Aihe: apua Kaikujen säätämiseen
1 2
kivi
03.09.2004 09:50:25
Yleensä leikkailen kaiun alapäät pois ja korostan aivan hitusen 16-18kHz:n paikkeilta.Onkos täällä muuten masteroijia jotka haluis kieltää mua tekemästä näin.Vois olettaa että että yläpään muokkaus vaikeutuu.

Mä kun en ole masteroija, niin luulen, että homma pikemmin helpottuu. Nimittäin, eihän tuolla oo kuin rumpujen pellit, 12-kielinen kitara ja ehkä jos on oikea flyygeli, ja niihin saakin tulla vähän kimalletta.

Pahempi tilanne masteroinnissa lienee, että 16K yläpuolella ei ookaan mitään.
:-D

Jaa niin masterkaiku... aina se on optiona mielessä, usein sen silti jättää pois. Riippuu särökitaran luonteesta ja siitä, kuinka paljon preesensiä biisi vaatii - reverb-kaiku syö aina ilkeyttä ja läsnäoloa, vaikka se saakin homman kuulostamaan "ammattimaiselta", ja delayta taas ei oikein voi 'kaikkeen' pistää.

Mut hei, jos Edwyn Collinsin "Girl Like You" ei olis fuzz-kuiva, tai vielä järeämpänä esimerkkinä Hüsker Dü:n "Metal Circus", niissä ei olis enää sitä pointtia.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Locrian
03.09.2004 10:07:21
Onhan se noinkin.Just noiden peltien takia mä tota masterkaikua käytänkin.Flyygelia jostain syystä ei noissa mun tekemissä jutuissa juuri kuulu.Mistäköhän johtuu :-)
Akustisen kitaran saundi saa mun mielestä jonkun näköstä hohtoa tosta mun kuvailemasta kaiusta.Se luontainen puinen atakki muuttuu mielenkiintosemmaksi.Emmä osaa kuvailla.Ihan niinkuin expanderin läpi menis pelkästään atakit tai jotain.Tuo preesensin hävikki on ihan selvä ja sen takia yritänkin olla varovainen.Tollaseen löysempään rokkiin tällänen kaiku tuntuis sopivan kuin nyrkki silmään.Tulee se uni sinne saundiin

Yks mielenkiintonen juttu tuli tosta delay hommasta mieleen.Pistin tossa yhtenä päivänä kokeilumielessä ihan hippusen TC:n dynamic delayta master kanavaan ja tuntu siltä että ideaa kannattais kehittää joskus kun on aikaa.
-"I eat pieces of shit like you for breakfast!" -"You eat pieces of shit for breakfast?" -Happy Gilmour
moottorisaha
16.09.2004 23:08:03

Mitäs tää konvoluutio / impulssivastetekniikka sitten käytännössä tarkottaa?
Locrian
17.09.2004 06:54:53
http://mathworld.wolfram.com/Convolution.html

Käytetään oikeita sampleja oikeista tiloista joita sitte sotketaan alkuperäiseen ääneen.Yksinkertaisesti sanottuna.

Tossa on esimerkki valmiista tuotteesta:

http://www.macmusic.org/news/view.p … p/lang/EN/id/1705/?vRmtQjpAznOhMa=1
-"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-"You eat pieces of shit for breakfast?"
-Happy Gilmour
askomiko
17.09.2004 13:33:48
SIR on ilmainen konvoluutioplugari. Tuolta ilmaisten plugareiden ketjusta löytyy. Paljon ilmaisia impulsseja myös. Hyvähyvähyvä.
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)