Aihe: Kuka soittaa blyyssiä tässä clipissä?
1
Jimi Henri
23.10.2004 19:35:29
Suomalainen. Kuka se nyt olikaan.. jelppiä?

http://www.hut.fi/~soinonen/mp6.mp3
Talk Less Play More
Jurza
23.10.2004 19:47:40

Siikasen Ollihan se tossa lurittelee, jollen väärin muista.
"Gary Moore should take his guitar and go home" - John Lee Hooker
Simplex
24.10.2004 08:07:22

Olli se on aivan varmasti. Tää on jotain niitä vanhoja Custom-Shopin soundinäytteitä.
I might as well go back over yonder...
Jurza
24.10.2004 17:26:19

Tollanen linkki löyty googlettamalla http://www.cinemasf.net/view.shtml?kst/o_0002
Pitäisi käydä ehdottomasti kattomassa Ollin soittoa, vaikuttaa todella osaavalta kaverilta.
"Gary Moore should take his guitar and go home" - John Lee Hooker
Imper
24.10.2004 22:34:00

Joo, Siikanenhan tossa soittaa. Itse pastesin tuon linkin tänne joskus liittyen threadiin "Jazzahtavaa bluesia" tms. mutta en kyllä vieläkään osaa soittaa noita "jazz-juoksutuksia" mitä tossa on!:) Opettakaa!
Everyone is a per-son
Jimi Henri
25.10.2004 01:22:06 (muokattu 25.10.2004 01:23:28)
Itse sain lainaan loistavan blues/fuusiojazzkitaristin videon: Robben Ford - Beyond Blues. Se yhdessä kitaramaikan vaihdon kanssa avasi silmät. I-IV-V kiertoon voi soittaa melkein mitä tahansa. Videossa kerrotaan duuri- ja molliblues asteikoiden sekottamisesta, sointujen mukaan asteikkojen vaihtamisesta, kokosävel-asteikko, mixolyydinen, hiukan melodisen mollin moodeista, pidätykset, "ulos-soittaminen" ym. loistava video, jossa riittää purtavaa pitkäksi aikaa. Todella hyvä osio on myös missä robben komppaa tavan blues-kiertoa erikoisemmilla käännöksillä ja soinnuilla. Ehdottomasti plokkaamisen arvoista matskua.
Talk Less Play More
Imper
25.10.2004 02:56:13

Itse sain lainaan loistavan blues/fuusiojazzkitaristin videon: Robben Ford - Beyond Blues. Se yhdessä kitaramaikan vaihdon kanssa avasi silmät. I-IV-V kiertoon voi soittaa melkein mitä tahansa. Videossa kerrotaan duuri- ja molliblues asteikoiden sekottamisesta, sointujen mukaan asteikkojen vaihtamisesta, kokosävel-asteikko, mixolyydinen, hiukan melodisen mollin moodeista, pidätykset, "ulos-soittaminen" ym. loistava video, jossa riittää purtavaa pitkäksi aikaa. Todella hyvä osio on myös missä robben komppaa tavan blues-kiertoa erikoisemmilla käännöksillä ja soinnuilla. Ehdottomasti plokkaamisen arvoista matskua.

Mistäs sait tuon videon? Olisin itsekin todella kiinostunut tuosta.
Everyone is a per-son
Kossu
25.10.2004 14:04:42
Hyvä tyyli - käyn itse enemmän rytinä bändien keikoilla ,joten nämä tämän typpiset sällit jäävät vähän oudouksi vaikka bluesista ja jatsista pidänkin. Täytyy tsekata äijä,
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
konnamatti
25.10.2004 14:08:42
http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-173326.html?iwid=3

Vähän turhan tyyris tuo DVD thomannissa..
"Floor it. That's technical talk."
Jimi Henri
25.10.2004 14:44:07

Kitaramaikka lainasi tuon, mutta saa sen kirjastostakin ainakin PK-seudulla jopa DVDeenä.
Talk Less Play More
Kimmo72
26.10.2004 23:23:40

Mä hain netistä.. DC++
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
Sammo
27.10.2004 13:42:24
Siikasen Ollihan se tossa lurittelee, jollen väärin muista.

Jäi vaivamaan tuo niin paljon että piti ottaa oikein selvää ... tuo klippi oli tosiaankin Custom-Soundsin Mad Professor-sivulla kreditoitu Ollin soittamaksi mutta oikeasti se on Risto Toppolan soittama ja nyt myös hänelle kreditoitu. Hienosti vetää molemmat (mun suosikki niistä on se Lukather-imitaatio!!)
kärsä
27.10.2004 21:41:24 (muokattu 27.10.2004 21:42:22)

Kiitoksia vastauksesta! näin vähän itsekkin ajattelin. Missäkähän kokoonpanoissa Olli soittaa?

Olli Siikanen Experience projektissa ainakin, kävin pari viikkoa sitten keikalla ja aivan loistava oli.

edit. joo, tää olikin jo tuossa linkissä.
Life is a bummer baby.
Jere_H
30.10.2004 15:14:48

Heh, Toppola on mun maikka. Paha jätkä ja masentavan hyvä kaikessa vaikka jazzjamppana itteään lähinnä pitääkin.. "EIKÖ LÄHE!??!"
Myydään 7-kielinen Ibanez Prestige -keppi, pistäös pikaviestiä jos kiinnostaa..
Jimi Henri
30.10.2004 17:10:30
no, kumpi siinä nyt soittaa? prkl, tää on niin M.nettiä. :)
Talk Less Play More
dfloreno
01.11.2004 22:15:49

no, kumpi siinä nyt soittaa? prkl, tää on niin M.nettiä. :)

IMO Toppola, Ollilla erilainen tyyli. Tossa oli tota Sterniä, Olli on enemmän noita Scott Henderson/SRV miehiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)