Aihe: Onko jonkun muunkin vaikea päättää?
1 2
rijopu
01.10.2004 13:58:19
Jos nyt noin ahdistaa, niin vaihda soitin munniharppuun!
Tai sitten vain soitat...
No, se on semmoista suomalaista...
mr.bungle
01.10.2004 14:02:39

On alkanu lähiaikoina jo ihan ärsyttämään tuo mielen ailahtelevaisuus. Kun ei osaa tehdä päätöksiä, jotka pitää.. Plekulla vai sormilla? 5-kieltä vai 4-kieltä? Aktiivi vai passiivi? Pelkästään basso vai myös muita soittimia? 15-tuuman elementti vai 10-tuuman elementit? Hihna pitkänä vai lyhyenä? Flatwoundit vai normikielet? Yksi basso vai monta bassoa? Perinteinen soundi vai moderni soundi? Eiväthän nuo ole toisiaan possulkevia juttuja, mutta jotenkin olisi vaan kiva tehdä selviä päätöksiä ja ottaa pysyvä kanta asioihin. Kohtalotovereita?

Mä vaan soitan. En mä ikinä treeneissä mieti moisia, kunhan basso on mukana ja vahvistimesta lähtee ääntä rumpujen yli. Toi keräilypuoli on sit vaan vähän niinku toinen harrastus :)
ja tämä on siis totuus
hemmo
01.10.2004 14:18:00

Ei. Mä tiedän tismalleen mitä mä haluan. Kaiken. En vaan osaa päättää missä järjestyksessä ne hankkisin, kun rahnat ei koskaan riitä. 8-(
"Kaikki m.netin bändit, kuulka tää. Olette Ihan Huonoja, eikä teistä tule koskaan mitään. Parin vuoden päästä sekin onneton fanilauma mitä olette saaneet mahdollisesti itsellenne haalittua Häpeää menneisyyttään." - arva
Johannes_t
01.10.2004 14:18:44

Päätöksen vaikeutta en kommentoi, mutta ajan oloon, kun päätökset on tehty, ei enää tarvitse moisia miettiä. Lohduttaudu sillä.
jkinnun2
02.10.2004 10:10:29
Lohduttaisko se että soundi on kuitenkin loppujen lopuksi näpeissä tai öööööö plekussa.
Satis
02.10.2004 10:15:33
En jaksa vatvoa asioita. Kunhan soitto kulkee niin olen tyytyväinen.
"Omenan kohtalo on kara"
Jooba
02.10.2004 10:26:58
se soundihan on henk.koht. asia et sitä e oikein voi kun löytää etsimällä ja kokeilemalla mikä on paras mihinkin juttuun... siis kappaleesees... no mulla on kaks bassoa ja toisella ei tule enää kuin soitettua ku yhtä sooloa... joskus jotain muuta... mut kuitenkin... se on vaan testattava et mikä on parasta tai jättää kylmä viileästi jätettävä testaamatta...
sirdickyj
02.10.2004 10:38:56
Lohduttaisko se että soundi on kuitenkin loppujen lopuksi näpeissä tai öööööö plekussa.

Niin mutta siihen näppisoundin optimaaliseen saattamiseen kuulijan korviin tarvitaan liuta tekniikkaa. Myönnä!

Niin, siis huono näppisoundihan ei parane kolmella kilowatilla eikä millään kompuroilla tai muillakaan, eikä vaikka olis 19 kieltä.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
willie
02.10.2004 11:07:15
Tota joo.....

Ei mulla ole koskaan kyllä ollut noin montaa avointa kysymystä kaiken tän kaiken noin 32 vuoden aikana, kun basson vartta olen kähminyt.

Mulle oli alusta saakka luonnolista, että bassoa soitetaan sormiin.
Mut en mä plektraa tuomitse.

Ja kyllä toi 4x12 on kans ollut aina sellanen "perusjuttu" mulle.

Samoin neljä kieltä, soitan aina niin alhaalta kuin suinkin mahdollista. Pidän bassoni EAGD-vireessä.

Voima oli putkistyrkkari, mutta sen jälkeen mulla on ollut vain trankkustyrkkareita. Sopii mulle, olen sellanen "tallan juuresta repijä" kuten yhtyeemme kitaristi aina jaksaa v***tuilla. Napakka saundi - tarkka ote !
Basisti, melkein 50v.
N_Bates
02.10.2004 11:18:06

Tohon on vaan ratkaisuna se että keskityt soittamiseen. Kamat on nyt nämä ja näillä soitan. piste.
Tai sit voit alkaa käymään läpi kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja, mutta siihen sitä rahaa sitten palaakin. Lopulta huomaat olevasi vielä enemmän hukassa kuin alussa. Onnea matkaan!
Stein und Brötchen!
sirdickyj
02.10.2004 11:46:53
Samoin neljä kieltä, soitan aina niin alhaalta kuin suinkin mahdollista. Pidän bassoni EAGD-vireessä.

Mielenkiintoinen vire, sormitukset varmaan menee aikalailla toisin kuin perinteisessä EADG-vireessä? Käyttikö John Paul Jones Kultsalla -70 tätä virettä? Heh...
willie
02.10.2004 23:52:18
sirdickyj :Mielenkiintoinen vire, sormitukset varmaan menee aikalailla toisin kuin perinteisessä EADG-vireessä? Käyttikö John Paul Jones Kultsalla -70 tätä virettä? Heh...

Heheheh.... Kyllä sitä nyt leukaillaan =)
Basisti, melkein 50v.
lfc
03.10.2004 01:26:30
Kyllähän itse kullakin on aina välilä tuollaisia mietteitä. Ne vaan tuppaa kokemuksen mukaan tulemaan ne omat päätökset. Aina kun itse huomaan painiskelevani jonkun ongelman parissa jatkan aina vain samoin kuin ennenkin. Jos vielä kolmen kuukauden päästä on mielessä sama ongelma, niin silloin voi jo harkita jonkun asian muuttamista.
Laskuhumala pitäisi kieltää lailla!
sirdickyj
03.10.2004 09:40:03
Heheheh.... Kyllä sitä nyt leukaillaan =)

Kyllä näin on! Hyvää sunnuntaita vaan sinnekin.
Teijo K.
03.10.2004 10:43:27

Kaikki on hyvää.

-hemmo.

Tässähän on kätevä pysyvä kanta. Ei tarvitse vaihtaa missään soitteloiden tyrskyissä.
jogo3000
03.10.2004 10:52:55

No tuota ohjenuorana vois olla sellainenkin että tekee parhaansa niissä olosuhteissa mihin sattuu joutumaan.
"Et ole mikään seuramies." -Guderian
jkinnun2
04.10.2004 19:04:14
Niin mutta siihen näppisoundin optimaaliseen saattamiseen kuulijan korviin tarvitaan liuta tekniikkaa. Myönnä!

Niin, siis huono näppisoundihan ei parane kolmella kilowatilla eikä millään kompuroilla tai muillakaan, eikä vaikka olis 19 kieltä.

myönnän... että tekniikkaa tarvitaan, kyllä. ja protoolsillahan kaiken saa timeeen etc... mutta niin kuin totesit paskaa soittoa ei saa hyvältä kuulostavaksi vaikka olis sitten 20 kieltä bassossa ja sen seitsemän särövä!
wavelength
04.10.2004 19:16:12

Kivenkovat päätökset ovat minun mielestäni ensimmäinen askel kohti (musiikillista) fossilisoitumista. Joustavuus mahdollistaa parhaan kasvuympäristön luovuudelle, mikä ei kuitenkaan tarkoita nk. pellossa elämistä. Kamoja sopii kokeilla ja vaihtaa niin paljon kuin tykkää ja talous antaa myöten. Sama pätee eri soittotekniikoihin, kielten määrään, vakio-olueen... Mitä sitä itseltään kieltämään uusien tuulien haistelua?

Toisaalta, jos asioiden vatvominen ja välineiden ihmettely menee musiikin soittamisen edelle, on jossain jotain vialla. Saa sitä unelmoida vaikka mistä BMW:n hintaisista nelikielistä, mutta kyllä soittamisen pitäisi olla kivaa -- näin kärjistettynä -- vaikka pikkuveljen punaisella hiekkalapiolla. Tärkeintä on musisoida rehellisesti, suorasukaisesti ja rohkeasti. Ei siihen tarvitse muita päätöksiä kuin päätöksen soittaa musiikkia niin että tyrät rytkyy.
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we." - President George W. Bush.
hemmo
04.10.2004 20:19:56

myönnän... että tekniikkaa tarvitaan, kyllä, mutta niin kuin totesit paskaa soittoa ei saa hyvältä kuulostavaksi vaikka olis sen seitsemän särövä!

Jukopliut! Mulla on juuri tuo 7 säröpedaalia laudassa. Hmmm.....
"Kaikki m.netin bändit, kuulka tää. Olette Ihan Huonoja, eikä teistä tule koskaan mitään. Parin vuoden päästä sekin onneton fanilauma mitä olette saaneet mahdollisesti itsellenne haalittua Häpeää menneisyyttään." - arva
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)