welho 22.09.2004 13:37:51 | |
---|
Kuinkahan paljon nuo Kossin plugit vaimentaa "ulkopuolista" ääntä? Mitenköhän nuo sopis oikean setin kanssa soitteluun? Pitäisi nimittäin löytää jotku kunnon kuulokkeet, jotka vaimentaa tuota hirveää meteliä, joka rummuistani lähtee ja samalla pitäisi kuulua kuulokkeista musiikki, jota jammaillaan. Epäselvemmin ei voisi selittää. k thx bye. Oon käyttänyt Kossin plugeja korvamonitoreina keikoilla pari vuotta.. Nyt vaihdoin Shuren e3:siin Kossit toimii mainiosti ja hinta ei todellakaan paha. Kosseihin vaan joulukuusipäät niin johan toimii ja myös musankuunteu varmaan onnistuu!! Pareet olis kyllä vielä suljetut kuulokkeet.. Sähkörumpuluureiksi ja moneen muuhunkin voisi koittaa vaikkapa Sennheiserin HD25: sia.. Hyvä soundi ja sopivan tukevat/kevyet... Noilla ite kuuntelen musaa kun treenaan setin kanssa etc, etc Setit kuntoon, setit kunnossa!! |
Progressor 22.09.2004 16:29:59 | |
---|
Kosseihin vaan joulukuusipäät niin johan toimii ja myös musankuuntelu varmaan onnistuu!! Voisiko joku vielä selittää, miten tuo käytännössä tapahtuu? Minulle jäi vähän epäselväksi. Käyvätkö Earit siis jotenkin sellaisinaan noihin kuulokkeisiin, vai pitääkö niistä jotenkin väkisin teloa ne silikoniosat irti ja sitten jollain "patenttiratkaisulla" kiinnittää ne kuulokkeisiin? Mistä on kysymys? |
utrikari 08.10.2004 22:31:48 | |
---|
Kyllä korvamonitorit ovat näpsäköitä kapistuksia mutta en kyllä ymmärrä miten joku viitsisi kuunnella niillä musiikkia. Mulla on noista vielä kalliimmat shuren E1-kuulokkeet eikä niiden äänenlaatu ainakaan riitä tavallisen musiikin kuunteluun. Monitoreitahan ne on eikä musiikin kuunteluun suunnattuja vehkeitä. Justiinsa näin.Mulla taas on koss the plug/ear-kombinaatio keikalla korvamonitorina ja ei se äänenlaatu ole todellakaan mitään verrattuna edes välttävän laatuisiin tavallisiin luureihin.Pistäppä noihin monitoreihin joku kunnon basarisoundi niin käy äkkiä selväksi mikä on homman nimi... V-drums. |
Voisiko joku vielä selittää, miten tuo käytännössä tapahtuu? Minulle jäi vähän epäselväksi. Käyvätkö Earit siis jotenkin sellaisinaan noihin kuulokkeisiin, vai pitääkö niistä jotenkin väkisin teloa ne silikoniosat irti ja sitten jollain "patenttiratkaisulla" kiinnittää ne kuulokkeisiin? Mistä on kysymys? Ei niitä tarvi mitenkään väkisin teloa, ihan heittämällä toi onnistuu. Mulla onkin pieni ongelma näitten teh plugien kanssa, kun noitten mukana tulevien päitten kanssa eivät meinaa pysyä korvassa. Ei oikein saa tarpeeksi syvälle. Joulukuusten kanssa toimii mainiosti. http://www.vitkaste.cjb.net |
Progressor 09.10.2004 15:00:40 | |
---|
Ei niitä tarvi mitenkään väkisin teloa, ihan heittämällä toi onnistuu. Entäpä, jos haluaakin käyttää Eareja taas ihan normaaleina tulppina? Saako kuusiosia enää takaisin kiinni niihin tikkuihin, ja jos saa, onko niiden vaimennus enää niin hyvä kuin alun perin? |
hgr 09.10.2004 15:56:08 | |
---|
Entäpä, jos haluaakin käyttää Eareja taas ihan normaaleina tulppina? Saako kuusiosia enää takaisin kiinni niihin tikkuihin, ja jos saa, onko niiden vaimennus enää niin hyvä kuin alun perin? Toki, miksei saisi. http://www.vitkaste.cjb.net |
29 09.08.2007 14:08:16 | |
---|
1033 päivää vanha ketju. Haulla löytyi... Ei tartte valittaa, että ei ois käytetty. ;) Eli pientä päivitystä olisi mukava kuulla sähkörummuttelijoilta. Millaisilla luureilla itse harrastelet? Muutenkin olisi mukava tietää, mitkä ovat ne tärkeimmät speksit valittaessa kuulokkeita nimenomaan sähkörumpukäyttöön. Onko ehdoton homma esimerkiksi suljetut, vai onko nappimallisista mihinkään? Ainakaan ne eivät olisi yhtä hiostavat. Suosituksia saa laitaa. Mieluummin sieltä halvemmasta päästä... Asia tuli mieleen, kun alkaa tulla ajankohtaiseksi tuo luurien päivittäminen ja kokemusta/näkemystä on vähänlaisesti. |
