Aihe: HiOctane putkivahvistin
1
Bomber
01.10.2004 14:31:24
Oon ajatellut tuollaista rakentaa. Minkälaiset muuntajat tohon menee? Tuntuu olevan kalliita nuo muuntajat. Kuinka turret nastat kiinnitetään? Käykö levyksi vaneri?
" Se joka polkee paskaa ei tiiä mitään, mut se joka lopettaa sen polkemisen ei tiiä sitäkään! "
KoskPaavo
01.10.2004 17:19:41
Mä olen tehnyt kolme tuollaista vanhoista putkiradion muuntajista.Kunhan vaan pääteputki on EL84 niin molemmat muuntajat sopii, tällainen "Elli" on mun avatarissakin.
Soittaja selviää aina.
maza
01.10.2004 20:07:20

Jepulis, putkiradion muuntajat käypi. Mulla kävi munkki viime vikonloppuna, löysin kirppikseltä kaks Telefunkenin tekemää muuntajaa 2e/kpl! Radiossa on kyllä se hyvä puoli, että samantien saa myös kivan kotelon ja mäihällä myös oikein hyvän kajarin.

Anyway, myös Kankaanpään Mikolta (http://www.uraltone.com/) saat hyvät muuntajat kohtuuhintaan. Mikko on näemmä ottanut valikoimiinsa uuden, justiinsa AX84:een sopivan muuntajankin. Reippaasti halvempi kuin Hammond 369EX.
Bomber
02.10.2004 12:05:25
Ajattelin siis näitä mA ja voltteja, jos ite pystys jostain muuntajasta modaamaan. Onko mahdollista?
" Se joka polkee paskaa ei tiiä mitään, mut se joka lopettaa sen polkemisen ei tiiä sitäkään! "
kurmo
03.10.2004 18:18:04
Ajattelin siis näitä mA ja voltteja, jos ite pystys jostain muuntajasta modaamaan. Onko mahdollista?

Muuntajan muuntosuhteen muuttaminen vaatii uudelleenkäämintää - ei maksa vaivaa.
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
javia
03.10.2004 21:59:13
Itselläni on kohtapuolin valmistumassa 18wattinen marshall. Tuolta www.18watt.com sivuilta löytynee infoa. Löytämieni soundiklippien ja muiden juttujen perusteella soundi odotukset ovat korkealla. Muutenkin on tulossa komea vahvain, laitan vaikka tänne sit tarinaa yms. kuvia ja soundi näytteitä sitten, mutta eipä nyt vielä "nuolaista", koska kyseessä ensimmäinen "kiuas"rojekti.....
KoskPaavo
04.10.2004 10:16:48
Itse asiassa mulla on ollut joskus ideana laittaakin tällainen putkivahvistin vanhaan pieneen sähkökiukaaseen , putket vastuksien paikalle. Ja Hi-Octanen nupin vois laittaa bensakanisteriin.tai sellaiseen vanhaan peltiseen öljypönttöön.
Soittaja selviää aina.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)