Aihe: Missä vanhat masterit DAT-nauhalle?
1
Timo JM
17.01.2003 19:23:55

Moi,

Minulla on tallella kahden omakustannesinglen masternauhat kahdeksankymmentä luvun lopulta. Nopeus 38cm/s. Onkohan kellään tiedossa kaveria/paikkaa, jossa saisin nuo kelat siirrettyä edullisesti (siis lähes ilmaiseksi) DAT-nauhalle? Isojen studioiden taksoihin minulla ei ole varaa.

Terveisin,
Timo
tjm_posti@hotmail.com
kivi
17.01.2003 19:45:14
Missä päin Suomea? Mikä tahansa studio pystyy tuohon, mutta kela-masterkoneet on nykyään aika pölyisiä ja kalibroimatta. Ja miksi DATille - parempi laatu voisi olla, jos ne tallentaisi korkealla resoluutiolla tiedostoiksi ja polttaisi vaikkapa CD:lle parempaa formaattia odottelemaan..?

Vai onko sulla itselläsi DAT, sitäkö varten? Masterointipajat ottavat kyllä 1/4" nauhaakin, ainakin paremmat - ja varmaan ottavat ainakin lähitulevaisuudessakin? Ja omasta DAT-nauhuristani mulle jää selvä tunne, että varmempiakin formaatteja tosiaan on.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Timo JM
17.01.2003 23:18:34

Asun Helsingissä.

Luulisin, että tuo DAT:ille heittäminen käy kaikkein nopeimmin. Eikö se ole edelleenkin studioiden master-standardi? Tärkeintä, että saisin homman hoidettua edullisesti. Eli missä ja mihin hintaan?

Timo
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)