Aihe: ei toimi enää jalat tupliksen kanssa!
1
dark funeral666
22.10.2004 17:59:41
mikä siinä on kun tos pari viikkoo sitten meni tosi hyvin tuplaspedulla soitto mut nyt se alko tökkii yks kaks ku pidin viikon tauon ja menin soittamaan niin jos vaik hitaasti pitää alkaa polkee tukutukua niin jalat yrittää väkisin lähtee nopeesti ja jos nopeeta pitää alkaa polkee niin ei tuu mitään vaan pitää hiki otassa väkisin saada rytmi takas. mikä neuvoksi? kovaa jatkuvaa treenaamista vai pitäskö ottaa lomaa soittamisesta vähän? tai sitten olen ihan väärällä tekniikalla soiton alottanut tuplapedaalilla..
jormis
22.10.2004 18:51:12
ei oo paljoo vaihtoehtoja > lisää treeniä
TheImp
22.10.2004 20:26:38
Jatka vaan harjotusta. Tollasta joskus käy. Joskus ei kule ja seuraavissa treeneissä saattaa kulkee taas helvetin hyvin. eli lisää treeniä vaan... Kyllä se mieluinen tekniikka siitä löytyy.
tthei
22.10.2004 21:00:05

Mullakin on välillä ihan helvetin huonoja päiviä kun ei soitto suju yhtään, mut jonain toisena päivänä sit sitäkin paremmin.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
ddrum54
22.10.2004 23:34:53 (muokattu 22.10.2004 23:36:39)
vai pitäskö ottaa lomaa soittamisesta vähän?

Toi on ihan toimiva ajatus. Varsinkin jos on useampana päivänä putkeen vetänyt kovat treenit. Eihän tää rummunsoitto mitään urheilua ole, mutta tässä on joskus ihan hyvä pitää päivän - kahden taukoja. Poistuu se työn maku ja kehittyy uusi nälkä. Lihaksetkin tykkää.

Väkisin tekemällä ei oikein mikään homma onnistu.
2 n`4
kampela
23.10.2004 10:14:02

Itellä joskus vähän saman laista, yritän soittaa lähes joka päivä ja joskus tulee takapakkia. Sitte kun vaan jaksaa tahkoo sen läpi ni johan taas jotakin tapahtuu.. Kai se vissiin kaikessa luovassa hommassa vähän näin menee..
Awesome lefthand break.
hgr
23.10.2004 11:17:16
Kai se vissiin kaikessa luovassa hommassa vähän näin menee..

No en tuosta tiedä mutta rumpujen soitto on aika fyysistä hommaa ja joskus ei vaan lihakset toimi.
Viceroy
23.10.2004 11:39:58

Toi on ihan toimiva ajatus. Varsinkin jos on useampana päivänä putkeen vetänyt kovat treenit. Eihän tää rummunsoitto mitään urheilua ole, mutta tässä on joskus ihan hyvä pitää päivän - kahden taukoja. Poistuu se työn maku ja kehittyy uusi nälkä. Lihaksetkin tykkää.

Väkisin tekemällä ei oikein mikään homma onnistu.

Asiaa puhut. Varsinkin metallipuolella pätee!
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
moderndrummer88
23.10.2004 13:15:00 (muokattu 23.10.2004 13:15:49)
itekkin jouduin hieman samanlaisen tilanteen eteen kun myin vanhat rumpuni kesällä pois ja seuraavan kerran pääsin tuplilla treenaamaan vasta muutama viikko sitten.. oli päässy joitan juttuja kyllä kokonaan unehtumaan, toinen mikä tuotti aluksi hankaluutta uusien tuplien kanssa oli se että viime tuplat olivat dw:n 4002:set ja nyt hommasin jammun suoravedot niin voi sanoa että on HIMPUN verran jäykemmät nuo dw:t, aikaa meni että totuin noihin suoravetoihin
että tämmöstä tällä kertaa...
kattila
23.10.2004 13:36:04

Mulla kävi tossa viime keväällä niin, että soitin pari viikkoa koulussa Taman perus tuplilla eli näillä http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_tama_hp200tw_prodinfo.html ja sitten, kun taas pääsin treenaamaan treenikselle omilla Iron Cobrilla niin ei soitto kulkenut yhtään mihinkään. Ei hitaimmatkaan basarit tuntuneet menevät mitenkään. Tiedä sitten mistä johtuu.
Dust to dust
hgr
23.10.2004 13:50:32
Väitän kyllä että kunnon tekniikalla soittaa vaikka kuin monet reenit väsymättä, tylsistyminen on se mikä mulle tulee eka mieleen.

Mulla ainakaan ei soitto kulje, ts. raajat ei tottele jos on nukkunut vähän huonosti tai on muuten uupunut. Ja joskus on muutenkin jotenkin huonoja päiviä ettei vaan soitto luonnistu.
kampela
23.10.2004 14:18:54

Mulla ainakaan ei soitto kulje, ts. raajat ei tottele jos on nukkunut vähän huonosti tai on muuten uupunut. Ja joskus on muutenkin jotenkin huonoja päiviä ettei vaan soitto luonnistu.

Joo, ihan totta puhut, en tarkottanu ihan niin kirjaimellisesti. Yleensä kun vaan reenaan niin ennemmin tulee vastaan semmonen huh-huh aivot kiittää kun kädet väsyisivät.
Ehkä pitäs harjotella monipuolisemmin et aivot pysyis virkeenä?
Awesome lefthand break.
ddrum54
24.10.2004 13:25:15
Joo, ihan totta puhut, en tarkottanu ihan niin kirjaimellisesti. Yleensä kun vaan reenaan niin ennemmin tulee vastaan semmonen huh-huh aivot kiittää kun kädet väsyisivät.
Ehkä pitäs harjotella monipuolisemmin et aivot pysyis virkeenä?

Mulla on käynyt silleenkin, että joku juttu ei mene millään treeneissä läpi. Sitten kun pitää pienen tauon niin meneekin sujuvasti. Taitaa pää levon aikana muokata sitä juttua täysin tiedostamatta?
2 n`4
wavelength
24.10.2004 14:19:29

Mulla on käynyt silleenkin, että joku juttu ei mene millään treeneissä läpi. Sitten kun pitää pienen tauon niin meneekin sujuvasti. Taitaa pää levon aikana muokata sitä juttua täysin tiedostamatta?

Totta. Kun ekan kerran rupesin harjoittelemaan Syncopationin swing-metodeja, olin ihan äimänä: raajat eivät sitten millään suostuneet toimimaan yhdessä. Väänsin kuitenkin hiki hatussa kuutisen tuntia swing-komppia soittaen melodioita virveliin, ja päivän lopussa homma alkoi
jotenkuten sujua. Seuraavana päivänä rupesin soittamaan samaa hommaa, ja piruvie -- se olikin helppoa kuin mikä. Yleensä uusi asia on lepäämisen jälkeen paljon helpompaa, jos sitä vain viitsii aluksi veivata tarpeeksi.
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we." - President George W. Bush.
Bobana
25.10.2004 08:17:57
Olen myös miettinyt itse samaa kuin aiheen aloittaja että mitä vitt... välillä kulkee ja välillä taas TODELLAKAAN ei.

Tuntuu niinkuin olisi rajallinen määrä iskuja käytettäväksi per treenit. N. puol tuntia menee aika mukavasti suht nopeella temmolla mutta sitten yks kaks kuuluu vaan pläts ja plöts ja tutukuku tukkukuuta ja äskeinen niin tasainen lätkytys on ollutta ja mennyttä...
Jos olis ollu reeneissä mukana kirves tai tulitikkuja, ei mulla niitä kannuja enää olis!

Ja kaikista vaikeinta on cover biiseihin "ratsaille" pääsy... Tuntuu aina siltä kun yrittäis hypätä liikkuvaan junaan perkele ja aina putoo kyydistä saaden jumalattomia henkisiä haavoja itteensä.

Kyllä se vaan on silleen että reeniä reeniä reeniä reeniä, ei tästä muuten tule mitään. Olen soitellu lukemattomia vuosia rumpuja mutta vasta nyt varttuneemmalla iällä on iskeny kasarihevihinku ja vasta opettelen tuplilla soittoa oikeen tosissaan.

On se luojan kiitos että on kohtalotovereita kun jo meinasin heivata koko homman lepikkoon...

Ainoana vinkkinä voin antaa muille on se että rentous ennen kaikkea! Olen reenannut vuorotellen jalkoja eli:
OOOO OOOO OOOO OOOO VVVV VVVV VVVV VVVV ihan silleen 1/4 peruskompilla ja tällä konstilla oon saanu sitä rentoutta jaloille. Ja nimenomaan keskittyen vasempaan jalkaan.

Nii ja muistakaa nyt se että toi vasen jalka soittaa omalla paikallaan eli isku tulee aina haitsun lyönnin väliin.
kampela
25.10.2004 10:31:54 (muokattu 25.10.2004 10:32:14)

(Tuntuu niinkuin olisi rajallinen määrä iskuja käytettäväksi per treenit.)

Toi oli kyllä aika hyvä!!
Awesome lefthand break.
gnaa
27.10.2004 09:19:41
minulla kävi samalla tavalla aikaisemmin ja sitten huomasin että tukutukua pystyy vetämään sen jälkeen yhdelläkin jalalla. Jalat nopeutuu ja sen myötä sinkkua pystyy vetämään myös nopeammin.
Muovinen
27.10.2004 19:26:15

Yks vinkki: Venyttely! Toimii aina.
Bobana
28.10.2004 08:21:11
Yks vinkki: Venyttely! Toimii aina.

TÄRKEE POINTTI!!!!!!!!

plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop plop!!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)