Aihe: Radiomainokset
1
Loopis
01.10.2004 09:36:05
En sit tiedä onko tämä oikea paikka tälle mutta kokeillaan.

Eli kun tekee radiomainoksia niin onko olemassa joitain sample-cd:tä joista saisi ilmaiseksi (ja laillisesti) kopsata musaa esim radiomainosten taustalle? Muistan aikoinaan kun itse radios olin hetken kattomassa miten homma toimii niin kun ne teki mainoksia niin niillä oli monta cd:tä joissa oli muutamasta sekunnista yli minuutin pätkiin eri tyylilajien musapätkiä joita ne sitten laitto mainosten taakse ja sit puhe päälle.

Olis tarkotus alkaa itse tekeen tuola mun studios mainoksia sun muita mutta ei ole hajuakaan onko tämmösiä cd:tä olemassa jossa oli musapätkiä joita sais vapaasti käyttää mainosten taustalla ilman että tarvii pelätä että joku tulee koputtaan oveen.. :)
Juntunen
01.10.2004 10:10:59

Ainakin vapaita sample-CD:itä löytyy vinot pinot. En ole ihan varma tuosta musiikista.. Mitä nyt paikallisradion mainoksia kuulee, niin aika usein on sellaista työasemasynalla väännettyä perushuttua taustalla.
Dian - "Luotaantyöntävää"
Loopis
01.10.2004 10:35:32
Kandee olla tarkkana noissa, koska luvattomassa käytössä korvaukset voivat olla mitä tahansa, varsinkin kun iso osa noista on tehty musisa maissa,

Juu sen takia just kyselen etten ala summassa käyttämään mitä tahansa ja sit joutuu maksumieheksi...
jPekka
01.10.2004 11:07:32

Syyskuun Electronic Musicianissa oli arvio Smartsound Sonicfire Pro -ohjelmasta, joka on tarkoitettu soundtrackien ja muun "metritavaramusiikin" tekemiseen. Saattaisi sopia mainoksiinkin. Valmistajan sivut: http://www.smartsound.com/sonicfire/index.html

Toisaalta - jollain Band in the Boxilla ja kohtuuhyvällä midi-soundivalikoimalla pystyisi varmaan tekemään halutussa tyylilajissa sopivan geneerisiä sointukulkuja ilman sen kummempia tekijänoikeusongelmia. Saattaisi osoittautua helpommaksi, ja halvemmaksikin.
"Minne tahansa menetkin, siellähän olet."
Leikari
01.10.2004 14:55:36
Niitä on vaikka millä mitalla. Ilmaisia ne tietenkään eivät ole. Sellasen musan tekeminen on oma bisneksensä eikä niitä kukaan ilmaiseksi anna käyttöön. Niissä on omia leasing yms. soppareita, jotka vaihtelevat tekijän mukaan. BMG muistaakseni välitti joitain näiotä sarjoja...Siis koskee nimenomaan musa cd_tä ei "sample" cd:tä.

joidenkin säveltäjien/muusikkojen (keyboard) sivujen kautta olen törmännyt tällaisiin - musiikinkuluttajalle ko. aineistojen laajuus vaikuttaa aluksi yllättävältä. Toisaalta joku tuotantojen kanssa puuhaillut sittemmin on todennut, että telkkaria katsoessa jne. tunnistaa mistä musiikit on peräisin... Ko. levyt kyllä sitten maksavat huomattavasti normaaliäänitteitä enemmän.

koitapa vaikka googlettamalla tms. esim. royalty free (film/advertisement ...) music -tyyppisiä hakuja

käyttöehdot kannattaa lukea ja ymmärtää kunnolla (vaikka englanniksi ovatkin)
Notefix
01.10.2004 15:41:12

joidenkin säveltäjien/muusikkojen (keyboard) sivujen kautta olen törmännyt tällaisiin - musiikinkuluttajalle ko. aineistojen laajuus vaikuttaa aluksi yllättävältä.

Joo, noitahan löytyy tuhansittain.

Toisaalta joku tuotantojen kanssa puuhaillut sittemmin on todennut, että telkkaria katsoessa jne. tunnistaa mistä musiikit on peräisin...

Jep, varsinkin omat tunnistaa... :))

Mutta kyllä, yleensä parhaimmat otetaan nopeasti käyttöön, jonka jälkeen sitä ei tietenkään enää samassa maassa voi käyttää. Heti tulee mieleen tää radiolinjan take five-kopio, joka siis on sitä purkkimusaa.
My name is Baron, Notefix Baron "
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)