Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Varastettu tavara / Kanssakäynti viranomaisten kanssa.
1 2 3 4
Moderaattori
24.07.2004 15:52:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laittakaa tänne kokemuksianne varkauden jälkeisistä kokemuksista viranomaisten/vakuutusyhtiöiden kanssa.
 
VÄKIPÄÄ
24.07.2004 20:41:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haluaisin ensinnä kiinniittää ihmisten huomion ennaltaehkäisyyn! Tästä puhutaan mielestäni liian vähän ottaen huomioon "Varastettu"- kirjoitusten määrän.
 
Kun muutettiin nykyiseen bändikämppään niin ensimmäiseksi, ennen kuin tuotiin mitään kamoja sisään, pantiin lukot asian mukaiseen kuntoon, kalterit ikkunoihin ja vielä lattaraudasta tehty koko oven levyinen salpa oveen ja iso munalukko päälle (vaikka voro pääsisi jostain sisään, hän ei saa ovea auki ilman avainta ja se vaikeuttaa kamojen kantamista pihalle.)! Näistä ei mennä läpi käsityökaluilla. Seuraavaksi alettiin katselemaan akustiikkaa...
 
Jos ikkunoita, AINA verhot kiinni ettei ulkoa näe mitä sisällä tarkkaan ottaen on. Ja ne kalterit... ne ei oikeasti maksa paljoa.
 
Ottakaa vakuutus tai selvittäkää kattaako esim. nykyinen kotivakuutus bändikämpän (mahdollista!)! Valokuvatkaa kaikki pienimmätkin kamat ja ottakaa sarjanumerot ja mallit ylös, myös kuitit on hyvä säilyttää! Näin saa tarkat tiedot poliisille ja vakuutusyhtiölle siitä mitä on varastettu, tämä taas helpottaa korvausten saantia ja vorojen kiinnisaantia!
 
Nämä tuli mieleen näin aluksi...
 
Tämä on minun osuteeni mukanokkelien allekirjoitusten suohon. Paina tästä.
balzary
27.07.2004 09:56:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pitäiskös koota jonkunlainen lista noista vakuutusyhtiöiden periaatteista näissä tapauksissa? varmasti eroja löytyy yhtiöiden välillä.
 
lähivakuutukselle soitin just, ja niillä korvataan kotivakuutuksella siinä tapauksessa, että soitin on välillä myös kotona (näinhän se tietty on, vaikka olis rantasauna). en kysyny mitään tarkkaa aikaa paljonko kotona pitää sen olla. mutta huomioitavaa nuorisovakuutuksen kyseessä ollessa on, että korvauskatto on 1700 euroa. ja nuorisovakuutushan oli alle 27-vuotialle.
 
Soitan, siis olen.
vanttera
27.07.2004 15:02:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pienellä sovittelulla sain vakuutettua kaiken irtaimistoni (auto, kodin elektroniikka yms., soittokamat) hiukan päälle sadalla eurolla vuodeksi. Vahingot korvataan 50 000 euroon asti. Nyt odottelen tässä rosmoja.
 
"Muista et mä tuun kahes minuutis." K100#5
booster
28.07.2004 10:02:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on Tapiolan Domina Junior, perverssin kuuloinen mutta toimiva vakuutus 18-26 vuotiaille. Korvaavuuden voi itse valita, halvimmassa vaihtoehdossa se on 13 320 euroa.
 
Minulta vietiin reenikämpältä vahvistin, keinokuorma ja pedaalilaukussa olleet pedaalit sekä pari upouutta melko kallista piuhaa. Wahvarikellarin Mönkkösen ohjeen mukaan pyysin Custom Soundsin Harri Koskelta asiantuntijalausunnon JMP-marshallin sekä Tubescreamerin arvosta. Muihin tavaroihin katsoin hinnan Thomannilta, ja pistin sen korvausvaatimukseksi. Vahinkoilmoitukseen pistin liiteeksi valokuvia laitteista sekä muutaman kuitin. Keinokuormastani en löytänyt kuittia enkä valokuvaa.
 
