Aihe: Precision Special Deluxe
1
Lucifer Leskinen
29.09.2004 01:09:44
Saisikohan täältä vielä lisävaloa näinkin loppuunkaluttuun aiheeseen. Jos Passokaasuttelu ärsyttää, niin vaietkaa kuoliaaksi.

Vanhalle on siis tullut halu ja tarvis saada Precision. Rahaa Ehtaan ei kuitenkaan ole. Vanhoja threadeja lukemalla olen päätynyt lähinnä MIM P Special Deluxeen

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-136169.html

ainakin tuosta Thomannin valikoimasta. Eli joskus mainittiin noiden "erikoismallien" olevan paremmin viimeisteltyjä kuin standardi MIM:t, mutta toisaalta Highwayn USA-statuksen tuovan ehkä lisäarvoa jälleenmyyntiin. Korjatkaa, jos olen lukenut väärin. Minulle jälleenmyyntiarvolla ei ole merkitystä.

Eli onko kellään kokemuksia nimeomaan tuosta pelistä? Onko hyvä? Kannattaako ostaa? Eihän tuon Dzääs-mikin lisäys P-soundiin vaikuta, jollei sitä käytä?

Entä 51 Classic series?
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … nder_51_precisionbass_prodinfo.html
Miten se single/split coil vaikuttaa soundiin, teinstä (tjsp)?

Vai onko Highwayssa sittenkin jotain taikaa kokoonpanomaan lisäksi?

Oisko se hitsi sittenkii Epiphonen T-bird..? Säästäis sentään montaa sataa juuroo ja sehän on aivan tajuttoman rokin näköinen. Olo on kuin karkkikaupassa, paitsi että hinnat on isompii.

Tai no, suositelkaa ammattilaiset jotain hintaluokassa < 700 erkkiä. Bassolla pitäis soittaa plektralla jotain akselilta GnR, Mudhoney, Weezer, Ramones, Clash, Gluecifer, Hellacopters, Kiss, Mötley, Motörhead, Foo Fighters, Nirvana, joten ajoittainen särön käyttö tulee kyseeseen. Metalli, släppäys ja jazzi on kivoja staileja kuunnella, muttei mulla taida enää itseltä semmoset irrota. Paitsi Holy Diver tietysti, siihen pitäis saada autenttinen soundi :) Ja Paranoid.

Käytetty tietysti olisi hyvä vaihtoehto, mutta täällä syrjässä asuessa niitä on vähän työlästä metsästää.
Dead - Deceased, but life goes on I will be the one who won
Lou
29.09.2004 15:16:46
Mike Dirnt P-bass?

Weezerin basistihan ainakin on soitellut tuollaisella '51 precisionilla..
www.jermaine-rocks.com
faffbey
30.09.2004 15:59:59

Oisko se hitsi sittenkii Epiphonen T-bird..? Säästäis sentään montaa sataa juuroo ja sehän on aivan tajuttoman rokin näköinen.

Älä ny hyvä mies sekoo siellä karkkikaupassa! Puhehan oli presarista. Otit sitten mexicaanin tai Highwayn, olet kuitenkin lähellä alkulähdettä mutta toi Epi on ihan eri basso kuin Gibsonin T-basso ja edelleen eri vehe kuin presari. Itsellä Highway, suosittelen.
HC-Audio
30.09.2004 22:18:44

Deluxe malli on käsittääkseni aktiivi.. Ja Hellacoptersin basisti käyttää jazz bassoa että sitäkää ei kannata sulkea pois
"more strings=more talent"
0301876
01.10.2004 03:41:59
Mulla on erittäin hyviä kokemuksia tuosta vehkeestä(p-bass special).Aikaisemmin olen omistanut mm. warwickin, roscoe beck-signaturen jne...Siinä on tosiaan jazz-basson kaula ja takamikki, ja ymmärrän jos yhdistelmä vaivaa.Saundi on lähempänä jazz-bassoa, mutta sulkemalla takamikin on aika lähellä p-bassoa.Jos tarviit pelkästään komppikäyttöön(ROCK) suosittelen highway1 p-bassoa, semmone on dlx:ssä muistaakseni 750e.Ei huippusoitin , mutta tohon hintaan 10+.
Jos asut stadissa käy vaikka huomenna kokeilemassa.
Lou
01.10.2004 17:27:16
Tässä mun aloittama thredi tosta mike dirnt p-bassosta, sieltä löytyy linkkejä kuviin..

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=35&t=57879&o=0&co=90
www.jermaine-rocks.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)