wavelength 09.08.2007 15:28:30 (muokattu 09.08.2007 15:28:58) | |
---|
Suljetut luurit on siitä kivat, että napina (padien, eukon ja naapurien) ei kuulu läpi. Tällöin voi myös pitää volumet alempana, mistä korvat tykkäävät kovasti. |
grind 09.08.2007 16:35:42 | |
---|
Suljetut luurit on siitä kivat, että napina (padien, eukon ja naapurien) ei kuulu läpi. Tällöin voi myös pitää volumet alempana, mistä korvat tykkäävät kovasti. Juuri näi. Itsellä on kuulokkeet rakennettuna peltorien sisään, samat mitkä akustisten kanssa soittaessa. |
spadde 09.08.2007 19:21:05 | |
---|
Juuri näi. Itsellä on kuulokkeet rakennettuna peltorien sisään, samat mitkä akustisten kanssa soittaessa. Itte oon ajattellu tehä samanlaiset ite. Kerros vähän jos jaksat mullekin tosta. Offariks meni sori, jatkakaa.. Tai ehkäpä hän on ostamassa 40 kiloa säröjä siihen eteen
- M4ss3 m/ |
wavelength 09.08.2007 20:55:51 | |
---|
Itte oon ajattellu tehä samanlaiset ite. Kerros vähän jos jaksat mullekin tosta. Itse tein moiset ottamalla vanhoista luureista kaiutinelementit piuhoineen ja teippaamalla ne suojaimien sisäpuolelle. Piuhat tulivat ulos "luonnollista reittiä" eli suojaimien pehmusteiden päältä -- tämä ei vaikuttanut vaimennustasoon, eivätkä piuhat painaneet päätä. |
Peicco 09.08.2007 21:44:10 | |
---|
Suljetut luurit on siitä kivat, että napina (padien, eukon ja naapurien) ei kuulu läpi. Tällöin voi myös pitää volumet alempana, mistä korvat tykkäävät kovasti. Nyt tarvitsisi todellakin löytää hyvin vaimentavat mutta äänenlaadullisesti laadukkaat kuulokkeet. Hiostavuus ei paina tällä kertaa vaakakupissa niinkään paljoa. Hintaluokka 150-200 euroa. Laittakaahan kokemukseen pohjautuvia vinkkejä! Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun. |
wavelength 09.08.2007 22:55:30 | |
---|
|
harzza1 09.08.2007 23:24:59 | |
---|
itse tulen ainakin käyttämään sennheiserin hd 595:ia. tosin siksi, että omistan ne jo muutenkin valmiiksi. In which I think I'm not that confident
A tiny hope that burns into my breath
A bitter smile delights me at the end |
Danko 09.08.2007 23:42:21 | |
---|
Mystisesti hintahtavat romantikot #3 studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP |
El Jefe 09.08.2007 23:52:49 | |
---|
Sennheiser HD-25 II http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd25_ii.htm Tuossa paketissa tulee näköjään valmiiksi nuo enemmän vaimentavat kankaiset suojat. Kevyet pitää päässä(soveltuu myös matkalle mukaan),realistinen,ehkä vähän bassovoittoinen ääni,mikä tuntuu maukkaalta sähkörummuissa.Noita nyt näkee aika monella rumpalilla olevan... |
Danko 10.08.2007 00:11:15 | |
---|
En tiedä onko kakkosversioon saatu korjattua, mutta vanhemmissa senkuissa tuo johdon liitin (luurien päässä) oli melkoisen herkkä hajoamaan. Lisäksi eivät välttämättä sovi kaikkien päähän, kun istuvat korvien päällä - Beyerit menee yli. Mystisesti hintahtavat romantikot #3 studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP |
miän vain 10.08.2007 15:33:14 | |
---|
En tiedä onko kakkosversioon saatu korjattua, mutta vanhemmissa senkuissa tuo johdon liitin (luurien päässä) oli melkoisen herkkä hajoamaan. Löytyy hieman hifimmät senkut, ovat ihan vain kuuntelukäytössä. Kolmas johto menossa. Taitaa olla ominaisuus. |
joku muu sikko 11.08.2007 10:13:41 (muokattu 11.08.2007 10:18:11) | |
---|
|
Peicco 13.08.2007 22:01:01 | |
---|
Kiitos kaikille kommenteista/suosituksista. Kävi sitten niin, että bändin kitaristilla oli itsellään Sennheiser HD 280 PRO -kuulokkeet. Suljetut, vaimennus 32db. Istuivat vielä omaan päähäni sen verran mukavasti, että noihan meni välittömästi tilaukseen. Laadukas, ilmava sointi. http://www.mrhifi.fi/pdf/sennheiser_esitteet/HD_280_Pro_GB.pdf Thomannilta hintaan 99,- Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun. |