Keny 10.10.2004 02:53:08 | |
---|
Eiku täähän on nasta juttu.........lisää löylyy pojat. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Säm jotenki liian vaikeesti selitti sen mitä haki. Ku siis ihan vaa halutaan tietää muitten kokemuksia hyvin vanhenevista kielistä. Että mitkä kuulostaa vanhempinakin ja pitää sen soundin pitkään. "Kaikki m.netin bändit, kuulka tää. Olette Ihan Huonoja, eikä teistä tule koskaan mitään. Parin vuoden päästä sekin onneton fanilauma mitä olette saaneet mahdollisesti itsellenne haalittua Häpeää menneisyyttään." - arva |
Karlsson 10.10.2004 10:39:24 | |
---|
Nyt ei kuitenkaan ihan vastata mun kysymykseen. Eli mitkä kielet vanhenee hyvin. Eli uuden nihkeyden jälkeen säilyttävät sen soundinsa pitkään, muuttumatta ihan tumpuiksi. Mites tän muotoilis... Kielet joissa on pitkä käyttöikä, jos ei tartte uuden keilen yläpää suhinaa. Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä! |
Karlsson 10.10.2004 10:39:59 | |
---|
Hemmo vei peukun suusta. Eiku.. Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä! |
jogo3000 10.10.2004 10:43:33 | |
---|
No sain tietää, että bassossani on D'addarion 45-105 -setti. Aika wanha kai, en tiedä todellista ikää, mutta eivät mitkään neitsytkielet. Hyvälle saundaavat kuitenkin. "Et ole mikään seuramies." -Guderian |
Keny 10.10.2004 11:16:33 | |
---|
Nyt ei kuitenkaan ihan vastata mun kysymykseen. Eli mitkä kielet vanhenee hyvin. Eli uuden nihkeyden jälkeen säilyttävät sen soundinsa pitkään, muuttumatta ihan tumpuiksi. Mites tän muotoilis... Kielet joissa on pitkä käyttöikä, jos ei tartte uuden keilen yläpää suhinaa. Mun soittotyylillä sellasia ei oo,niin se vaan on.Kun ne joko on tumput tai sitte uudet jotka kestää noin 3 kuukautta minkä jälkeen ne on vaan loppu. MTD kielet on muuten aika hyvät ja...vai mainitsinko jo. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Rämppy 11.10.2004 12:39:09 | |
---|
Mulla on selkeää muistikuvaa lähinnä GHS Bass Boomersista ja Fender Super Bassista. Ensin mainittuja olen käyttänyt vuosia, mutta viime talvena miellyin Super Bassiin. Bassoina mulla on molemmat Fenderin perinneklassikot. Kieliä vaihdan harvoin, pari kertaa vuodessa. Tässä omakohtaisia fiiliksiä: Boomersit (pitkäaikainen luottokieli) - Uutuuden (häiritsevä) kirkkaus katoaa tosi nopeasti - sen jälkeen soundi säilyy aika pitkään käyttökelpoisena, minkä jälkeen kuolee vähitellen. Hyvinkin vanhoilla kielillä voi pärjätä. - Soundi on selkeän erotteleva, keskialue painottuu - Näppituntuma karheahko - Jäykkä kieli -> jämäkkä tatsi Fender Super Bass - Pehmeämpi, jotenkin vintagempi soundi, enemmän alapäätä kuin Boomersissa - Uutuuden kirkkaus katoaa parilla soittokerralla, minkä jälkeen soundi säilyy aika pitkään käyttökelpoisena. Jossain vaiheessa soundi muuttuu vähitellen puuroiseksi. Mielestäni toimivat hienosti Precisionissa. Boomersissa on enemmän "Jacoa", keskialuemurinaa ja ryhtiä peukutteluun, mutta soundin alapää on ohuempi. - Miellyttävä tatsi, ei niin rouhea kuin Boomers - Joustavampi kieli kuin Boomers - Hinnaltaan huomattavasti halvemmat Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |