Aihe: Rumin sarjavalmisteinen basso..
1 2 3 4
rijopu
18.10.2004 18:53:20
No niin, oli pakko hieman näsäviisastella, mutta tuntui vaan hölmöltä kuulla, että "basso on ruma, kitara siisti", kun niitä malleja on tosiaan enemmän kuin yksi. ;)

Aina on hienoa, jos joku jaksaa näsäviisastella!
Etenkin makuasioista!!! Kiitoksia vain Rickenbacker-aiheisesta kuvakavalkaadista. Ja edelleen se kitaran muotoilu on hallitusti kasassa mutta basso haisee!

Lähinnä se basson lavan hillitön hyökyaalto pistää silmään.
No, se on semmoista suomalaista...
jPekka
18.10.2004 20:29:36

Lähinnä se basson lavan hillitön hyökyaalto pistää silmään.

Olen joidenkin soitinhistorioitsijoiden huomannut nimenomaan ylistävän sitä, kuinka lavan hyökyaalto toistaa niin tyylikkäästi basson lankun hyökyaalto-teemaa...

Itse en Backerin bassoja ole aikanaan kovin tyylikkäinä pitänyt, mutta sitten menin kietomaan vasemman käteni yhden sellaisen kaulan ympärille ja olin myyty. Tai, tarkemmin sanoen, se Pajan seinällä roikkunut punainen seiskanelonen oli myyty minulle... ja kun tuo on nyt ollut perheenjäsenenä jo yhdeksäntoista vuotta, niin siihen on tottunut.

Tuossa aamusella katselin The Beatles Anthology -deeveedeen viimeisiä jaksoja, joissa Maccalla on aika useassa vanhassa filmi- ja tv-pätkässä fireglo-värinen 4001. Sen lankkuun oli ensinnäkin tehty jonkinlainen "psykedeelinen" maalausteos punaisella ja hopeanvärisellä maalilla. Lisäksi jo tehtaalta tullessa oli oikeakätisen basson lapa vasenkätisessä bassossa. Vaikka siltä tunarimaalaukselta olisikin onnistunut sulkemaan silmänsä (ja sittemminhän Macca noudatti bändikaverinsa Lennonin esimerkkiä ja hioi soittimestaan maalit kokonaan pois), niin vääränkätinen lapa OLI ruma.
"Minne tahansa menetkin, siellähän olet."
2541
18.10.2004 21:21:22

Tuossa aamusella katselin The Beatles Anthology -deeveedeen viimeisiä jaksoja, joissa Maccalla on aika useassa vanhassa filmi- ja tv-pätkässä fireglo-värinen 4001. Sen lankkuun oli ensinnäkin tehty jonkinlainen "psykedeelinen" maalausteos punaisella ja hopeanvärisellä maalilla. Lisäksi jo tehtaalta tullessa oli oikeakätisen basson lapa vasenkätisessä bassossa. Vaikka siltä tunarimaalaukselta olisikin onnistunut sulkemaan silmänsä (ja sittemminhän Macca noudatti bändikaverinsa Lennonin esimerkkiä ja hioi soittimestaan maalit kokonaan pois), niin vääränkätinen lapa OLI ruma.

http://www.rickbeat.com/modelslibrary/4001C64S/4001c64s.htm

Tuossa Maccan specsien mukaan tehty basso, oikeakätinen, mutta nyt vasurin lavalla!:) Ja tuota saa myös ilman noita Maccan muutoksia, mutta niissäkin on kaikissa väärinpäin oleva lapa. Rickenbacker on aina ollut hieman omituinen yhtiö.
Teijo K.
19.10.2004 16:45:56

ööh... mikä idea tollasessa "zero fretissa" on?

Tarkoitus on minimoida avoimen kielen ja ns. painetun nuotin soundiero. Siis tolleen ja silleen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)