Aihe: HiOctane putkivahvistin
1
Bomber
01.10.2004 14:31:24
Oon ajatellut tuollaista rakentaa. Minkälaiset muuntajat tohon menee? Tuntuu olevan kalliita nuo muuntajat. Kuinka turret nastat kiinnitetään? Käykö levyksi vaneri?
" Se joka polkee paskaa ei tiiä mitään, mut se joka lopettaa sen polkemisen ei tiiä sitäkään! "
KoskPaavo
01.10.2004 17:19:41
Mä olen tehnyt kolme tuollaista vanhoista putkiradion muuntajista.Kunhan vaan pääteputki on EL84 niin molemmat muuntajat sopii, tällainen "Elli" on mun avatarissakin.
Soittaja selviää aina.
maza
01.10.2004 20:07:20

Jepulis, putkiradion muuntajat käypi. Mulla kävi munkki viime vikonloppuna, löysin kirppikseltä kaks Telefunkenin tekemää muuntajaa 2e/kpl! Radiossa on kyllä se hyvä puoli, että samantien saa myös kivan kotelon ja mäihällä myös oikein hyvän kajarin.

Anyway, myös Kankaanpään Mikolta (http://www.uraltone.com/) saat hyvät muuntajat kohtuuhintaan. Mikko on näemmä ottanut valikoimiinsa uuden, justiinsa AX84:een sopivan muuntajankin. Reippaasti halvempi kuin Hammond 369EX.
Bomber
02.10.2004 12:05:25
Ajattelin siis näitä mA ja voltteja, jos ite pystys jostain muuntajasta modaamaan. Onko mahdollista?
" Se joka polkee paskaa ei tiiä mitään, mut se joka lopettaa sen polkemisen ei tiiä sitäkään! "
kurmo
03.10.2004 18:18:04
Ajattelin siis näitä mA ja voltteja, jos ite pystys jostain muuntajasta modaamaan. Onko mahdollista?

Muuntajan muuntosuhteen muuttaminen vaatii uudelleenkäämintää - ei maksa vaivaa.
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
kimmokel
03.10.2004 21:28:14

Mitähän putkivahvaria suosittelisitte rakennettavaksi. Säröä tarvitsen oikeestaan vaan. Yks kanva siis piisaa ja tehoa sais olla joku 15-> wattia, kun bändin kanssa soittaa.
KoskPaavo
04.10.2004 10:16:48
Itse asiassa mulla on ollut joskus ideana laittaakin tällainen putkivahvistin vanhaan pieneen sähkökiukaaseen , putket vastuksien paikalle. Ja Hi-Octanen nupin vois laittaa bensakanisteriin.tai sellaiseen vanhaan peltiseen öljypönttöön.
Soittaja selviää aina.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)