Olli.M 29.09.2004 10:58:39 | |
---|
Ajattelin rakennella pedaaleistani`"laudan". Mistä materiaalista olette niitä rakennelleet ja ja miten kiinnittäneet. Nyt varmaan joku vastaa että vanerista ja liimaamalla mutta jos jollain olisi uusia ideoita niin olisivat tervetulleita. Myös laudan suojaus/kuljetus vinkit kinnostaa. |
Miikathebest 29.09.2004 12:04:56 (muokattu 29.09.2004 12:08:14) | |
---|
Ajattelin rakennella pedaaleistani`"laudan". Mistä materiaalista olette niitä rakennelleet ja ja miten kiinnittäneet. Nyt varmaan joku vastaa että vanerista ja liimaamalla mutta jos jollain olisi uusia ideoita niin olisivat tervetulleita. Myös laudan suojaus/kuljetus vinkit kinnostaa. Salkku-mallinen on hyvä. Vaneri on paras materiaali jos itse tekee... Toki voi jostain alumiini- tai ihan tavan rakenneteräspellistäkin tehdä. Kuitenkin melkeinpä paras olisi ostaa joku agenttisalkku tai ihan pedaalisalkuksi tarkoitettu laukku. Haku! http://www.cc.jyu.fi/~joonas/pedaalilauta.gif tästä on faq tuolla kitarakamapuolella. |
Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen, kysyttäessä käyttämiensä kitaroiden merkkiä). |
pjl 30.09.2004 20:33:11 | |
---|
|
zorro 01.10.2004 10:29:26 | |
---|
Ajattelin rakennella pedaaleistani`"laudan". Mistä materiaalista olette niitä rakennelleet ja ja miten kiinnittäneet. Nyt varmaan joku vastaa että vanerista ja liimaamalla mutta jos jollain olisi uusia ideoita niin olisivat tervetulleita. Myös laudan suojaus/kuljetus vinkit kinnostaa. itse tein salkusta. pistin "kansi-osan" (entisen pohjaosan eli sen tilavamman osan) täyteen vaahtomuovia, joten kun kannen sulkee, pysyvät pedaalit kuljetuksen aikana paikoillaa vaikka kuinka salkku kolisisi. Ja etuna tässä hommassa on se, että ei tarvi pedaaleita kiinnittää mihinkään, joten järjestys pysyy kokoajan modattavissa. OSTETAAN: lace sensor Red |
Hannu H. 01.10.2004 20:15:15 | |
---|
Mulla o semmone liimapuulevystä kasattu hökötys. Profiilista löytyy linkkiä siihe (tosin keskeneränen malli missä ei oo ees kaikkia palikoita) "May the tone be with you" |
placebo 05.10.2004 13:15:17 | |
---|
Mä modifioin uusimman pedaalilautani tarvikesalkusta. Ostin tarvikesalkun (20€) ja salvat (5€, 2,5€/kpl) Hong Kong tavaratalosta. 1) Sahasin 'työkalutaskun' paikoillaan pitävät metalliluiskat sekä saranatapit pois ja asensin uudet salvat vanhojen saranoiden viereen. 2) Käväisin Rakentajan Sarokkaalla sahauttamassa vanerin (16 mm vaneria) salkun kansiosaa varten (ettei pedaalit uppoa liian syvälle laukun kansiosaan, sekä paremman kiinnitettävyyden vuoksi). Pyysin samalla pienen palan vaneria takarivissä olevien pedaalien 'korokkeeksi'. Vanerit kustansivat ~3€. 3) Maalasin venerinpalat mattamustalla sprayllä ja kiinnitin pohjavanerin kansiosaan kuudella lättähattuisella ruuvilla. Pedaaleille jäävä tila on noin 43,5 cm x 30,5 cm. 'Lautaan' mahtuu 8 Boss-tyylistä pedaalia (4 per rivi). Jos virtaplugit tekee itse, niin plugin runko-osasta kannattaa veistellä 'turhat pois', jotta virtajohdoille jää väljemmin tilaa kulkea. Pedaalilaudan hinnaksi muotoutui ~28€, joka on mielestäni varsin edullinen hinta. "The notes are the same all around the world, but the way you put the notes together must be something very personal - Your own story"
- Pierre Bensusan |