Aihe: Kuinka moni on tehnyt ilmoituksen piraateista?
1 2 3 4 5
zepeteus
23.10.2004 02:00:34
No joo. Otin selvää: jos ilmiantaa jonkun myyjän niin palkkioks ne lähettää levyjä ja elokuvia. Että kaikki vaan joukolla ilmiantamaan niitä rosmoja!

Siis Antipiracy.fi:lle? Ei taida pitää paikkaansa, ainakaan aina. Ostin taannoin cd:n huuto.netistä. Sattui tulemaan piraatti ja minä en taatusti piraatteja osta, etenkään käytettynä cd:nä myytävää. Törkeää toimintaa.

Ilmoitin kaverille kolmeen eri otteeseen, että kauppa puretaan ja saa piraattikopsunsa takaisin. Ei mitään vastausta, vaikka tein selväksi että homma menee muuten viranomaisille.

Ilmoitin Antipiracy.fi:lle ja he kertoivat, että minun täytyy kiikuttaa levy paikalliselle poliisille ja tehdä rikosilmoitus, vasta sitten heillä (Antipiracyllä) on virallinen toimivalta asian suhteen. Veinkin cd:n poliisilaitokselle, kaiken asiaan liittyvän materiaalin kanssa (myyjän nimi/osoite/puh.numero/sähköpostiosoitteet/myynti-ilmoitus/meilit). Virallista rikosilmoitusta en kuitenkaan tehnyt. Poliisisetien ei tarvinnut selittää, kuinka työllistettyjä he ovat jo "oikeiden" rikosten kanssa, pelkkä viittaus siihen suuntaan riitti.

Joka tapauksessa tieto oli nyt viranomaisilla, minä en vain tulisi koskaan saamaan mitään korvausta tuosta todisteeksi jäävästä cd:stä. Eipä haitannut, olisin joutunut odottamaan ainakin puolesta vuodesta vuoteen, ennen kuin tapaus olisi käsitelty käräjille asti. Turha tehdä kärpäsestä härkänen.

Mitä Antipiracy sitten teki? Muuta en tiedä, mutta ko. kaupustelija hävisi huuto.netistä (jossa kauppasi muuten mm. kymmenittäin cd:itä), ei jäänyt edes historiikkia vanhoista kaupoista. Minä taas menin kauppaan ja ostin saman cd:n uutena täyteen hintaan. Tuli hintava siitä levystä kaikkinensa.

Jos vastaavaa vielä sattuu, ilmoitan viranomaisille JA suoritan kotikäynnin. Jos vaikka tarjottais kahveet ainakin korvaukseksi..hohoho.
Leikari
25.10.2004 10:51:01
Jos vastaavaa vielä sattuu, ilmoitan viranomaisille JA suoritan kotikäynnin. Jos vaikka tarjottais kahveet ainakin korvaukseksi..hohoho.

jospa se myyjä onkin kaksimeterinen sänkitukkainen bodattu nahkatakkinen venäläinen - silloin taitaa tarjota ennemminkin tsajua tai luuvitosesta keitettyä soppaa ;-)
zepeteus
26.10.2004 04:27:19
jospa se myyjä onkin kaksimeterinen sänkitukkainen bodattu nahkatakkinen venäläinen - silloin taitaa tarjota ennemminkin tsajua tai luuvitosesta keitettyä soppaa ;-)

Haha, vaihtelua elämään, tee kävisi kyllä ihan yhtä hyvin.

No juu, oli juuri tuohon mainitsemaani tapaukseen liittyen jo liikaa kriittisiä rasitteita kertyneenä. Nyt on sitten vielä enemmän "pohjalastia", joten seuraavalla kerralla huumorintajuni saattaa loppua jopa hätäisemmin. Siitäkin johtuen...tai huolimatta, olin täysin tosissani ja kirjaimellinen tuon kahvijutun kanssa. ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)