Aihe: Kuka soittaa blyyssiä tässä clipissä?
1
Jimi Henri
23.10.2004 19:35:29
Suomalainen. Kuka se nyt olikaan.. jelppiä?

http://www.hut.fi/~soinonen/mp6.mp3
Talk Less Play More
Jurza
23.10.2004 19:47:40

Siikasen Ollihan se tossa lurittelee, jollen väärin muista.
"Gary Moore should take his guitar and go home" - John Lee Hooker
Simplex
24.10.2004 08:07:22

Olli se on aivan varmasti. Tää on jotain niitä vanhoja Custom-Shopin soundinäytteitä.
I might as well go back over yonder...
Jimi Henri
24.10.2004 13:24:21
Kiitoksia vastauksesta! näin vähän itsekkin ajattelin. Missäkähän kokoonpanoissa Olli soittaa?
Talk Less Play More
Jurza
24.10.2004 17:26:19

Tollanen linkki löyty googlettamalla http://www.cinemasf.net/view.shtml?kst/o_0002
Pitäisi käydä ehdottomasti kattomassa Ollin soittoa, vaikuttaa todella osaavalta kaverilta.
"Gary Moore should take his guitar and go home" - John Lee Hooker
Imper
24.10.2004 22:34:00

Joo, Siikanenhan tossa soittaa. Itse pastesin tuon linkin tänne joskus liittyen threadiin "Jazzahtavaa bluesia" tms. mutta en kyllä vieläkään osaa soittaa noita "jazz-juoksutuksia" mitä tossa on!:) Opettakaa!
Everyone is a per-son
Jimi Henri
25.10.2004 01:22:06 (muokattu 25.10.2004 01:23:28)
Itse sain lainaan loistavan blues/fuusiojazzkitaristin videon: Robben Ford - Beyond Blues. Se yhdessä kitaramaikan vaihdon kanssa avasi silmät. I-IV-V kiertoon voi soittaa melkein mitä tahansa. Videossa kerrotaan duuri- ja molliblues asteikoiden sekottamisesta, sointujen mukaan asteikkojen vaihtamisesta, kokosävel-asteikko, mixolyydinen, hiukan melodisen mollin moodeista, pidätykset, "ulos-soittaminen" ym. loistava video, jossa riittää purtavaa pitkäksi aikaa. Todella hyvä osio on myös missä robben komppaa tavan blues-kiertoa erikoisemmilla käännöksillä ja soinnuilla. Ehdottomasti plokkaamisen arvoista matskua.
Talk Less Play More
Imper
25.10.2004 02:56:13

Itse sain lainaan loistavan blues/fuusiojazzkitaristin videon: Robben Ford - Beyond Blues. Se yhdessä kitaramaikan vaihdon kanssa avasi silmät. I-IV-V kiertoon voi soittaa melkein mitä tahansa. Videossa kerrotaan duuri- ja molliblues asteikoiden sekottamisesta, sointujen mukaan asteikkojen vaihtamisesta, kokosävel-asteikko, mixolyydinen, hiukan melodisen mollin moodeista, pidätykset, "ulos-soittaminen" ym. loistava video, jossa riittää purtavaa pitkäksi aikaa. Todella hyvä osio on myös missä robben komppaa tavan blues-kiertoa erikoisemmilla käännöksillä ja soinnuilla. Ehdottomasti plokkaamisen arvoista matskua.

Mistäs sait tuon videon? Olisin itsekin todella kiinostunut tuosta.
Everyone is a per-son
Kossu
25.10.2004 14:04:42
Hyvä tyyli - käyn itse enemmän rytinä bändien keikoilla ,joten nämä tämän typpiset sällit jäävät vähän oudouksi vaikka bluesista ja jatsista pidänkin. Täytyy tsekata äijä,
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
konnamatti
25.10.2004 14:08:42
http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-173326.html?iwid=3

Vähän turhan tyyris tuo DVD thomannissa..
"Floor it. That's technical talk."
Jimi Henri
25.10.2004 14:44:07

Kitaramaikka lainasi tuon, mutta saa sen kirjastostakin ainakin PK-seudulla jopa DVDeenä.
Talk Less Play More
Kimmo72
26.10.2004 23:23:40

Mä hain netistä.. DC++
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
Sammo
27.10.2004 13:42:24
Siikasen Ollihan se tossa lurittelee, jollen väärin muista.

Jäi vaivamaan tuo niin paljon että piti ottaa oikein selvää ... tuo klippi oli tosiaankin Custom-Soundsin Mad Professor-sivulla kreditoitu Ollin soittamaksi mutta oikeasti se on Risto Toppolan soittama ja nyt myös hänelle kreditoitu. Hienosti vetää molemmat (mun suosikki niistä on se Lukather-imitaatio!!)
Jere_H
30.10.2004 15:14:48

Heh, Toppola on mun maikka. Paha jätkä ja masentavan hyvä kaikessa vaikka jazzjamppana itteään lähinnä pitääkin.. "EIKÖ LÄHE!??!"
Myydään 7-kielinen Ibanez Prestige -keppi, pistäös pikaviestiä jos kiinnostaa..
Jimi Henri
30.10.2004 17:10:30
no, kumpi siinä nyt soittaa? prkl, tää on niin M.nettiä. :)
Talk Less Play More
dfloreno
01.11.2004 22:15:49

no, kumpi siinä nyt soittaa? prkl, tää on niin M.nettiä. :)

IMO Toppola, Ollilla erilainen tyyli. Tossa oli tota Sterniä, Olli on enemmän noita Scott Henderson/SRV miehiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)