8)
 
E: Mitähän mä oon oikein röytänyt sen mursun kanssa tollon rapeet seitsemän vuotta takaperin. Ostin sen Kjukalta täydessä iskussa muistaakseni syksyllä 2002.. Miten mä oon muka voinut saada sen muutamassa kuukaudessa kokonaan pimeeks ja vieläpä niin että oon muka kerran ostanut siinä välissä jo uudet päättärit siihen..? Hoho. Oon ollu vissiin aika paska jätkä.
 
I wanna see movies of my dreams
Kivijalka
09.01.2010 15:45:39 (muokattu 09.01.2010 15:46:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ancient chinese thread.
 
Tompsi: Saako sitä edes kytkeä pois päältä? Jospa tuo on juuri aiheuttanut hallaa sille vahvistimelle?
 
Hyvä kirjoitus! Hieno ihminen! Mahtava avatar!
 
Myyn kaiken, myyn myös huomisen! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Hi-Power
09.01.2010 15:50:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SiwamieS: No totta mooses. Hyvin toimii. 8)
 
Vieläkö laitat että mikä siellä oli rikki????
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «