Aihe: Monottaessa ääni hukkuu..
1
Timo JM
10.10.2004 15:14:33

Sulla on todennäköisesti vaihevirhe laulussa. Onko siinä kenties joku efekti tukevoittamassa esim. delay tai chorus tai jotain muuta kikkailua?
...siis mun mielestä.
askomiko
10.10.2004 19:10:35
Tai jos ei ole laulussa efektejä niin sitten on kajarit väärin kytkettynä. (Tosin aika vaikea olla huomaamatta.)
Pastilli? Osta hieno Customkitara?
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
SF3YLO
11.10.2004 16:57:35 (muokattu 11.10.2004 17:00:04)

Tai jos ei ole laulussa efektejä niin sitten on kajarit väärin kytkettynä. (Tosin aika vaikea olla huomaamatta.)
Mutta eikö tällöin kuuluisi kadota koko biisin!? Nyt katoaa pelkkä laulu, taustabiitti kuuluu samallalailla, mutta laulu hukkuu melkein kokonaan...

Sulla on todennäköisesti vaihevirhe laulussa. Onko siinä kenties joku efekti tukevoittamassa esim. delay tai chorus tai jotain muuta kikkailua?
Pelkkä kompura.... EDit: ..ja DeEsser
askomiko
11.10.2004 18:39:09 (muokattu 11.10.2004 18:39:38)
Niinnojoo, ajattelin vain että se on tehty normaalistereoksi, eli laulu on ihan keskellä ja muut ei. Eikun bugeja metsästämään, kerro mitä löydät. (Tai laita mulle wavina.)
Pastilli? Osta hieno Customkitara?
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
jPekka
12.10.2004 09:49:27

Mutta eikö tällöin kuuluisi kadota koko biisin!? Nyt katoaa pelkkä laulu, taustabiitti kuuluu samallalailla, mutta laulu hukkuu melkein kokonaan...

Onkos se lauluraita itsessään stereo? Mitä tapahtuu, jos sen soolottaa ja painaa sitten mono-nappia?
"Minne tahansa menetkin, siellähän olet."
SF3YLO
12.10.2004 11:48:49

Niinnojoo, ajattelin vain että se on tehty normaalistereoksi, eli laulu on ihan keskellä ja muut ei.

Perjaatteessa joo...
Biitti on jonkun muun tekemä (stereo siis), enkä pääse itse muokkaan sitä. (paha juttu sinänsä...)

Onkos se lauluraita itsessään stereo? Mitä tapahtuu, jos sen soolottaa ja painaa sitten mono-nappia?
Hukkuu taas. Lauluraita on stereo, mutta laulu tulee monona, tai siis.. :P
Timo JM
12.10.2004 16:59:49

Eli jos se on stereo ja soolona monottaessa katoaa niin silloinhan siinä on just se vaihevirhe.
...siis mun mielestä.
sami_sumea
12.10.2004 17:50:29

Perjaatteessa joo...
Biitti on jonkun muun tekemä (stereo siis), enkä pääse itse muokkaan sitä. (paha juttu sinänsä...)

Laitapa nyt vaikka mp3:sena raidat jonnekin, niin päästään tästä pähkäilystä :)

...
... Valtakunnanlaapotti on puhunut!
jPekka
12.10.2004 19:35:13

Luulisin, että tässä lauluraidassa on nyt se ongelma, että sen toinen kanava (vasen tai oikea) on nyt vaihevirheessä toisen kanssa.

Jos näin on, niin asia korjaantuu sillä, että menet editorin kanssa säätämään lauluraitaa ja käännät toisen - mutta vain toisen - kanavan vaiheen. Ja jos lauluraidassa ei ole mitään ehdottomasti stereoutta vaativaa, niin senhän voi samalla muuttaa kokonaan mono(tiedosto)ksi, niin ei mene levytilaa aivan turhanpäiten hukkaan.
"Minne tahansa menetkin, siellähän olet."
SF3YLO
12.10.2004 20:35:43

Luulisin, että tässä lauluraidassa on nyt se ongelma, että sen toinen kanava (vasen tai oikea) on nyt vaihevirheessä toisen kanssa.

Miksen tätä ole ite tajunnut??? Kiitoksia kovasti.

Tarvii viä käydä selvittään miksi näin on tapahtunut.
Kaverini siis nauhottaa kotona, ja minä miksaan hänen juttunsa.

Kun biisi on valmis ja kaveri on saanut sen mikseriin, niin kerron mistä löydätte sen ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)