author 16.09.2004 17:48:10 | |
---|
Tuli vähän kökkö otsikko mutta joka tapauksessa kysymys kuuluu näin: Kuinka paljon annat muiden mielipiteiden vaikuttaa omaan musiikkimakuusi. Kuunteletko vähemmän tai enemmän jotain tiettyä bändiä sen jälkeen, kun joku/jotkut on sanonut mielipiteensä bändistä tai sen musiikkityylistä ? Ja huomaatko jälkeenpäin oman mielipiteesi vaihdoksen ja sen syyn ? Bugger. |
Bonham 16.09.2004 18:13:12 | |
---|
Otan mielelläni vastaan ehdotuksia hyvästä musiikista, mutta kukaan ei päätä mitä kuuntelen... oli se muodikasta tahi ei... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Härski 16.09.2004 18:24:41 | |
---|
Jos tiedän, etten jostain artistista tai bändistä pidä, niin yleensä sitä on aika turha tyrkyttää, että "kuuntele tää tai tää biisi". Sama koskee mm. Rap- ja Proge-genrejä. Ja latinomusa. Oksennanko nyt, vai heti? |
mie 16.09.2004 18:37:22 | |
---|
En anna muiden päättää mitä kuuntelen. Tietenkin jos joku sanoo että "kuuntele tätä" ja tökkää levyn kouraan niin mielelläni tutustun siihen, mutta olen Kitaranraiskaajan kanssa samalla linjalla, että jos tiedän tyrkytettävän levyn edustavan jotai tyyliä josta en pidä, niin en tuhlaa aikaani sen kuunteluun. Kuuntelen sitä mistä tykkään ja jos muut eivät tule toimeen sen kanssa (kuten valitettavan usein kaveripiirisssä käy) niin se on heidän ongelmansa, ei minun. |
Hohhoijaa 16.09.2004 18:47:55 | |
---|
Kuuntelen ihan sitä mistä tykkään ja ihan mitä haluan. Meiän luokalla on menossa jonkunmoinen heavy-aalto, joka on itse asiassa mun ansiota. Toisaalta se merkitsee pääasiassa jotain metallicaa. Hah, ne ei tiiä mittään. "I didn't lie to you! I just... I just talked bullshit!" |
Bee-äf 17.09.2004 10:10:21 (muokattu 17.09.2004 10:11:12) | |
---|
Joskus olen koettanut syventyä bändeihin joita tolkuiksi tietämäni ihmiset ovat hypettäneet, mutta jotka eivät ole aiheuttaneet minussa mielenliikahduksia. Harvemmin kuitenkaan on mitään valaistumista tapahtunut. |
sub zero 17.09.2004 10:12:45 | |
---|
Kyllähän jostain voi innostua jos joku oikein hillottaa. What's there to live for? Who needs the peace corps? |
Torniojaws 17.09.2004 11:27:35 | |
---|
Kuuntelen mistä itse pidän. Tuntuu enemmän menevän niin päin, että musiikkimaku määrittelee kaverini, eikä toisinpäin. A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old. |
marke- 17.09.2004 17:23:22 | |
---|
Olen itseasiassa miettinyt tätä hyvin paljon :D Liikaa aikaa vissiin.. tsekatkaa 'Yliarvostetut bändit' topikki minne avauduin jonkin verran. On todella lapsellista väittää jotain syytä ostaa levyjä 'aidommaksi' kuin toisten syyt. esim. on henkilöt A,B,C,D a) Ostin levyn kannen perusteella b) Ostin levyn kun kaveri käski c) Kuuntelin levyä kaupassa ja ostin d) Pidin bändin aiemmista levyistä ja ostin. Aivan hyviä syitä ostaa levyjä kaikki. Eri ihmiset saa musiikista irti eri juttuja. On myös aika naurettava väitös, että oma pää pystyisi täysin päättämään musiikin arvon. Kyllä monet silti hakee sieltä sitä tiettyä saundia, juttua tms. ihan tiedostamattakin. Musiikin aktiivisemmat kuuntelijat hakee monesti jotain, mikä kasvattaa omakuvaa. Ihan sama. No chiefs, all indians. |
ulleli 18.09.2004 13:07:59 | |
---|
c) Kuuntelin levyä kaupassa ja ostin d) Pidin bändin aiemmista levyistä ja ostin. Tuohan kuulostaa ihan multa. "Ponzuur lö zotilaz, mine poistu, kerto exit, silvuplee" |
JCM 18.09.2004 13:11:07 | |
---|
Kuinka paljon annat muiden mielipiteiden vaikuttaa omaan musiikkimakuusi. Enpä juuri lainkaan, mutta jos joku soittaa mulle jotain mihin tykästyn niin tottakai alan kuunnella sit enemmän. En pidä musasta siksi että joku toinen siitä pitää tai ei pidä.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
wewwie 18.09.2004 13:37:51 | |
---|
kyllä mulla ainakin jonkin verran vaikuttaa. toisaalta jos kaveri soittaa jonkun kappaaleen ja mainostaa hyväksi, niin kai siihen tulee suhtauduttua positiivisemmin sitten. kyllä on kavereitten vaikutuksen alaisena löytynyt niin hyviä bändejä ja musatyylejä että en ole kuin kiitollinen. minkään bändin kuuntelemista en kyllä lopettaisi sen takia että kaverit ei tykkää. Vapaa-aika on yliarvostettua |
gheisari 18.09.2004 16:07:35 | |
---|
Kyll kaveri/tutut vaikuttaa ihan homona mun musiikkimakuun. Musiikista keskustellaan ja mielipiteitä vaihdellaan. Yksistään sen takia, että kaveri siitä tykkää, en lähde kuitenkaan mitään levyä vielä ostamaan. Olen siis kristitty. |
BaariMikko 18.09.2004 17:03:53 | |
---|
Jos tiedän, etten jostain artistista tai bändistä pidä, niin yleensä sitä on aika turha tyrkyttää, että "kuuntele tää tai tää biisi". Sama koskee mm. Rap- ja Proge-genrejä. Ja latinomusa. Oksennanko nyt, vai heti? Hm, artisteilla on erilaisia biisejä ja genrejen sisällä eroja... ei kannata ennalta leimata jotain sellaista paskaksi, mihin ei ole tutustunut. |
Kassu 18.09.2004 17:26:43 | |
---|
Jos pidän jostain pändistä, niin pidän siitä. Jos kaveri suosittelee jotain bändiä, jos se on hyvää, pidän siitä. As simple as that. Niin ja räppiin, nu-metalliin, tranceen ja poppiin en kajoa sitten halollakaan. |
MagicMushroom 18.09.2004 19:52:17 | |
---|
Ei muhun ikinä muiden mielipiteet musiikista vaikuta. Paitsi okei... kerran tapahtu niin, että mun eräs ystäväiseni (joka on vielä obsessiivisempi musiikin suhteen ku minä) vähän niinku aivopesi mut tykkäämään Underworldistä, vaikken mä sihen ollu aikasemmin pahemmin lämmenny. Ja samainen ystävä on sitten tutustuttanu mut aika moniin mahtaviin bändeihin, jotka on nyt ihan lemppareita. Jeejee. Kiitti Arto! =D This is what happens when I let the injured half of my brain have its way. -Johanna, a.k.a MagicMushroom |
Ja samainen ystävä on sitten tutustuttanu mut aika moniin mahtaviin bändeihin, jotka on nyt ihan lemppareita. Jeejee. Kiitti Arto! =D Arto on tunnetusti Huippuluokan manipuloija.... |
Gaines 18.09.2004 23:11:25 (muokattu 18.09.2004 23:12:46) | |
---|
Kuinka paljon annat muiden mielipiteiden vaikuttaa omaan musiikkimakuusi. Kuunteletko vähemmän tai enemmän jotain tiettyä bändiä sen jälkeen, kun joku/jotkut on sanonut mielipiteensä bändistä tai sen musiikkityylistä ? Sen on huomannut, että herkästi fakkiutuu liiankin kapea-alaiseen systeemiin ja silloin on pelkästään positiivista saada vinkkejä esim. täältä erilaisesta matskusta. On paljon musaa josta ei ole lainkaan tietoinen ja monta hyvää juttua jää bongaamatta omaa tietämättömyyttään. Tässäkin kuitenkin pelaa se näin vanhemmiten muotoutunut valikointi, ei tule kuunneltua sen enempää tai vähempää toisten sanomisten pohjalta. Kyllä kait se oma maku sen ratkaisee, mikä pyörii soittimessa. Ja huomaatko jälkeenpäin oman mielipiteesi vaihdoksen ja sen syyn ? Käsitykset muuttuvat ja onkin tullut pohdittua useinkin sitä miten se muutos on tapahtunut. Taitaa mennä hyvin pitkälti käsi kädessä muun elämän mukana ne muutokset ja syyt. edit: typot - Call me the Breeze - |
t-termiitti 18.09.2004 23:43:57 | |
---|
paskapuhetta jos joku sanoo ettei yleinen tai toisten mielipide vaikuta. se on ihan selvä ett vaikuttaa, jos ei, niin pitää olla jo vähän umpimielinen tai yksinkertainen jne. sitä ei vaan helposti tunnista itsestään tai sitä on vaikea myöntää. itse voin sanoa, ett jos tiedän jonkin olevan undergroung tahi muuten cool, nii heti se kuullostaa 5% paremmalta. jep, ei mulla muuta. |
Ossi 19.09.2004 00:06:56 | |
---|
Kuinka paljon annat muiden mielipiteiden vaikuttaa omaan musiikkimakuusi? Muiden mielipiteet eivät taida juurikaan vaikuttaa omaan musamakuuni mutta sensijaan muutamien, tuttujen "luottohypettäjien" suosituksesta olen tutustunut useammankin, itselleni aiemmin vieraan artistin tekemisiin ja jäänyt koukkuun. Tietävät nuo pirulaiset mun mieltymykset liiankin hyvin :) "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |