jussiohman 19.10.2004 23:52:05 | |
---|
Kannattaako uusia/parempia haikkaspeduja hankkia? Mitä eroja niissä on, ja onko kalliimmissa jotain hienoja ominaisuuksia mitä halvemmista puuttuu? Mun halvassa Taman ständissä on se ongelma, että peltien ollessa kiinni kireänä, haikan polkemisesta ei lähde ääntä ilman pakkauduttua tukahduttavasti peltien väliin. Ja jos laitan yläpellin ihan löysälle, on soittaminen parempaa kun alkaa suhisemaan mukavasti jo ihan pienellä avaamisella, mutta sitten taas polkeminen on huonoa, koska löysä yläpelti tulee todella laiskasti alas. Ikäänkuin laahaten menee polkeminen löysällä haikalla(jota itse suosin soitossa). Onko tällaisiin ongelmiin ratkaisua kalliimmissa haikkapedaaleissa? Mitä pedaaleita itse käytätte? Onko kokemuksia eri hintaluokan ja merkkien pedaaleista? Onko suuria eroja? Kiitos. Lihava sinkku hakee kontaktia |
Mikko A 20.10.2004 00:32:49 (muokattu 20.10.2004 00:32:58) | |
---|
Hyvät (=kalliit) on timmimpiä. Eli tottelee ku käskee... Piste. Ja onhan ne tukevampia ja hienompia, jotku kaksjalkasia, niin että saa tupliksen helposti aseteltua jne. The space is filled with orbiting children. |
kampela 20.10.2004 11:46:32 | |
---|
Kannattaako uusia/parempia haikkaspeduja hankkia? Mitä eroja niissä on, ja onko kalliimmissa jotain hienoja ominaisuuksia mitä halvemmista puuttuu? Mun halvassa Taman ständissä on se ongelma, että peltien ollessa kiinni kireänä, haikan polkemisesta ei lähde ääntä ilman pakkauduttua tukahduttavasti peltien väliin. Ja jos laitan yläpellin ihan löysälle, on soittaminen parempaa kun alkaa suhisemaan mukavasti jo ihan pienellä avaamisella, mutta sitten taas polkeminen on huonoa, koska löysä yläpelti tulee todella laiskasti alas. Ikäänkuin laahaten menee polkeminen löysällä haikalla(jota itse suosin soitossa). Onko tällaisiin ongelmiin ratkaisua kalliimmissa haikkapedaaleissa? Mitä pedaaleita itse käytätte? Onko kokemuksia eri hintaluokan ja merkkien pedaaleista? Onko suuria eroja? Kiitos. Jos haluut semmosen nopean atakin haitsuus, mielestäni sulla pitäisi olla semmonen bottomi missä on reiät pohjassa. Ite oon sitä mieltä noista haikkatelineistä ettei semmosilla kevyillä kakoilla tee yhtään mitään vaan tukeva standi tekee musta jopa siitä saundista paremman.. Awesome lefthand break. |
miän vain 20.10.2004 13:57:01 | |
---|
Jousen jäykkyyden säätö löytyy paremmista malleista. Ja hyvät piikit. Pyörivät jalat on yllättävän useassa mallissa, jos vain osaa katsoa mitä ruuvia löysätä. Saattaa olla hyvinkin pieni ja piilossa. Ilma ei jää peltien väliin, kun alapeltiä kallistaa. Kallistusruuvi on jopa halvimmissa New Soundeissa. Kalliimmissa malleissa on sitten lukittava versio. Vielä kun käännät ständin niin, että ruuvi on itsesi puolella, alapellin 'huuli' ei jää vaurioille alttiiksi. |
Jomsa 20.10.2004 15:16:51 (muokattu 20.10.2004 15:17:44) | |
---|
Ilma ei jää peltien väliin, kun alapeltiä kallistaa. Siis... Mitä tuolla tarkoitetaan niinku tarkalleen ottaen? Dier uber drum machine... (Yeah right) |
Alpha 20.10.2004 15:40:37 | |
---|
Siis... Mitä tuolla tarkoitetaan niinku tarkalleen ottaen? Väännät sitä alapellin alla olevaa ruuvia kiinni... |
jussiohman 20.10.2004 16:10:54 | |
---|
Väännät sitä alapellin alla olevaa ruuvia kiinni... Noku mä olin ihan kahtovinaan, ettei siinä edse olisi mokomaa. Lihava sinkku hakee kontaktia |
Jaakko Hyvärinen 20.10.2004 22:22:29 (muokattu 20.10.2004 22:23:07) | |
---|
jos sulla on paksu bottomi, niin ihan pieni reikä siellä ei kai haittais mitään. siis poraa itse, mutta älä reunaan. Ihmiset muuttuu, niin minäkin. |
tthei 20.10.2004 22:39:57 | |
---|
jos sulla on paksu bottomi, niin ihan pieni reikä siellä ei kai haittais mitään. siis poraa itse, mutta älä reunaan. No mä en kyllä suosittelis mitään laatupeltejä ainakaan lähteä ite porailemaan, vaikka kuinka paksu olis. Pilaa helposti vaan hyvän pellin. Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist |
Noku mä olin ihan kahtovinaan, ettei siinä edse olisi mokomaa. Se on aika tärkeä käikäle. Kannattaisi ehkä ostaa uusi haikka. 2 n`4 |
Tangled** 21.10.2004 10:17:42 | |
---|
Mä oon kanssa huomannut, että haikan pedaali on aika suoraan perseestä... Halppissetin mukana tullut ständi, että ei varmaan edes mikään ihme. Kiva, kun soitonopella on törkeen hyvät pedaalit, niin sit kun menee takas kotiin niin putoo ikävästi karuun maailmaan... Olis semmonen setti kiva kun soitonopella (: Huominen on eilinen jo ylihuomenna. |
ddrum54 21.10.2004 13:13:28 | |
---|
No mä en kyllä suosittelis mitään laatupeltejä ainakaan lähteä ite porailemaan, vaikka kuinka paksu olis. Pilaa helposti vaan hyvän pellin. Kyllä se onnistuu helposti. Matalilla kierroksilla, ettei pelti kuumene. Parempi vaihtoehto on se säätöruuvi. 2 n`4 |
wavelength 21.10.2004 13:21:19 | |
---|
Minä ratkaisin oman mopopedaalini kallistusongelman sijoittamalla pienen prikan alapellin huopalätyn alla olevien metalli- ja muovipalojen väliin. Toimii kiitettävästi, operaatio ei ollut kovinkaan hintava, eikä pelteihin tarvinnut tehdä ylimääräisiä reikiä. "Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we." - President George W. Bush. |
ddrum54 22.10.2004 15:43:47 | |
---|
Minä ratkaisin oman mopopedaalini kallistusongelman sijoittamalla pienen prikan alapellin huopalätyn alla olevien metalli- ja muovipalojen väliin. Toimii kiitettävästi, operaatio ei ollut kovinkaan hintava, eikä pelteihin tarvinnut tehdä ylimääräisiä reikiä. Näinhän se asia on. Helposti ja halvalla, toimiva ratkaisu. PLOP. ( Nyt on muuten tosi fiksu olo. Meikäläinen vaan neuvoo, että osta uusi haitsu. Ei oo kallis, jotain vaan 200 egee. Suhteutettuna tuon prikan hintaan... huoh. Mistähän sais järkee ja mitähän se maksais kartonki?) 2 n`4 |
miän vain 22.10.2004 15:55:10 | |
---|
Keksijä iskee jälleen: Jos ei ole ruuvia, laita sellainen. Helppo homma, tarvitaan vain pieni mutteri, pultti, liimaa ja pora. -vakoile netistä tai kaupasta miten kallistin on tehty -muoviseen pellinpitimeen reikä, reunaan -mutteri reiän sisäpuolelle liimalla -pultti kierretään alapuolelta, pelti kallistuu -jos huovan alla ei jo ole muovista prikkaa, leikkaa sellainen vaikka mehukattipurkista. Muuten pultti syö äkkiä huovan läpi ja naarmuttaa peltiä. |
Alpha 22.10.2004 16:39:21 (muokattu 22.10.2004 16:39:35) | |
---|
Keksijä iskee jälleen... Nerokasta. Kyllä näillä sun ohjeilla pääsis melko pitkälle, ku vaan jaksais ruveta värkkäämään... |
jussiohman 22.10.2004 17:36:17 | |
---|
Keksijä iskee jälleen.. Täysin turhaa tohinaa; Taittelin paperista huovan alle korokkeen. Nytoon haikka kunnossa. Lihava sinkku hakee kontaktia |
Groovi 23.10.2004 01:40:00 | |
---|
osta Paisteen 2002 sound-edge haitsut. toimii missä ständissä vaan. =) ei tuu ilmalukkoa. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
bluesman86 23.10.2004 10:48:23 | |
---|
osta Paisteen 2002 sound-edge haitsut. toimii missä ständissä vaan. =) ei tuu ilmalukkoa. ehkä jopa paras haikka jolla oon ikään soittanu. Ihmiset (kaikki on kusipäitä
kunnes toisin todistetaan).
-Frank Zappa- |
kampela 23.10.2004 11:03:07 | |
---|
ehkä jopa paras haikka jolla oon ikään soittanu. Onko niissä semmonen aaltoileva ala-pelti? Awesome lefthand break. |