miktol 27.09.2004 19:29:41 | |
---|
|
Billsner 27.09.2004 20:21:46 (muokattu 27.09.2004 20:22:02) | |
---|
Gerhard Rihmakallo! Sg:n sekä kaksikaulaisten kitaroiden vihaajana voin sanoa että se olisi minun painajainen jos joutuisin tuollaisella soittamaan, mutta sehän on minun ongelma ;) Hauskaa kuitenkin olisi nähdä kun joku tuollaisen rakentaisi. You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. |
Bomber 27.09.2004 22:43:59 | |
---|
Mulla oli ajatus rakentaa Cross Roads. Tulin kuitenkin siihen tulokseen että 2X osat maksaa mulle liikaa. " Se joka polkee paskaa ei tiiä mitään, mut se joka lopettaa sen polkemisen ei tiiä sitäkään! " |
vrajala 27.09.2004 22:52:06 | |
---|
Onkos kukaan ajatellut koskaan rakentaa kakskaulaista kitaraa? On ajatellut. Mä en vaan keksi mitä mä tollasella tekisin. Kun en ole mik'n esiintyvä taiteilija niin eipä tuolle käyttöä juuri olisi. Mulle on ihan yhdessäkin kaulassa tarpeeksi ajanvietettä, ainakin noin soittomielessä. Toisaalta, jos ajattelee harrastuksen kannalta, niin... Älä saata meitä kiusaukseen. Juu, varmast näi, mää kysyi? |
Juzzu 28.09.2004 07:02:18 | |
---|
Onkos kukaan ajatellut koskaan rakentaa kakskaulaista kitaraa? Olen. Kyllä olen, todellakin. Mutta niin kiva kuin tuollainen olisi tehdäkin, menee hardwarea sellainen määrä että lompakko suuttuu. Tuplamäärä talloja, mikkejä, stop-bareja jne. ja triplamäärä virittimiä :o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Trebla 28.09.2004 12:23:19 | |
---|
Onhan noita X:n mallisia nelikaulaisia esitelty. Tiedä sitten niiden soitettavuudesta. Tämä nyt ainakin näyttäisi olevan ihan käytössä. Kyseessä Chris Squire laulu- ja soitinyhtyeestä Kyllä: http://www.chrissquire.com/images/imgAwaken.jpgBefore you play two notes, learn how to play one note - and don't play one note unless you've got a reason to play it. |
Sen verran skolioosista, että selkä nitkuu jo tavallistakin kitaraa kantaessa. Tommosellahan telois ittensä alta aikayksikön. Pitää vireillä olevaan LP malliseenkin tehdä raskaalla kädellä kevennyskammioita. EDIT: Joku puhui, että jollain heavykitaristilla oli ollut sellanen kakskaulanen, missä lähti V:n mallisesti kaulat molempiin suuntiin. Saa varmaan todella fallistisia heavy poseja, mutta käytännössä varmaan vain joku gimmick. |
Keppi 29.09.2004 08:21:11 | |
---|
Tuplamäärä talloja, mikkejä, stop-bareja jne. ja triplamäärä virittimiä :o) Joo...sitt vielä, kun itse oon ajatellu, että jos jonkun kitaran joskus "itse" kyhäis, niin ostaisin kaulan varmaan suosiolla valmiina ja jos haluaa sellaisen kepin, että sitä viittii käyttääkkin, ni sitt on hankittava vielä hyvä kaula(X2)! Laadukkaiden irtokaulojen hinnat on vaan aika korkealla, joten tuollaisen kaksikaulaisen hinta saattas tosissaan nousta kattoon!? ...no ei vaineskaan;) |
beorn 28.10.2004 15:40:16 | |
---|
Juu, oon haaveillu rakentavani seuraavaks kaks kaulasen basson! Toinen 8-kielinen ja toinen varmaan 5-kielinen. Nauhatonkin ois tietty asiallinen, mutta sen soittaminen vaatii taas ihan omanlaista reenausta ja sävelkorvaa... All men play on ten! |