Oleellisin korvaavuuteen vaikuttava asia tuntui olevan, oliko reenikämpälle murtauduttu vai menty avaimilla. Tässä tapauksessa tilanne oli selvä, koska poliisi kävi paikalla heti kun murto oli havaittu, ja rikosilmoituksessa oli selkeä maininta murtautumisesta.
 
Tänään tuli Tapiolasta päätös, maksetaan vaatimuksen mukaan, omavastuu 75 euroa.
 
Mielenkiintoinen kysymys on, mitä tapahtuu, jos nyt ostan uudet kamat, ja sitten varastetut kamppeet löytyykin?
 
2+2=5, for extremely large values of 2
Pöllitty: JMP-marsu, katso Kitarakamat!
vanttera
28.07.2004 20:43:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
Mielenkiintoinen kysymys on, mitä tapahtuu, jos nyt ostan uudet kamat, ja sitten varastetut kamppeet löytyykin?

 
Nehän ovat sen jälkeen vakuutusyhtiön omaisuutta. Vakuutusyhtiöt taas realisoivat omaisuuttaan mitä erikoisemmilla tavoilla, esim. panttilainaamoissa tms.
 
Hyvin tärkeää ainakin minulle on sisällyttää vakuutukseen jonkinlainen tuhoutumis-, palo-, vahinkokohta. Minä esimerkiksi sain vakuutusyhtiön maksamaan itselleni kokonaan uuden spasson, kun verkkovirta kulki hetken vanhan bassokaapin läpi. Kaappikin jäi vielä omaksi.
 
"Muista et mä tuun kahes minuutis." K100#5
Metsakukkia
09.08.2004 16:57:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdotan,että Muusikoiden nettiin perustettaisiin aivan oma osasto varastetuille soittimille mistä jokainen helposti saisi tiedon "kuumista vehkeistä" Itseltäni vietiin vanha Fenderi keväällä eikä sitä sen koomimmin ole näkynyt.Olen vakuutunut siitä ,että mitä tehokkaammin tieto leviää sen vaikeampaa on rosvottujen soittimien muuttaminen rahaksi.
 
Torniojaws
17.08.2004 07:41:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdotan,että Muusikoiden nettiin perustettaisiin aivan oma osasto varastetuille soittimille mistä jokainen helposti saisi tiedon "kuumista vehkeistä" Itseltäni vietiin vanha Fenderi keväällä eikä sitä sen koomimmin ole näkynyt.Olen vakuutunut siitä ,että mitä tehokkaammin tieto leviää sen vaikeampaa on rosvottujen soittimien muuttaminen rahaksi.
 
Ne luultavasti jää sitten rosmojen omaksi tai viedään ulkomaille.
 
A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old.
Zece
19.08.2004 14:19:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meiltä lähti uudenvuoden viikolla (2004) kämpiltä rumpalin pellit, ständit, läjä piuhoja, akustinen, basso, pari pedaalia ja muuta pientä sälää. Arviolta noin 2000euron edestä tavaraa.
 
Poliisit kutsuttiin tetenkin heti kun huomattiin asia.
Yllättävää oli se että murtojälkiä ei ollut. Siinä jätkien kanssa kelailtiin juttuja vähän aikaa ja selviteltiin kotivakuutus asioita. (kämppää itseensä ei ole vakuutettu).
 
Pahintahan siinä pelättiin ettei vakuutusyhtiö suostu korvaamaan yhtään mitään koska murtojälkiä ei ollut.
Jos ei ota niin eikä annakkaan. Joten pistettiin korvaushakemukset menemään ja ei muuta kun odottelemaan.
Loppupeleissä saatiin kuin saatiinkin sitten tilalle uudet vehkeet.
 
Tähän päivään ei ole löytynyt mitään pöllityistä vehkeistä eikä varmaan löydykkään.
Tyhmiä olivat kun eivät esim. kitaranuppeja vieneet eivätkä mikseriä ja räkkiä
 
...Again I´m Walking All Alone. Towards Dead End Of The Life And Time...
-J
07.09.2004 20:46:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Autoni takapenkiltä varastettiin n. vuosi sitten Korg AX1000G multiefektipedaali. Autossa ei ollut murtojälkiä, mutta kyseisen vanhan auton lukko aukeaa vaikka jäätelötikulla. Tein rikosilmoituksen ja soitin vakuutusyhtiöön. Kutsuin vielä vakuutusvahinkotarkastajan tutkimaan autoa ja antamaan lausunnon vakuutusyhtiölle. (Pohjantähti)
 
Vakuutusyhtiön enimmäiskorvaus on 200e auton matkustamosta varastetusta omaisuudesta, vaikka minulla oli näyttää ostokuitti multiefektistä. Hinta oli kuitenkin tyydyttävä, sillä pedaali oli jo muutaman vuoden vanha eikä uutenakaan maksanut paljoa enempää. Mutta jospa kyseessä olisikin ollut kitara....
 
http://www.hintalappu.com
midprice
01.10.2004 11:49:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vakuutusyhtiön enimmäiskorvaus on 200e auton matkustamosta varastetusta omaisuudesta, vaikka minulla oli näyttää ostokuitti multiefektistä.
 
Mulla korvas kotivakuutus, kun videokamera + repullinen muuta kamaa (minidisk, stereomikki, digikamera) pöllittiin kaverin pakusta. Siinä olikin sitten enimmäiskorvaus jotain 1400€, että parempi mun kannalta. Sain kamojen arvon verran rahua.
 
Mielenkiintoista meidän tapauksessa oli se, että kaverin autoa ei oltu katsastettu kahteen vuoteen (ei tiedetty, tais olla kaverin faijan kuolinpesä omistajana pakussa), joten poliisia ei voinu kutsua paikalle tuoreeltaan. Seuraavana arkipäivänä menin kyttälään tekemään rikosilmoituksen. Vakuutusyhtiö edellytti, että rikosilmoitus on tehty, se riitti heille. Kyllähän ne poliisit yritti kysellä, että mikä oli auton rekkari yms., mutta enhän mä niitä tiennyt/muistanut, mikä olikin ihan totta.
Mikael
06.10.2004 14:50:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myyntitilissä ollut Rickenbacker varastettiin Kitarapajalta reilu vuosi sitten. Ikkuna paskaksi ja kitara messiin. Kitarapajan vakuutus onneksi korvasi vahingon mulle täsymääräisenä. Ainut ongelma oli viranomaisten ja vakuutusyhtiön välinen hidas toiminta ja käytännössä jouduin odottelemaan rahoja ensin muutamia kuukausia, jonka jälkeen homma meni siten, että sijoitin rahat uuteen Martiniin, jonka sain päittäin pajalta jo ennen kuin rahat saapuivat. Loput rahat tulivat sitten parin kuukauden päästä. Kitarapajan toiminta oli ensiluokkaista, mutta poliisin toiminta auttamattoman hidasta.
 
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
PARTAMUMMO
09.10.2004 07:31:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä ainakin on tapana että tieto varastetusta tavarasta kulkee heti tekstiviesteillä kaverilta kaverille.Eipä oo helppoo silloin rosmon myydä.
 
Meisseli
14.10.2004 17:08:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pienellä sovittelulla sain vakuutettua kaiken irtaimistoni (auto, kodin elektroniikka yms., soittokamat) hiukan päälle sadalla eurolla vuodeksi. Vahingot korvataan 50 000 euroon asti. Nyt odottelen tässä rosmoja.
 
:)
 
Goddamn It! I Need this place like I need a shotgun blast in my face! -Tony Clifton
-Q-
12.11.2004 13:09:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vakuutusyhtiön enimmäiskorvaus on 200e auton matkustamosta varastetusta omaisuudesta, vaikka minulla oli näyttää ostokuitti multiefektistä.

Tässä on hyvä huomionarvoinen asia. AUTON vakuutus ei tosiaan korvaa autoon varsinaisesti kuulumattomia tavaroita tuon enempää. Ratkaisu on nimenomaan KOTIVAKUUTUS jonka piiriin myös soittimet yms. kuuluu, vaikka olisivat sillä hetkellä olleet autossa. Tässä on vielä vitsinä, että joillain yhtiöllä on raja tässäkin kuinka suuresta arvosta autosta vietyä tavaraa korvataan. Raja ei siis ole välttämättä sama kuin koko vakuutuksen katto
 
Toinen hyvä tietää -käytäntö ainakin omassa vakuutusyhtiössäni (IF/Sampo). Jos tavaroita, eli tässä tapauksessa soittimia, käytetään ansaitsemistarkoituksiin, on korvauskatto huomattavasti pienempi.
Toisinsanoen, jos käyt keikoilla sen kitarasi kanssa niin se katsotaan ansaitsemisvälineeksi siinä kuin timpurin vasarakin.
Itsellä on kotivakuutuksessa korvauskatto joitain kymmeniä tuhansia, mutta maksimikorvaus rahaa tekevästä kitarasta olisi vain n. 1500€.
Vaatisi siis erillisen vakuutuksen niille vehkeille.
 
.. Sanomattakin selvää, ettei kannata siis paljon mainostaa kiekkakiireitä vakuutusyhtiölle. :)
 
Ja vielä yksi pointti:
Useilla yhtiöillä on myös yksittäiselle esineelle joku korvausraja. Omalla kohdalla se on n. 3300€. Yksikään mun tavaroistani ei ole ihan noin kallis, mutta äkkiäkös tuo täyttyisi jostain custom shop -kitarasta. Ja taas huutaa erillistä vakuutusta.
 
Woodoo
27.12.2004 11:31:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi asia itselleni tuli esille tässä taannoin.
Jos paljon kuskailee autolla tavaraa, soittimia esim. niin vakuutus yhtiöt ovat todella paljon suopeampia jos autossa on heidän hyväksymä hälytin. Yleensä hälyttimen alkaessa vinkumaan varkaat jättää auton rauhaan, paitsi jos ovi on jo auki... Vakuutus korvaa autoon tulleet vahingot parhaassa tapauksessa jopa täysin ilman omavastuuta, mahdollisesti myös pienemmän luokan soittimen katoamiseen. Lukkojen toiminta on hyvä testata vastaavan auton toisella avaimella. Helppo vinkki sen pieneen restaurointiin että rasvanpoistoainetta esim. piippurassiin, kunnolla jynssää. Öljyä/lukkosulaa kunnolla ja teettä uuden avaimen että lukko ei ainakaan enää enempää löysty. Toimi ainakin oman baijerilaisen lukkoon... aukes ennen tuota lähestulkoon millä tahansa avaimella :)
Hiukan tosin kummastuttaa tuo ammattikäyttöön tarkoitettujen vermeiden vakuutuksen korvaus juttu, koska isältäni vietiin parinkymmenen tuhannen raksavehekset autosta ja kaikki kosrvattiin, eikä tietääkseni ollut mitenkään erityisesti vakuutettu. Siinä kompuraa ja sirkeliä sun muuta poraa...
 
Työpäivän pelastus -muusikoiden.net-
Jonte
19.02.2005 19:16:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdotan,että Muusikoiden nettiin perustettaisiin aivan oma osasto varastetuille soittimille mistä jokainen helposti saisi tiedon "kuumista vehkeistä" Itseltäni vietiin vanha Fenderi keväällä eikä sitä sen koomimmin ole näkynyt.Olen vakuutunut siitä ,että mitä tehokkaammin tieto leviää sen vaikeampaa on rosvottujen soittimien muuttaminen rahaksi.
 
Sarjanumerot muistiin?
 
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
midprice
05.04.2005 17:49:54 (muokattu 05.04.2005 17:51:11)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitetaas vaikka nyt tänne infoa siitä miten meillä kävi treenikämppämurrossa.
 
Eli kämpille murtauduttiin, rikottiin paikkoja ja pöllittiin kamaa.
Poliisit tsekkas paikat, otti sormenjäljet yms.
Kukin bändiläinen jonka kamoja oli pöllitty/rikottu hoiti asian vakuutusyhtiönä kanssa itse. Kenelläkään ei ollut erikseen vakuutettuja soittimia tms. vaan korvauksia haettiin kotivakuutuksesta.
 
Tulokset vakuutusyhtiöittäin:
Pohjola: kotivakuutus korvasi rikotut/pöllityt kamat vaatimuksen mukaan (miinus omavastuu). Yhtiö ei halunnut rikkinäisiä kamoja. Korvauspäätös ja korvaukset tilillä viikossa.
 
Tapiola: kotivakuutus korvasi rikotut/pöllityt kamat vaatimuksen mukaan (miinus omavastuu). Yhtiö ei halunnut rikkinäisiä kamoja. Korvauspäätös ja korvaukset tilillä kahdessa viikossa.
 
Lähivakuutus: kotivakuutus korvasi rikotut/pöllityt kamat, mutta korvausta alensi ikävähennykset (6%/vuosi) (miinus omavastuu). Yhtiö ei halunnut rikkinäisiä kamoja. Korvauspäätös ja korvaukset tilillä kahdessa viikossa.
 
If: Kotivakuutuksesta ei korvauksia (rikotut rummut, mm. pellit paskana, basari halki yms.). Perusteena kuulemma se että onko kamojen säilytys treeniksellä ollut tilapäistä (tarkoittaa, että jos kamat käy vähintään kerran vuodessa muualla). Valitusprosessi kesken.
tohtorisykerö
18.05.2005 00:12:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitetaas vaikka nyt tänne infoa siitä miten meillä kävi treenikämppämurrossa.
 
Eli kämpille murtauduttiin, rikottiin paikkoja ja pöllittiin kamaa.
Poliisit tsekkas paikat, otti sormenjäljet yms.
Kukin bändiläinen jonka kamoja oli pöllitty/rikottu hoiti asian vakuutusyhtiönä kanssa itse. Kenelläkään ei ollut erikseen vakuutettuja soittimia tms. vaan korvauksia haettiin kotivakuutuksesta.
 
Tulokset vakuutusyhtiöittäin:
: kotivakuutus korvasi rikotut/pöllityt kamat vaatimuksen mukaan (miinus omavastuu). Yhtiö ei halunnut rikkinäisiä kamoja. Korvauspäätös ja korvaukset tilillä viikossa.
 
: kotivakuutus korvasi rikotut/pöllityt kamat vaatimuksen mukaan (miinus omavastuu). Yhtiö ei halunnut rikkinäisiä kamoja. Korvauspäätös ja korvaukset tilillä kahdessa viikossa.
 
: kotivakuutus korvasi rikotut/pöllityt kamat, mutta korvausta alensi ikävähennykset (6%/vuosi) (miinus omavastuu). Yhtiö ei halunnut rikkinäisiä kamoja. Korvauspäätös ja korvaukset tilillä kahdessa viikossa.
 
: Kotivakuutuksesta ei korvauksia (rikotut rummut, mm. pellit paskana, basari halki yms.). Perusteena kuulemma se että onko kamojen säilytys treeniksellä ollut tilapäistä (tarkoittaa, että jos kamat käy vähintään kerran vuodessa muualla). Valitusprosessi kesken.

 
Just.Toi If on muutenkin aivan paska.Hirveet hinnat ja aina joutuu taisteleen OMAN lakimiehen kanssa saatavista.Paskaa niille!
 
eleeton
21.05.2005 12:23:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isältäni vietiin parinkymmenen tuhannen raksavehekset autosta ja kaikki kosrvattiin, eikä tietääkseni ollut mitenkään erityisesti vakuutettu. Siinä kompuraa ja sirkeliä sun muuta poraa...
 
Jos oli yrityksen/yrittäjän vakuutus ansaintavälineille?
Ja ehkä siksi ansaintavälineet ei juuri kuulu kotivakuutuksen piiriin.
 
ja takaisin sorvin ääreen... Lähdön Aika mp3-sivu -- Verkkokauppasi on patentoitu!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «