Paas 19.09.2004 22:31:18 | |
---|
Tuskin nyt sentään. Huomaisitko kahden muuten identtisen rumpusetin takaa tuntumassa jotain eroa (ja vielä paremmin: kumpi on kampi)? Kokeileppas. No minä kun olen tottunut jättämään nuijan "kalvoon lepäämään" lyönnin jälkeen enkä pompauta sitä kalvosta irti kuten jotkut tekevät niin minun on hankala soittaa ehjällä etukalvolla. Johtuu siitä että pomppu on tavallaan liian hyvä. Joutuisin muutenkin käyttämään reiällistä kalvoa ihan mikityksen takia mutta näin teen ihan sen tuntumankin takia. Joten kyllä. On siinä eroa. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Jaska 19.09.2004 23:10:08 | |
---|
Kuka mistäkin tykkää... näinhän se on, enkä tietenkään tarkottanut sitä että tuo omasi olisi mitenkään huonon näköinen jee |
markkuliini 19.09.2004 23:13:48 | |
---|
Tuskin nyt sentään. Huomaisitko kahden muuten identtisen rumpusetin takaa tuntumassa jotain eroa (ja vielä paremmin: kumpi on kampi)? Kokeileppas. Älkää nyt jaksako jauhaa sontaa. Jos on soittaneet ensin ehjällä etukalvolla ja sen jälkeen tehnyt kalvoon reiän, niin en tiedä kuinka puujalka täytyy olla jos siinä ei eroa huomaa. Tietenkin jos rumpu on täynnä demppiä niin soittotuntuma ei ehkä muutu niin selvästi. Itse huomaan eron jopa Kumun bassarista josta ilma pääsee muutenkin pakoon sideholen kautta (n. 6" reikä rummun kyljessä.) Ja silti ehjällä etukalvolla nuijan pomppu on huomattavasti voimakkaampi. Ihan samalla tavalla esim.puhaltimien soittotuntuma muuttuu kun niihin laitetaan sordiino (eli ilman virtaus rajoittuu). Tuohon lainauksen kysymykseen vastaan että huomaisin ja niin huomaisi kuka vaan. Ottakaa vaikka jalka käteen ja kokeilkaa. Tämä on vähän niin kuin kinastelisi että onko maito valkeaa. |
Kyllä reijällisen bassarin tuntumassa on eroa reijättömään etukalvoon verrattaessa. Olen kokeillut ihan samanlaisella etukalvoilla ja samalla virityksellä molempia vaihtoehtoja. Etukalvojn ollessa ehjä tulee kalvosta enemmän reboundia. Tästä on hirveästi haittaa niille, jotka jättävät nuijan kalvolle lepäämään tai ihan lähelle lyöntikalvoa. Mika Hollström |
Speedy 20.09.2004 20:14:12 | |
---|
Joo olen samaa mieltä että eroa on aika rutkasti.. Asiaan ei sinällään kuulu, mutta itse olen pitkään soittanut reiättömällä kalvolla, kunnes äänitys puuhissa kokeiltiin ilman koko kalvoa, oli muuten perhanan hankala aluksi soittaa..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |