Aihe: Bossin pedaalit?
1 2
bass-man
26.09.2004 17:13:36
Mitkä bossin pedaalit käy bassoon?
"Ei se hevi niin vakava asia ole"
hemmo
26.09.2004 17:44:27

Kaikki.
Hani!
basistivol666
26.09.2004 17:45:34
olipas oikein viikon kysymys!
Kattosny poika...
rijopu
27.09.2004 15:43:56
Ehkä turhan tarkentamaton kysymys, mutta joo! kyllä ne kaikki pedaalit käyvät bassolle! Mutta mikä soundaa järkevälle onkin eri juttu.

Jos haluat päästä helpolla, osta Bossin ME-50B multiefektilaite.

http://www.roland.fi/New%20Pages/news/NAMM2004/ME-50B.htm

Verailin tätä ja PODin vastaavaa ja tämä pääsi keikoille mukaan.
No, se on semmoista suomalaista...
Keny
27.09.2004 15:50:01
Ehkä turhan tarkentamaton kysymys, mutta joo! kyllä ne kaikki pedaalit käyvät bassolle! Mutta mikä soundaa järkevälle onkin eri juttu.

Tota samaa käyttää meijän pasunisti.Eli kuvaa just sitä et ei mikään efekti oo tehtyy pelkästään yhelle soittimelle.

Esim EBS spedut vaikka on bassolle tehty niin käy hyvin skittaan,kosettimiin ynnä muihin hyvin.Ainoo on se et toiset skittaspedut saatta syödä bassosta alapään pois.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Pallisti
27.09.2004 16:17:18

Onkos toi oikeesti hyvä? Saako hyvää säröä? Paljonko maksaa?? Ostan perkele tommosen, jos on hyvä.
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.tk
rijopu
27.09.2004 17:04:31
Ei toi hifi ole mutta mulle riittävä. Keikoilla toimii näpsäkkäästi ja soundin on omasta mielestä paremmat kuin bodissa ja helpommin hallittavissa.
No, se on semmoista suomalaista...
jogo3000
27.09.2004 17:19:16

Esim Metal Zone on hyvä. Tykkään.
"Et ole mikään seuramies." -Guderian
Reddie
28.09.2004 02:42:44

Mikä oli se ratkaiseva tekijä? Hinta vai joku muu? Mä oon viime päivät leikkiny tolla PodXT Prolla (siis kitaramalli) ja jos bassomalli on lähellekään samaa tasoa niin kyllä himottaa.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
Listen
28.09.2004 09:51:05 (muokattu 28.09.2004 09:53:59)

Varta varten bassolle tarkoitettuja Boss-pedaaleja ovat ainakin:

CEB-3 Bass Chorus
DD-6 Digital Delay (käy kitarallekin)
GEB-7 Bass EQ
LMB-3 Bass Limiter/Enhancer
ME-50B Bass Multi-Effect Processor
ODB-3 Bass Overdrive
SYB-3 Bass Synthesizer
SYB-5 Bass Synthesizer
GT-6B Bass Guitar Multi-FX

http://www.bossus.com/
hemmo
28.09.2004 09:59:21

Varta varten bassolle tarkoitettuja Boss-pedaaleja ovat ainakin:

CEB-3 Bass Chorus
DD-6 Digital Delay (käy kitarallekin)
GEB-7 Bass EQ
LMB-3 Bass Limiter/Enhancer
ME-50B Bass Multi-Effect Processor
ODB-3 Bass Overdrive
SYB-3 Bass Synthesizer
SYB-5 Bass Synthesizer
GT-6B Bass Guitar Multi-FX

http://www.bossus.com/

Kuten myös:
- AW-3 Dynamic Wah
- OC-3 Super Octave
- BF-3 Flanger
, joissa on sbassolle optomoitu 2. sisäänmeno

Mielestäni myös:
- OC-2 Octave
- MT-2 Metal Zone
- MD-2 Mega Distortion
sopivat sbassolle.
"Kaikki m.netin bändit, kuulka tää. Olette Ihan Huonoja, eikä teistä tule koskaan mitään. Parin vuoden päästä sekin onneton fanilauma mitä olette saaneet mahdollisesti itsellenne haalittua Häpeää menneisyyttään." - arva
juici
29.09.2004 19:01:46

- MD-2 Mega Distortion
sopivat sbassolle.

Kokeiltu on, ei ainakaan yli vuosi sitten miellyttänyt korvaa, en tiedä oisko nyt yhtään parempi.
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
L.Ruoska
30.09.2004 15:45:26

TU-2 käy kans, se on mun speduista paras =D
Pistetään bändi pystyyn, rytmimättöä. Pk-seutu alueena, kato mun jäsenkuvaus =)
jPekka
30.09.2004 21:10:55

AC-2 toimii kans oikein hyvin, vie sähkistä vähän kontramaisempaan suuntaan. Vähän.

Jossakin taannoin lukemassani ameriikanlehdessä joku tunnetumpi äänittäjä (loistoviite, vai mitä?) kertoi joskus käyttävänsä CS-kolmosta basson kanssa halutessaan tietynlaista, toimivaa rupusoundia. Mutta siinä pointtina oli nimenomaan se, että soundista tulee halpismainen.
"Minne tahansa menetkin, siellähän olet."
hemmo
30.09.2004 21:31:31

AC-2 toimii kans oikein hyvin, vie sähkistä vähän kontramaisempaan suuntaan. Vähän.

Totta. Unohin sen. Botnea on ko. vehkeessä riittävästi.
"Kaikki m.netin bändit, kuulka tää. Olette Ihan Huonoja, eikä teistä tule koskaan mitään. Parin vuoden päästä sekin onneton fanilauma mitä olette saaneet mahdollisesti itsellenne haalittua Häpeää menneisyyttään." - arva
jPekka
01.10.2004 11:17:37

Itse oikein en näistä jutuista vielä niin tiedä, mutta suurin ongelma säröpurkeissa on niiden alapään syöminen tai periaatteessa niiden säätäminen sellaiseksi.

Aika yleistähän bassoa säröttäessä lienee se, että signaali jaetaan kahtia: toinen haara särötetään, toista ei, ja sitten puhdasta soundia sekaan miksaamalla huolehditaan siitä, että botnea on riittämiin.
Tympee Huttunen
01.10.2004 11:21:46 (muokattu 01.10.2004 11:30:52)
Aika yleistähän bassoa säröttäessä lienee se, että signaali jaetaan kahtia: toinen haara särötetään, toista ei, ja sitten puhdasta soundia sekaan miksaamalla huolehditaan siitä, että botnea on riittämiin.

Ei se oikein onnistu yhden vahvarin kanssa? Vai onnistuuko sittenkin? Edittiä sen verran, että onnistuuhan se sittenkin. Voisikin kokeilla jotakin hurjaa yhdistelmää. Jaan signaalin, molempiin halutut efektit, piuhat joko high/low-inputteihin tai pieneen mikseriin josta toiseen inputtiin. Fx-looppia ei taida vahvarissani ollakaan. Voisiko toimia?
"Osa kirjeestä Macrolle: "...voisit tulla oikeestaan käymään siel sit autol, selvinpäin ihan käymää mun kans vaik kahvil, niin voitais keskustella ihan kunnol, kun nyt kun sua oon nähny niin oot a
Karlsson
01.10.2004 11:44:28
(maksettu mainos)

Saanks mää elvistellä? Ny kaikille tommone eri pierevä Tesa Basmania -etunen ku mun omakuvassa. Ei syö alapäätä ja muutenki mukavat sountit.
Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä!
jPekka
01.10.2004 18:45:13

Jaan signaalin, molempiin halutut efektit, piuhat joko high/low-inputteihin tai pieneen mikseriin josta toiseen inputtiin. Fx-looppia ei taida vahvarissani ollakaan. Voisiko toimia?

Eiköhän tuo toimine, joo.

Lisäyksenä vielä listaan: jos jostakin onnistuttel löytämään HF-2 Hi Band Flangerin, niin se toimii erinomaisesti basson kanssa. Omaani en myy kun sellaisen onnistuin takaisin löytämään 8-)

(Voitin sellaisen jostakin musafasun kilpailusta 80-luvulla, myin pois, rupesi harmittamaan, löysin lopulta kohtuuhintaisen käytetyn...)

Flangerit ja chorukset ja vastaavat ovat kans niitä, jotka toimivat paremmin tuollai rinnan kytkettynä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)