Mr. Mustard 21.09.2004 22:57:12 | |
---|
Vaikka en Pikku G:tä jaksa aktiivisesti kuunnellakkaan, niin muutama asia ihmetyttää. Ensiksi Levyraadissa aikuiset ihmiset haukkuvat nuorta, joka saarnaa terveellisten asioiden puolesta. Ei kuulemma ole normaalia, jos ei lauletakaan teinipillusta, viinasta, huumeista ja mummojen potkimisesta ihailevaan sävyyn. On kuulemma nynnerö eikä ole katu-uskottavuutta. Aika outo näkökulma mukamas aikuisten ihmisten suusta. Nykymaailma on mennyt semmoseksi, että vaatii paljon suurempaa siviilirohkeutta kulkea Pikku G:n lyriikkapolkua, ja altistua kaikelle pilkalle ja naurulle. Jos se örisisi jostain saatananpalvonnasta ja huumeista niin kaikki pitäisi sitä ihan normaalina. Nykyään on paljon helpompi olla valtavirtaa ja olla kyyninen. Paljon suurempaa rohkeutta vaatii olla naivin kirkasotsainen idealisti tässä kyynisyyttä ihailevassa maailmassa. Mun mielestä on hienoa, että nuorella kaverilla on jotain mielipiteitä ja uskallusta tuoda niitä julki. Vanhempien ihmisten pitäisi ainakin ymmärtää, että 16-vuotiaan itseilmaisu voi kuulostaa paikoitellen kornilta ja lapselliselta, mutta se voi olla silti vilpitöntä. Lukioikäisiä opettaessani olen huomannut, että kaikilla lukiolaisillakaan ei ole ajatukset yhtä kypsällä tasolla kuin Pikku G:llä. Kyllä se Pikku G ainakin jotakin kansanosaa (ilmeisesti hyvin nuoria) puhuttelee levymyynnistä päätellen, joten sanoma menee perille johonkin osoitteeseen. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan... "Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon. |
Woc 21.09.2004 23:09:38 | |
---|
Nykymaailma on mennyt semmoseksi, että vaatii paljon suurempaa siviilirohkeutta kulkea Pikku G:n lyriikkapolkua, ja altistua kaikelle pilkalle ja naurulle. Jos se örisisi jostain saatananpalvonnasta ja huumeista niin kaikki pitäisi sitä ihan normaalina. Jännä juttu, että toisin kuin Pikku G:tä, noita saatanasta öriseviä bändejä ei koskaan kuulu missään mediassa. Olisikohan ne sittenkään niin yleisesti hyväksyttyjä. Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna |
Jännä juttu, että toisin kuin Pikku G:tä, noita saatanasta öriseviä bändejä ei koskaan kuulu missään mediassa. Olisikohan ne sittenkään niin yleisesti hyväksyttyjä. Mä olen kuullut ihan tarpeeksi;) Ei noita Pikku G:n puhtoista elämää saarnaavia liiaksi ole mediassa tai sen ulkopuolella - tietääkseni (voinpi olla väärässäkin...) "Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon. |
trih 22.09.2004 00:07:00 | |
---|
Mä olen kuullut ihan tarpeeksi;) Ei noita Pikku G:n puhtoista elämää saarnaavia liiaksi ole mediassa tai sen ulkopuolella - tietääkseni (voinpi olla väärässäkin...) Nimenomaan sana saarna. Ei tule nyt mieleen muita saarnaajia. G myy ja on puhtoinen. Hyvä juttu. Toisaalta eikös Hynysenkin sanoissa ole tuota arkirealismia ja saarnaa? Sekin myy. Timo Rautiainenkin on aika arkinen mutta vähemmän saarnaava. Myy. "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
Mika Antero 22.09.2004 10:26:18 (muokattu 22.09.2004 11:50:05) | |
---|
Ensiksi Levyraadissa aikuiset ihmiset haukkuvat nuorta, joka saarnaa terveellisten asioiden puolesta. Ei kuulemma ole normaalia, jos ei lauletakaan teinipillusta, viinasta, huumeista ja mummojen potkimisesta ihailevaan sävyyn. On kuulemma nynnerö eikä ole katu-uskottavuutta. Aika outo näkökulma mukamas aikuisten ihmisten suusta. Minä mietin ihan samaa, mutta tulin kyllä siihen johtopäätökseen, että kyseessä täytyi olla jonkinlainen huumori; arvostelijat käänsivät asian humoristisesti päälaelleen. Eli siis tosiasiassa heistä oli hienoa, että lauletaan terveistä arvoista, mutta "koska tässä ollaan 70-lukulaisia radikaaleja niin heitetään nyt huulta, että onpas ne nössöjä nuo nuoret meihin verrattuna". Saattaa olla että käsitin asian väärin ja he ihan oikeasti halveksivat "50-lukulaista" arvomaailmaa. Jos näin on niin ei paljon naurata. EDIT: Tuon 50-lukulaisen arvomaailman voi tietysti käsittää monella tavalla, tuskin ne asiat niin mahdottoman ruusuisesti olivat silloinkaan. Tässä tapauksessa sillä tarkoitettaneen semmoista yhteisvastuuta yms. "hyviä" asioita. Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe. |
Mr. Mustard 22.09.2004 23:35:20 | |
---|
Minä mietin ihan samaa, mutta tulin kyllä siihen johtopäätökseen, että kyseessä täytyi olla jonkinlainen huumori; arvostelijat käänsivät asian humoristisesti päälaelleen. Eli siis tosiasiassa heistä oli hienoa, että lauletaan terveistä arvoista, mutta "koska tässä ollaan 70-lukulaisia radikaaleja niin heitetään nyt huulta, että onpas ne nössöjä nuo nuoret meihin verrattuna". Toivottavasti olet oikeassa. Ehkä mun huumorintajuni ei vaan veny tarpeeksi joka suhteessa. Mutta ei niin leikkiä, etteikö jotakin tottakin...??? "Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon. |
zorro 23.09.2004 01:07:47 (muokattu 23.09.2004 01:16:11) | |
---|
suomihopparit on nykypäivän vanilla iceja Vaikka en Pikku G:tä jaksa aktiivisesti kuunnellakkaan, niin muutama asia ihmetyttää. Ensiksi Levyraadissa aikuiset ihmiset haukkuvat nuorta, joka saarnaa terveellisten asioiden puolesta. Ei kuulemma ole normaalia, jos ei lauletakaan teinipillusta, viinasta, huumeista ja mummojen potkimisesta ihailevaan sävyyn. On kuulemma nynnerö eikä ole katu-uskottavuutta. Aika outo näkökulma mukamas aikuisten ihmisten suusta. Pikku G on jeesus. Hän jeesustelee. Tuollasia lyriikoita on äärimmäisen yksinkertanen kirjoittaa kenenkä tahansa, mutta jotku kehtaavat sitä harjoitella ja harjoittaa ja tienata sillä rahaa. Kuka tahansa voisi räpätä tyyliin "muistakaa pestä hampaat ennen nukkumaan menoa" tai "älkää roskittako, se saastuttaa luontoa" pikku gee on taitava sovittelemaan lyriikoita ELI kirjoittamaan räppiä, mutta ei hänen lyriikoissa mitään erikoista löydy. itse en tuota levyraadin lähetystä katsonjut, joten siihen en ota kantaa OSTETAAN: lace sensor Red |
Mika Antero 23.09.2004 09:23:07 | |
---|
Toivottavasti olet oikeassa. Ehkä mun huumorintajuni ei vaan veny tarpeeksi joka suhteessa. Mutta ei niin leikkiä, etteikö jotakin tottakin...??? Juu, en tiedä. Kyllähän se elokuvaohjaaja aika tosissaanolevan näköinen oli. Ehkä sitä 70-lukulaista ajatusmaailma eivät ymmärrä muut kuin ne jotka ovat 70-luvulla olleet otollisessa iässä "maailmanparannukseen". Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe. |
Prome 23.09.2004 10:09:29 | |
---|
ja muistanpa lukeneeni / kuulleeni jostain ettei jätkä edes tee itse sanoituksiaan. Saattaapi olla paskapuhetta, mutta nykyisessä musabisneksessä en ihmettelisi pätkääkään. |
M1kk0 23.09.2004 18:48:46 | |
---|
kirkasotsainen höho1! sen kylkikyljessä-laulun kertosäe on ainakin ihan rectumista. muuten en jaksa kommentoina koko tyyppiä. Blow me up Mr.Spock! |
taikakameli 23.09.2004 18:55:04 | |
---|
Pikku G on TYHMÄ ja HUONO paskaa |
sub zero 23.09.2004 20:53:12 | |
---|
Pikku G on TYHMÄ ja HUONO asiaa! What's there to live for? Who needs the peace corps? |
Topah 23.09.2004 21:10:57 | |
---|
Mitä enemmän pikku G ärsyttää, sen parempi se on. :D ! |
Closure 23.09.2004 22:14:01 | |
---|
Uutta levyä olen sattunut hiukan kuulemaan. Osa biiseistä oli täysin naurettavia, mutta osa hyvin tuotettuja, hyvin sanoitettuja jne.. en ihmettele jos 7-13 vuotiaat tykkää. Go pikku-g Paddle: "Naisen mieli on kuin pallo yhteenliimaantunutta pitkää spagettia (kaikki vaikuttaa kaikkeen), kun miehellä taas on reilu kasa runsaasti rasvattua rakettispagettia." |
-J 23.09.2004 22:54:51 | |
---|
Pikku G opetteli rappaamaan ja menestyi. Niin on tehnyt moni muukin muusikko omalla osa-alueellaan ja musiikkigenrellään. Suurin osa M.netin jäsenistä haluaisi samaa oman musiikillisen genrensä ja uransa kanssa. Onko valittamista? Popedalla on juntteja tekstejä... CMX on tekotaiteellista... Pikku G jauhaa paskaa.... Tilutus on perseestä... Tuokaa nenäliinoja niin itketään yhdessä... http://www.hintalappu.com |
Nimismies 24.09.2004 00:14:31 | |
---|
-J ansaitsi plussan. Noin. N.I.M.I.S.M.I.E.S: Nuorekas Ilveilijä, Minimaalisen Intohimoinen Sankaritenori ja Mylläri sekä Ihanan Ennakkoluuloton Sämpylänpyörittäjä |
Cutter 24.09.2004 16:28:01 | |
---|
Mun mielestä oikeasti on aika sama tekeekö pikku G musansa itse vai tekeekö joku sille ne biisit. Tärkeintä on vain, ettei se ole Petri munck tai Risto Asikainen... No joo, mutta oikeasti, kun nykyään monien artistien biisien sisällöt on niin hirveetä paskaa, että kyllä välillä on kiva kuulla sellasiakin biisejä, mitkä oikeasti pistää ajattelemaan asioita omaa napaansakin pitemmälle. Ei siinä sitten ole juurikaan enää merkitystä kuka ne biisit esittää.Biisin sisältö on tärkein. Se herättää ajatuksia. Enkä mä nyt usko että musta tulee mikään Pikku G-fani tämän biisin perusteella, mutta sainpahan jotain ajateltavaa. Pikku G opetti vanhempaansa. Tiedä sitten minkä vaikutuksen hän tekee moniin nuorempiin ihmisiin. Varmasti ainakin paremman kuin monet kokeneemmat, vanhemmat artistit. Tämä siis minun mielipiteeni. Örgh! "Avainrengas on kätevä pikku härveli, jonka ansiosta voit hukata kaikki avaimesi kerralla." |
Ze Kink 24.09.2004 18:40:12 | |
---|
Hahaa, sinäkin olet katsonut Pablo Franciscon standuppeja. Hahaheh, muistan kun meinasin tuolilta pudota noita kattoessani :D "Mmtsaka mmtsaka white people die!" "Nyt lähtee tsupi tsupi!!!" -Humaltuneet hiphopparipojat Tervasaaressa. Koittivat soittaa mankalla tupakkaa. Ei toiminu. |
Ze Kink 24.09.2004 19:00:39 (muokattu 24.09.2004 19:06:02) | |
---|
Pikku G opetteli rappaamaan ja menestyi. Minun käsittääkseni se tunsi ezkimon ja pääsi sitten sen kautta "tekemään juttuaan". Ja tosiaan, ei Gee tee itte mitään muuta kuin korkeintaan sanoittaa ja räppää. Ei siltä löydy "skilssei". Aikasemmin kysyttiin että onko Raimssi sitten parempi? Mun mielestäni on. Ja sehän nimenomaan tuli kuuluisaksi ihan omalla räpätyksellään, ei kenenkään puolituttunsa kautta. Pikku G on TYHMÄ ja HUONO No niin on. Ainiin, ja tässä vielä, vaikka onkin ihan WANHA!!1: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Genetikki On muuten mielenkiintosia kommentteja: 24.09.2004 15:11 vitun wannabe eminem! jos mä oisin ku sä mä tappasin itteni! sä et oo saavuttanu ite elämässäs mitään omin avuin ja sit kaikki muut tulee ja jeesaa sut alkuu saatanan pappa betalar joo vittu et tähän hajoo jo ku kattoo sun vitun kauheeta naamaa 24.09.2004 18:21 Vitun luuseri räppäri paska. Syö omaa paskaas 23.09.2004 09:54 moi!!!!! mä oon sun suuri ihailija xDDDjne. jne. E: Kannattaa muuten tsekata äijän omat kommentit. Esimerkkinä: 02.03.2004 15:48 ..tuli viel mieleen yks juttu mikä oli pakko sanoo.. onneks galleria on keksitty, niin kaikki esikoululaiset voi käydä tääl itkemässä sen sijaan ku yrittäis tehä jotain ite :) ja sit myöhemmin ne huomaa ku on lasit kasvanu päähän....... 02.03.2004 15:49 .....et OHO se onki saanu enemmän aikaan ku me :)) Taitaa muuten olla vielä galleriairkkaaja, hyihyi. "Nyt lähtee tsupi tsupi!!!" -Humaltuneet hiphopparipojat Tervasaaressa. Koittivat soittaa mankalla tupakkaa. Ei toiminu. |
late_levis 01.02.2005 23:14:01 | |
---|
Avaimella taas on hyvä tausta ja on hyvä räppäämään. ja silläkin on asennetta. Ja se on yhtä nero lyyrikko ku joku dylani. Minää taas en tykkää yhtään näistä "kytät vittuun" sanoista. legendaarista |