Jouni Antero 28.10.2004 15:56:36 | |
---|
Mä rakennutin aikoinaan about PRS:n tapaisen pulttikauloilla ja käyttö jäänyt käytännössä siihen, että äänityksissä soittelen 12-kielistä - se painaa kuin synti (hyvän näköinen kyllä ;) |
jPekka 29.10.2004 10:53:04 | |
---|
EDIT: Joku puhui, että jollain heavykitaristilla oli ollut sellanen kakskaulanen, missä lähti V:n mallisesti kaulat molempiin suuntiin. Saa varmaan todella fallistisia heavy poseja, mutta käytännössä varmaan vain joku gimmick. Muistelen hämärästi, että ainakin Stevie Vailla olisi moinen jossakin kuvassa ollut. Siinä voi tietysti demota soittotyylinsä eroja vasurina ja oikurina, tai tarjota soolonpaikan kaverille kans. "Minne tahansa menetkin, siellähän olet." |
Juniper 29.10.2004 11:26:36 | |
---|
Muistelen hämärästi, että ainakin Stevie Vailla olisi moinen jossakin kuvassa ollut. Siinä voi tietysti demota soittotyylinsä eroja vasurina ja oikurina, tai tarjota soolonpaikan kaverille kans. No ainakin Michael Angelo Batiolla on moinen kitara. Olihan sillä nelikaulanenkin vehje missä kaulat meni X:n mallisesti. |
Mrezzye 29.10.2004 12:51:49 | |
---|
Muistelen hämärästi, että ainakin Stevie Vailla olisi moinen jossakin kuvassa ollut. Siinä voi tietysti demota soittotyylinsä eroja vasurina ja oikurina, tai tarjota soolonpaikan kaverille kans. Vailla on se sydämenmuotoinen kolmikaulainen. http://www.vai.com/Machines/guitarpages/guitar041.html Soittelee jopa molempia kauloja yhtäaikaa (jossain vanhassa videossa), tosin Michael Angelo taitaa olla tosiaan tuon homman ykkösnimi. Vuosikausia olen haaveillut tuollaisesta kaksikaulaisesta SG:stä. Olisi ihan sairaan makea soitella livenä osa biisistä 12-kielisellä vanhaan kunnon Zeppis-tyyliin. Mutta kalliitahan nuo ovat pirulaiset. Hintaa tulee varmasti about kahden kitaran verran. Ehkä joskus on niin paljon pätäkkää, että voi tosissaan miettiä rakentamista/hankkimista. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
fox 29.10.2004 13:34:33 | |
---|
Mutta kalliitahan nuo ovat pirulaiset. Hintaa tulee varmasti about kahden kitaran verran. Ehkä joskus on niin paljon pätäkkää, että voi tosissaan miettiä rakentamista/hankkimista. T-kaupassa on EDS-1275 hintaan 3290, lupaavat näköjään 2-5 pv toimitusajan.. Ja Gibsonihan tuo on.. |
trih 30.10.2004 12:03:43 (muokattu 30.10.2004 12:10:57) | |
---|
|
trih 30.10.2004 12:55:18 | |
---|
|
eleeton 03.11.2004 21:21:38 | |
---|
Noissa pitäis olla semmoset hihnat selkään ja kiinnitykset rinkkatyyliin, semmonen ettei heilu. Selkä ei tykkäisi niin pahaa. |
P2 03.11.2004 21:26:25 | |
---|
Kuolema kuittaa velat ja univelat |
LaXu 03.11.2004 21:32:05 | |
---|
Tollasia hihnojahan on, haenpas osotteen jostain. Juu, tämmönen löyty, eli: http://www.slider-straps.com/ Tuommoista minä kaipaisin. Jos joku tietää, mistä noita saisi Euroopassa niin linkkiä kehiin. En tosin tiedä miten hyvin nuo soveltuvat kaksikaulaisen kanssa käytettäväksi. |
mmakine 04.11.2004 09:15:32 | |
---|
|